וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדות: המחבל סיים משמרת במסעדה, וחיכה לגליק

30.10.2014 / 10:23

לוואלה! חדשות נודע כי החשוד בביצוע הפיגוע, שחוסל הבוקר, עבד במסעדה במרכז מורשת בגין בזמן שפעיל הימין גליק נאם שם. "הוא סיים ב-21:40, ואחרי חצי שעה היה הירי", אמר אחד העובדים

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, ניב אהרונסון, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

ככל שחולפות השעות, מתבררים פרטים נוספים על ניסיון החיסול של פעיל הימין יהודה גליק, אמש בירושלים. הבוקר (חמישי) נודע לוואלה! חדשות כי מועתז חיג'אזי - החשוד בניסיון ההתנקשות, שאירעה מחוץ למרכז למורשת בגין שבירושלים - היה מועסק במסעדת השף שבמרכז. לפי עדות של אחד מעובדי המקום, בזמן שבמרכז נערך הכנס "יהודים למען הר הבית" בו נאם גליק, חיג'אזי היה במשמרת. "בסביבות 21:40, חצי שעה לפני הירי, הוא סיים משמרת", אמר העובד שסירב לומר מה מידת הכרותו עם החשוד. לטענתו, עובד נוסף במסעדה נעצר.

מהעדות עולה כי חיג'אזי, תושב אבו טור שבמזרח ירושלים, שחוסל הבוקר על ידי כוחות הביטחון, המתין לגליק שיסיים את הכנס וייצא מהמרכז על מנת לירות בו סמוך לשעה 22:10. לפי אחת מעדות הראייה, החשוד, לבוש שחורים, חיכה מחוץ לבניין ליד אופנוע לא מונע. "יהודה, אני מצטער. אני חייב לעשות את זה, אתה עצבנת אותי", אמר לו - כך שחזרה מוריה חלמיש. היא סיפרה שהיא ואדם נוסף שהיה עמה הצליחו לברוח, ושהיא שמעה יריות מהן נפגע גליק.

עוד על המקרה
"יהודה, אני חייב לעשות את זה, עצבנת אותי"
חוסל החשוד בניסיון ההתנקשות
הפלסטינים סימנו בעיגול אדום את "מנהיג המתנחלים" גליק

חיג'אזי, בן 32, שהיה כלוא בעבר בישראל במשך 11 שנים, נמלט מזירת האירוע על גבי האופנוע, והגיע לבית של קרוב משפחה באבו טור, שם הסתתר. ברגע שהחל שלב הכיתור של המבנה, וכשהמחבל הבחין בכוחות - הוא עלה לגג ופתח בירי לכל עבר. "הוא לא התכוון להסגיר את עצמו", אמר גורם ביטחוני, "הוא פעל כמתאבד באירוע הזה, ולא הרים ידיים. לא התכוון להיכנע".

עימותים פרצו במהלך פעולת הכוחות באבו טור, אולם אלה לא התרחבו. עם זאת, אישה אחת נפצעה קל כשפלסטיני ירה זיקוקים לעבר כוח מג"ב בעיר העתיקה. האיש, תושב העיר העתיקה כבן 20, נעצר והועבר לחקירה.

כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
שוטר באזור ביתו של המחבל שחוסל באבו טור, הבוקר/נועם מושקוביץ

טל רוזנצויג, מנהל המסעדה שבה הועסק חיג'אזי אמר הבוקר כי "פעלנו במסעדה על פי כל הנהגים וההוראות של כוחות הביטחון, ואנחנו משתפים פעולה בחקירת המשטרה". לדבריו, "החשוד עבד אצלנו בערך כשנה. יש איסור פרסום על פרטים נוספים בעניין זה. אנחנו המומים בדיוק כמו כולם מהסיפור הזה". הוא הוסיף כי "אנחנו מאחלים החלמה מהירה ורפואה שלמה ליהודה גליק ומתפללים שייצא מזה".

חיג'אזי נעצר ב-2001 והורשע בעבירות של הצתה, גרימת חבלה וגרימת חבלה חמורה. שנה בלבד לאחר שהחל לרצות את עונש המאסר, הוא היה מעורב בתקיפת שני סוהרי שב"ס ובפציעתם בכלא "ניצן" שברמלה. במהלך מרבית שהייתו בכלא הוא הוחזק בבידוד – כך אישר לוואלה! חדשות גורם בכיר בשב"ס שאמר: "הוא הועבר ממתקן כליאה אחד לאחר במהלך תקופת מאסרו. בשל המסוכנות שלו הוא הוחזק בהפרדה רוב זמן הכליאה. בשנת 2012 הוא שוחרר לאחר שהשלים את ריצוי עונשו". חיג'אזי היה בין היתר בכלא שקמה, בכלא איילון ובכלא שיטה שבצפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים. נועם מושקוביץ
כוחות משטרה באבו טוב ליד בית משפחתו של מעתז חיג'אזי שירה ביהודה גליק במרכז בגין, ירושלים/נועם מושקוביץ

סגן מנהל בית החולים שערי צדק ד"ר עופר מרין מסר עדכון על מצבו של גליק שמאושפז שם, ואמר כי הוא במצב קשה מאוד גם אחרי הניתוח שעבר. "הוא בטיפול נמרץ מורדם ומונשם", אמר ד"ר מרין. "אם הדברים יישארו יציבים מחר בבוקר ניקח אותו לבדיקות הדמייה כדי ללמוד את היקף הנזקים המלא". בהמשך צפוי גליק, שסובל מפגיעת ארבעה כדורים, לעבור ניתוח בבטנו. לפי ד"ר מרין, נשקפת סכנה לחייו של גליק, גם אם לא מיידית. "הייתה פגיעה באחת הריאות והוא עבר כריתה חלקית של הריאות. הדברים האלה שמים אותו עדיין בסכנת חיים".

"יהודה ידע לשוחח עם כולם, גם עם לא יהודים"

אחיו של גליק, ד"ר יצחק גליק, אמר כי המשפחה, "יחד עם כל עם ישראל מתפללת לשלומו". "היה ברור לסובבים אותו שהוא מאוים על ידי קיצונים, אבל יהודה איש מאמין, אוהב בריות ומחבק כל אחד. הוא ידע לשוחח עם כל עם ישראל, וגם עם לא יהודים, וזו הייתה דרכו". בהתייחסו לכוונתו של אחיו לעודד עליית יהודים להר הבית אמר: "בעניין זה מופנית נגדו אלימות קשה ללא הרף. משטרת ישראל לא הגנה עליו אישית, ואפילו להיפך. היו לו טענות נגד המשטרה בנושא".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי הימ"מ במבצע למעצר החשוד בירי ביהודה גליק/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הבוקר דיון מיוחד בלשכתו בעקבות הפיגוע בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ', ראש השב"כ יורם כהן, מפכ"ל המשטרה רב-ניצב יוחנן דנינו, מפקד מחוז ירושלים ניצב צ'יקו אדרי, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ונציגי צה"ל, הפרקליטות ומשרד המשפטים. בתום הדיון הנחה ראש הממשלה על תגבור כוחות נוסף בירושלים שנועד לדבריו להעלות את רמת הביטחון בעיר ועל מהת לשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים. "אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים איסלאמיים רדיקליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן - שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית. אני עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו", אמר נתניהו שהוסיף כי עם זאת "יש צורך קודם כל להנמיך את הלהבות".

"סגירת מעגל מדויקת ומהירה הביאה לחיסולו של היורה", אמר הבוקר השר לביטחון הפנים אהרונוביץ'. "לא נאפשר לטרור להרים ראש בירושלים. יידע כל טרוריסט שזרוע משטרת ישראל ומערכת הביטחון תגיע לכל בן בליעל". שר הביטחון משה יעלון הוסיף כי ניסיון ההתנקשות הוא "שלב נוסף וחמור בהסתה הפלסטינית המתמשכת נגד יהודים וכלפי מדינת ישראל".

המפכ"ל דנינו אמר במפגש עם לוחמי הימ"מ, כי "המעגל שנסגר הבוקר על ידי מידע מודיעני של ימ"ר ירושלים (חיסולו של החשוד בניסיון ההתנקשות בגליק – י"א) הוא אותו מעגל שנסגר לא מזמן עם רוצחי הנערים". לדבריו, "על פעילי הטרור למיניהם לדעת שידם הארוכה של כוחות הביטחון תגיע בסופו של דבר לכל אחד".

כתמי הדם בזירת ניסיון החיסול של יהודה גליק, הבוקר. יקי אדמקר, מערכת וואלה! NEWS
כתמי הדם בזירת ניסיון ההתנקשות בגליק/מערכת וואלה! NEWS, יקי אדמקר
פעיל הימין יהודה גליק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
גליק בכנס, אתמול/צילום מסך, מתוך פייסבוק
אביו ואחיו של המחבל מעתז חג'אזי שירה ביהודה גליק מעוכבים לחקירה על ידי שב"כ. אוקטובר 2014. מהטוויטר של ערוץ אלקדס, מערכת וואלה! NEWS
אחיו ואביו של חיג'אזי נלקחים לחקירה/מערכת וואלה! NEWS, מהטוויטר של ערוץ אלקדס
האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי נהרג מעימותים חמושים עם כוחות משטרה בשכונת אלת'ורי בירושלים. Gaza Voice, אתר רשמי
המחבל אחרי שנורה/אתר רשמי, Gaza Voice
הזירה בה נורה יהודה גליק על ידי האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי, מרכז מורשת בגין בירושלים. נועם מושקוביץ
מרכז בגין, שם אירע הפיגוע, הבוקר/נועם מושקוביץ
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
אבטחה כבדה בהר הבית ובעיר העתיקה, היום/טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014/טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014/טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014. טלי מאייר
אבטחה כבדה בעיר העתיקה וסגירת הר הבית, אוקטובר 2014/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully