וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוסל החשוד בניסיון ההתנקשות ביהודה גליק

כוחות הביטחון צרו על בית משפחתו של מועתז חיג'אזי, פעיל ג'יהאד בן 32 שריצה 11 שנות מאסר בישראל. במהלך ניסיון המעצר באבו טור שבמזרח ירושלים הוא פתח באש ונורה למוות. המחבל עבד במסעדה סמוכה למקום בו נאם גליק

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, ניב אהרונסון, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

כוחות הביטחון הרגו הלילה (חמישי) את החשוד בניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק, אמש בירושלים. מדובר בפעילות משותפת של השב"כ, הימ"מ ומשטרת ירושלים - שאיתרו תוך שעות ספורות את החשוד בירי - מועתז חיג'אזי, פעיל ג'יהאד איסלאמי, בבית משפחתו באבו טור שבמזרח ירושלים. במהלך הפעילות של הכוחות נמצאו אופנוע ואקדח, שבהם ככל הנראה השתמש החשוד.

חיג'אזי, בן 32, שהיה כלוא בעבר בישראל במשך 11 שנים, נמלט מזירת האירוע במרכז ירושלים על גבי אופנוע, והגיע לבית של קרוב משפחה, שם הסתתר. ברגע שהחל שלב הכיתור של המבנה, וכשהמחבל הבחין בכוחות - הוא עלה לגג ופתח בירי לכל עבר. "הוא לא התכוון להסגיר את עצמו", אמר גורם ביטחוני, "הוא פעל כמתאבד באירוע הזה, ולא הרים ידיים. לא התכוון להיכנע".

ההערכה היא שחיג'אזי - שעבד במסעדה שבמרכז מורשת בגין, שם נאם גליק - הוא חלק מתשתית טרור רחבה יותר של הג'יהאד האיסלאמי, אולם כנראה החליט לבצע את הפיגוע על דעת עצמו. הבוקר נעצר חשוד נוסף במעורבות בניסיון החיסול. הג'יהאד האיסלאמי פרסם הודעת אבל על מותו של חיג'אזי. "נכון לעכשיו זה אדם שהחליט עם עצמו לבצע את הפיגוע. זה יכול להיות מושפע מהאווירה באזור ומההסלמה סביב הר הבית", אמר גורם ביטחוני.

עוד ידיעות בנושא
הפלסטינים סימנו בעיגול אדום את "מנהיג המתנחלים" גליק
האזינו לדיווח בקשר: "שיכינו מנות דם, יש לנו 3 פצעי ירי"
מי הוא יהודה גליק, פעיל הימין שנורה היום בירושלים?

האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי נהרג מעימותים חמושים עם כוחות משטרה בשכונת אלת'ורי בירושלים. Gaza Voice, אתר רשמי
גופת המחבל על גג הבית באבו טור, הבוקר/אתר רשמי, Gaza Voice

חיג'אזי נעצר ב-2001 והורשע בעבירות של הצתה, גרימת חבלה וגרימת חבלה חמורה. שנה בלבד לאחר שהחל לרצות את עונש המאסר הוא היה מעורב בתקיפת שני סוהרים ופציעתם בכלא ניצן שליד רמלה. גורם בכיר בשב"ס סיפר לוואלה! חדשות כי חיג'אזי הוחזק בהפרדה ברוב תקופת מאסרו, בשל מסוכנותו. "הוא הועבר ממתקן כליאה אחד לאחר במהלך תקופת מאסרו", אמר. "בשנת 2012 הוא שוחרר לאחר שהשלים את ריצוי עונשו". בין היתר, היה חיג'אזי כלוא בכלא שקמה בדרום ובכלא שיטה בצפון.

"סגירת מעגל מדויקת ומהירה הביאה לחיסולו של היורה", אמר הבוקר השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ'. "לא נאפשר לטרור להרים ראש בירושלים. יידע כל טרוריסט שזרוע משטרת ישראל ומערכת הביטחון תגיע לכל בן בליעל". שר הביטחון משה יעלון הוסיף כי ניסיון ההתנקשות הוא "שלב נוסף וחמור בהסתה הפלסטינית המתמשכת נגד יהודים וכלפי מדינת ישראל".

גורמי ביטחון אמרו כי מאפייני הפיגוע אמש דומים למאפייני הפיגוע שאירע במהלך מבצע "צוק איתן" - אז מחבל אלמוני רכוב על אופנוע וחמוש באקדח ירה בחייל בהר הצופים. "כרגע זו ספקולציה, והנושא בחקירה", אמרו.

מבית החולים שערי צדק שבירושלים, שם מאושפז גליק במצב קשה מאוד אך יציב, נמסר שהוא יעבור הבוקר בדיקות הדמיה לבחינת היקף פציעתו. יצוין כי הוא מורדם ומונשם ועדיין בסכנת חיים. "הניתוח שהוא עבר ארך כשעתיים, הוא ספג פגיעה ישירה בריאות", אמר ד"ר עופר מרין, מנהל יחידת הטראומה בבית החולים. "הוא נפגע ממה שנראה כארבעה כדורים שפגעו בצוואר, בבית החזה הימני, בבטן וביד", אמר מרין שהבהיר כי היה צורך לכרות חלק מהריאה של גליק. "התכנית שלנו לבצע ניתוח נוסף מחר".

כתובת גרפיטי "מוות לערבים" התגלתה הבוקר על גדר חיצונית של בית ספר הדו-לשוני בשכונת פת שבירושלים. נוסף על כך התגלתה כתובת נוספת במרכז המסחרי באזור. ייתכן והסיבה למעשה נעוצה בניסיון הפיגוע.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

ה"רב הקיצוני" שסומן באדום

גליק, פעיל הימין למען הר הבית שנורה אמש, התלונן חמש פעמים במשטרה בגין איומים על חייו - כך נודע הלילה מפי גורמים במשטרה. עם זאת, כול התלונות נסגרו בגין "חוסר עניין לציבור". במשטרה נמסר כי נושא התלונות של גליק והמשמעויות שלהן ייבדקו בהמשך עם הגורם שאמון על כך. לאחר מכן אמר מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, כי "במחוז לא מכירים תלונה שלו, ולא היה איום או התרעה קונקרטית על הכינוס במרכז מורשת בגין".

גליק, שתואר בכלי התקשורת הפלסטיניים כ"מנהיג המתנחלים שעולים להר הבית", סבל בחודשים האחרונים מהסתה הולכת וגוברת נגדו, לאחר שהתקשורת הפלסטינית הרבתה לעסוק בכניסה של יהודים להר הבית. שמו של גליק הופיע כמעט בכל הידיעות, והוא תואר כ"רב קיצוני". במקרה אחד גליק סומן בעיגול אדום בתמונות שפורסמו בסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". בתמונות שהגיעו אל אחותו בפייסבוק הופיע גליק עם "איקס" עליו ומעליו הכיתוב: "מוות לך בקרוב".

יהודה גליק בכלי התקשורת הפלסטיניים. מען, צילום מסך
הפלסטינים "סימנו" את גליק/צילום מסך, מען

גליק, מנהל "ארגון הליבה לחופש יהודי בהר הבית", נפצע אמש סמוך לשעה 21:30 מירי של רוכב אופנוע לעברו מחוץ למרכז מורשת בגין, בתום נאום שנאם בכנס במקום. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום פינו אותו לקבלת טיפול רפואי בבית החולים. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות לאיתור היורה, שנמלט מהמקום, והקימו מחסומים באזור. הלילה כאמור הוא חוסל.

בתום הערכת מצב שקיים השר אהרונוביץ' בזירת הירי בשיתוף מפקד מחוז ירושלים ונציגי שב"כ, הוחלט על סגירת הר הבית למבקרים ולמתפללים מוסלמים ויהודים עד להודעה חדשה. זאת, לאור מודיעין שהתקבל על כוונה לבצע מהומות במקום. ההחלטה התקבלה בהמלצת גורמי הביטחון.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו קיים התייעצות עם אהרונוביץ' ועם צמרת המשטרה לאחר האירוע, והורה להתמקד בחיפוש אחר היורה. "כולנו מתפללים לשלומו של יהודה", אמר נתניהו.

האזור בו בוצע ניסיון ההתנקשות בגליק

מוריה חלמיש, תושבת שבות רחל, שהייתה עדה לניסיון ההתנקשות סיפרה כי כשהסתיים האירוע במרכז בגין, לא היה אף אחד מחוץ למקום פרט לאיש לבוש שחורים שחיכה ליד אופנוע לא מונע. "יהודה, אני מצטער, אתה עיצבנת אותי", סיפרה על האיש שפנה לגליק, ושלדבריה דיבר במבטא ערבי. "שי (אדם שהיה איתה) התחיל לצעוק 'לא'. ראיתי את האקדח והתחלנו לרוץ במעלה הרחוב. חיפשתי איפה מסתתרים, לאיזה שיחים נכנסים ושמעתי את האופנוע מאחוריי. חשבתי שהוא רודף אחריי". עוד אמרה שכשראתה את האופנוע חולף, היא חזרה לגליק שנפצע מהאש.

השתתפו בהכנת הידיעה: יקי אדמקר, אמיר בוחבוט ואבי אשכנזי

זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זירת האירוע, אמש/נועם מושקוביץ
האסיר המשוחרר מעתז חג'אזי נהרג מעימותים חמושים עם כוחות משטרה בשכונת אלת'ורי בירושלים. מתוך אתר בוקרא, אתר רשמי
כרזה למען חיג'אזי "האסיר הגיבור" כפי שפורסמה באתר בוקרא/אתר רשמי, מתוך אתר בוקרא
זירת ניסיון ההתנקשות בחייו של פעיל הימין יהודה גליק בירושלים, 29 באוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
זירת האירוע, אמש/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully