וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי הוא יהודה גליק, פעיל הימין שנורה היום בירושלים?

בציבור הוא מוכר בעיקר כפרובוקטור הפועל למען עליית יהודים להר הבית אך גליק הוא גם אב לשמונה ילדים, בעל תואר שני ודוברו לשעבר של שר הקליטה. אמש הוא נורה בירושלים ומצבו קשה

צילום: עומר מירון, ניב אהרונסון עריכה: ניב פוקס

יהודה גליק, פעיל הימין שנפצע אמש (רביעי) באורח קשה מירי בסמוך למרכז מורשת בגין בירושלים, מוכר בשנים האחרונות בעיקר מפעילותו למען עליית יהודים להר הבית ומהסיורים שהוא עורך במקום. הוא תושב ההתנחלות עתניאל בהר חברון, נשוי ואב לשמונה ילדים, מתוכם שניים באומנה. כמו כן, הוא בעל תואר ראשון בהוראת תנ"ך ותושב"ע ותואר שני בתולדות עם ישראל.

גליק נולד בניו יורק בשנת 1965 ועלה לארץ כשמונה שנים מאוחר יותר. הוא גדל בבאר שבע, שם כיהן אביו, פרופסור שמעון גליק, כדיקן בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן גוריון. הוא למד בישיבה התיכונית באלון שבות. אחרי שירותו הצבאי ניהל גליק תכנית לקליטת עולים מרוסיה בארץ, מה שהוביל אותו לתפקידים בכירים במשרד הקליטה, שבו שימש דוברו של השר יולי אדלשטיין.

לאחר עשר שנים במשרד הקליטה התפטר גליק בעקבות תוכנית ההתנתקות ועבר לנהל את "מכון המקדש" ברובע היהודי בירושלים. עד לפני שנתיים הוא שימש כרב בישיבת ההסדר בעתניאל ובשנים האחרונות המטרה המוצהרת שלו היא להעלות יהודים רבים ככל האפשר להר הבית.

לקריאה נוספת:
ניסיון התנקשות: פעיל ימין למען הר הבית נורה בירושלים
הפלסטינים סימנו בעיגול אדום את "מנהיג המתנחלים" גליק
האזינו לדיווח בקשר: "שיכינו מנות דם, יש לנו 3 פצעי ירי"

פעיל הימין יהודה גליק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
"יהודים חפים מפשע שכל חטאם שרצו לעלות למקום הקדוש שלהם". יהודה גליק/צילום מסך, מתוך פייסבוק

במסגרת פעילותיו התעמת גליק פעמים רבות עם המשטרה וזו נהגה לכנותו "פרובוקטור" הפועל בדרך קיצונית ומסיתה. המשטרה ראתה בו כמחולל מהומות ובגללן נאסר עליו פעמים רבות לעלות להר הבית למשך תקופה ארוכה.

באפריל 2013 גליק פתח בשביתת רעב לאחר שהוצא נגדו צו משטרתי שמנע ממנו מלהיכנס לשטח הר הבית ללא הגבלת זמן. באותו צו נטען כי הוא "מסוכן" ועלול לעורר מהומות באזור. בשני מקרים אחרים, הוא הגיש תביעת פיצויים נגד המשטרה, בטענה כי זו הרחיקה אותו מהר הבית כנקמה על פעולותיו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פעיל הימין יהודה גליק. מתוך פייסבוק, צילום מסך
גליק/צילום מסך, מתוך פייסבוק

ביום ירושלים האחרון אמר גליק לוואלה! חדשות עקב סגירת הר הבית ליהודים כי "כ"ח באייר הוא יום שחרור הר הבית. מסתבר שירושלים שוחררה, אבל משטרת ישראל טרם השתחררה ועדיין מתנהלת ברפיסות מול האויב הטרוריסטי". לדבריו, "המשטרה, שרוצה להכריז על האידיוטים המקשקשים גרפיטי כארגוני טרור, לא יודעת להגיב כשטרוריסטים אמיתיים פועלים באור יום".

"הם מחללים בעצמם את המסגדים של עצמם והופכים אותם למחסני תחמושת", הוסיף, "הגיע הזמן שארגוני זכויות האדם ידרשו להכריז על הפורעים בהר הבית כארגון טרור ועל פשעיהם כפשעי שנאה". לטענתו, יש לסגור מפני המתפרעים את הכניסה להר הבית, במקום לסגור את ההר ליהודים "חפים מפשע שכל חטאם הוא שרצו לעלות למקום הקדוש שלהם".

מעבר לביקורת שהפנה גליק נגד המשטרה, הוא גם לא חסך בכזו נגד מדיניות הממשלה בסוגיית עליית יהודים להר הבית. לגליק קשרים טובים עם חברי הכנסת משה פייגלין ומירי רגב, שעסקה בעליית יהודים להר הבית פעמים רבות במסגרת דיונים שקיימה בועדת הפנים של הכנסת. כמו כן, גליק היה חבר בקבוצת מנהיגות יהודית בליכוד שבראשה עומד ח"כ פייגלין.

לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

(עדכון ראשון: 23:12)

אלמוני ירי בפעיל הימין יהודה גליק בירושלים. נועם מושקוביץ
זירת הירי, אמש/נועם מושקוביץ
אלמוני ירי בפעיל הימין יהודה גליק בירושלים. נועם מושקוביץ
זירת הירי, אמש/נועם מושקוביץ
2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully