וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי ימין ניסו לפרוץ להר הבית, שלושה נעצרו

30.10.2014 / 12:48

עשרות פעילים בהובלת ברוך מרזל, שביקשו להיכנס למתחם אשר נסגר למבקרים בעקבות המצב הביטחוני בירושלים ולאור ניסיון החיסול של יהודה גליק, התעמתו עם המשטרה. אבו מאזן: "הכרזת מלחמה"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

עימותים פרצו בצהריים (חמישי) בכניסה להר הבית בין פעילי ימין לבין כוחות המשטרה. זאת לאחר שהראשונים ניסו להיכנס למתחם שסגור לכניסת מבקרים בעקבות ניסיון ההתנקשות בפעיל הימין יהודה גליק אמש, והחיסול של החשוד באבו טור. שלושה בני אדם נעצרו. את הצעדה מובילים פעילי הימין הקיצוני איתמר בן גביר וברוך מרזל. בין היתר צעקו המפגינים "ישוחרר הר הבית".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הנחה לתגבר את הכוחות בירושלים. זאת לאחר דיון מיוחד שקיים הבוקר בלשכתו בעקבות הפיגוע, בהשתתפות שר הביטחון, השר לביטחון פנים, ראש השב"כ וצמרת המשטרה. בדיון השתתפו גם ראש עיריית ירושלים ונציגי צה"ל. תגבור הכוחות נועד להעלות את רמת הביטחון בעיר ולשמור על הסטטוס קוו במקומות הקדושים.

"אמרתי לפני ימים אחדים שאנחנו עומדים בפני גל הסתה של גורמים איסלאמיים רדיקליים וגם של ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן - שאמר שצריך למנוע בכל דרך עלייתם של יהודים להר הבית. אני עדיין לא שמעתי מהקהילה הבינלאומית מילה אחת של גינוי על דברי ההסתה הללו", אמר נתניהו שהוסיף כי עם זאת "יש צורך קודם כל להנמיך את הלהבות".

לקריאה נוספת:
הירי בירושלים: גליק התלונן 5 פעמים על הסתה לרצח נגדו
מי הוא יהודה גליק, פעיל הימין שנורה היום בירושלים?
האזינו לדיווח בקשר: "שיכינו מנות דם, יש לנו 3 פצעי ירי"

כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
"ישוחרר הר הבית". כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, הבוקר/טלי מאייר

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מסר בשעות הבוקר כי ההחלטה הישראלית על סגירת מתחם הר הבית למתפללים מוסלמים היא "הכרזת מלחמה", ואף קרא ל"פעולה מידית" של הקהילה הבינלאומית, במטרה להפסיק את התוקפנות הישראלית. "המשך התוקפנות וההסלמה המסוכנת מצד ישראל מהווה הכרזת מלחמה נגד העם הפלסטיני, נגד מקומותיו הקדושים ונגד האומה הערבית והמוסלמית", צוטט בסוכנות הידיעות הצרפתית.

"לא ניתן לסרס את המאבק על הר הבית"

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', הגיע אתמול לזירת הירי שבה נורה פעיל הימין בירושלים, וקיים הערכת מצב מיוחדת בשיתוף מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, ונציגי שירות הביטחון הכללי. בתום הדיונים הוחלט על סגירת הר הבית למבקרים ולמתפללים, מוסלמים ויהודים כאחד, עד להודעה חדשה.

ההחלטה הגיעה לאור מידע מודיעיני ולאור המלצת גורמי הביטחון ונובעת ככל הנראה מחשש להפרות סדר ועימותים שייפרצו בהר. אמש פורסם כי פעילי ימין הפיצו הודעות בטלפונים הסלולריים על התכנסות שתתקיים היום בצהריים בהר הבית. "צו 8!", נכתב בהודעות. "לא ניתן לפיגוע לסרס את המאבק על הר הבית". הפעילים תכננו לעלות להר הבית בשעה 12:00 – דבר שכעת נבצר מהם לעשות.

יהודה גליק, פעיל ימין בכיר, נפצע אמש באורח קשה מאוד לאחר שנורה על ידי רוכב אופנוע מחוץ למרכז מורשת בגין, בסמוך לגן הפעמון בירושלים. הוא הובהל לבית החולים שערי צדק בעיר. כוחות משטרה גדולים פתחו בסריקות לאיתור היורה, שנמלט מהמקום.

(עדכון ראשון: 06:37)

כוחות הביטחון מונעים ממפגינים להיכנס להר הבית, ירושלים. טלי מאייר
מפגינים מתעמתים עם כוחות הביטחון בהר הבית, הבוקר/טלי מאייר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully