וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכותרות המרכזיות שעשו את ראש השנה וסוף השבוע

נתניהו תקף את נאום אבו מאזן באו"ם, בריטניה הצטרפה לקואליציה שתוקפת את דאעש, רוכב אופניים נהרג בצומת פרדסיה ודיווחים על העברת השליטה בעזה לרשות. אלה כותרות החג

נתניהו תוקף את הנאום החריף של אבו מאזן

בעקבות הנאום החריף של יו"ר הרשות אבו מאזן בפני עצרת האו"ם, שבמהלכו האשים ישראל בביצוע רצח עם ופשעי מלחמה במהלך מבצע "צוק איתן", נמסר בערב (שישי) מלשכת ראש הממשלה כי מדובר ב"נאום הסתה רצוף שקרים נגד ישראל". לפי ההודעה מטעמו של נתניהו, "כך לא מדבר מי שמעוניין בשלום".

"ישראל ביצעה רצח עם מתוכנן נגד העם הפלסטיני". טען אבו מאזן. "רצועת עזה חוותה הרס חסר תקדים. לא נשכח, לא נסלח ולא נאפשר לפושעי המלחמה להתחמק מעונשי. יש לבוא בחשבון עם כל מבצעי הפשעים בעזה". "כוחות הכיבוש החליטו להתריס נגד כל העולם ולפתוח במלחמה בעזה באמצעות מטוסים וטנקים - שהרגו בברוטליות אנשים, והרסו בתים, בתי ספר וחלומות של אלפי ילדים, נשים וגברים פלסטינים", אמר אבו מאזן בעצרת. "הם הרסו למעשה את התקווה שנותרה לשלום". לדבריו, "במהלך המשא ומתן ישראל המשיכה ללא הפסקה את הבנייה בהתנחלויות ואת ההרג בגדה המערבית".

בריטניה מצטרפת לקואליציה

בתום דיון ארוך אישר ביום שישי הפרלמנט הבריטי את ההצעה להצטרף לכוחות הקואליציה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). ברוב של 524 מול 43 בלבד אישרו המחוקקים הבריטים שחיל האוויר המלכותי ישתתף בתקיפות, אולם בעיראק בלבד ולא בסוריה.

מוקדם יותר, טרם ההצבעה הגורפת בעד, פנה ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, לפרלמנט ואמר: "'המדינה האיסלאמית' אינה כארגוני הטרור שהתמודדנו עמם בעבר. האכזריות שלהם היא מזעזעת: עריפות ראשים, צליבות, ניקור עיניים, שימוש באונס כנשק, טבח ילדים. אין אפשרות לעבור על כך לסדר היום".

המתקפה נמשכת: כוחות הקואליציה הפציצו יעדי דאעש בסוריה

ארצות הברית ומטוסי קרב של מדינות נוספות בקואליציה תקפו הלילה (חמישי) מהאוויר מטרות נוספות של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. דובר הפנטגון, ג'ון קירבי, מסר כי מטוסי קרב מחילות האוויר של ערב הסעודית ואיחוד האמירויות הערביות יחד עם כלי טיס אמריקניים תקפו 12 יעדים של הארגון במזרח סוריה, שתוארו כבתי זיקוק נפט ניידים ושמהם מניב הארגון הקיצוני כשני מיליון דולר ביום.

גל התקיפה הנוסף אירע כמה שעות ספורות לאחר ישיבה מיוחדת של מועצת הביטחון האו"ם, שהתכנסה אמש בראשותו של נשיא ארה"ב ברק אובמה, בנושא התמודדות הקהילה הבינלאומית עם איום דאעש. במהלך הישיבה, קיבלו המדינות החברות החלטה פה אחד הקובעת כי על כל המדינות החברות באו"ם לקבוע חוקים נגד הצטרפות אזרחיהן ללחימה לצד ארגונים חמושים, או גיוס אחרים למטרה זו.

700 אלף יצאו לטבע בראש השנה - ועכשיו הפקקים

כ-700 אלף מטיילים פקדו את אתרי קק"ל ואת השמורות והגנים הלאומיים ברחבי הארץ במהלך ראש השנה וסוף השבוע – כך נמסר היום (שבת) מקק"ל ומרשות הטבע והגנים. מרשות הטבע והגנים נמסר כי בין האתרים העיקריים שבהם בילו מאות האלפים היו שמורת הטבע תל דן, הבניאס, שניר ומהג'רסה בצפון הארץ. במרכז נהרו האלפים לגנים הלאומיים בית גוברין, עין חמד ואפק, שם גם התקיים מופע מחווה לאריק איינשטיין שבו נכחו כ-4,500 איש. בדרום האתרים הבולטים היו הגן הלאומי באשקלון ושמורות הטבע עין גדי ועיינות צוקים. כמו כן, מטיילים רבים פקדו את חופי הרשות בהם חוף פלמחים במרכז וחוף הבונים בצפון.

על פי נתוני הקרן הקיימת, אלפי רוכבי אופניים הגיעו מדי בוקר למסלולי הרכיבה ביערות, בעיקר ביער חולדה ויער בן שמן במרכז, בפארק עדולם ובמרחב שקמה בדרום הארץ וביער רמות מנשה וביער בית קשת בצפון. בנוסף לכך, פריחת החצבים משכה רבבות מבקרים באזור תל שמרון בצפון וחבל הבשור בדרום. היום ביקרו מטיילים רבים באזור המעיינות באתר הסטף בהרי יהודה ובנחל הקיבוצים שבעמק המעיינות בצפון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

תוך כמה שעות: שני פצועים קשה מדקירות בבת ים

גבר בן 31 נפצע שלשום (חמישי) באורח קשה מדקירות ברחוב בן גוריון בבת ים. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום שהוזעקו למקום העניקו לפצוע טיפול רפואי ופינו אותו לבית החולים וולפסון בחולון, כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע.

מוקדם יותר אירע מקרה דומה נוסף בעיר, שבמהלכו נפצע גבר בן 30 קשה מדקירות באותו הרחוב. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לו טיפול רפואי ופינו אותו לוולפסון, כשהוא סובל מפצע דקירה בפלג גופו העליון.

בשעות הבוקר נעצרו שני חשודים באירוע שיובאו במהלך הערב להארכת מעצרם בבית משפט השלום בתל אביב. במשטרה אומרים כי אין קשר בין האירועים למעט העובדה כי שניהם התרחשו בסמיכות זמנים ומיקום.

בבוקר החג: בן 3 נפגע משער בית כנסת בראש העין

ילד כבן שלוש נפצע שלשום (חמישי) באורח בינוני לאחר שנפגע בראשו משער ברזל בעת ששיחק מחוץ לבית כנסת ברחוב רמב''ם בראש העין. חובשים ופרמדיקים של מגן דוד אדום הגיעו למקום האירוע, העניקו לו טיפול רפואי ראשוני ופינו אותו לבית החולים בילינסון שבפתח תקווה כשהוא בהכרה.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, קרא לציבור להקפיד על כללי הבטיחות במהלך החג ולתת יתר תשומת לב לסכנות, על מנת להימנע מתאונות ביתיות שעלולות להיגרם במהלך חופשת הילדים ובשל אווירת המנוחה של ההורים. "אני קורא לציבור הנהגים להקפיד לא לנהוג לאחר ארוחות כבדות ובהשפעת אלכוהול", הדגיש בין.

רוחאני: "התקיפות נגד דאעש בסוריה יביאו לטרגדיות"

נשיא איראן חסן רוחאני התייחס שלשום (חמישי) לתקיפות כוחות הקואליציה, בראשות ארצות הברית, נגד יעדי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה. "התקיפות עשויות להניב תוצאות רצויות בטווח הקצר, אבל בטווח הארוך הן רק יגרמו לטרגדיות", אמר רוחאני בראיון לתקשורת האמריקנית בשולי העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק.

הנשיא האיראני מתח ביקורת על החלטתו של ממשל אובמה לחמש את המורדים הסורים שנלחמים בדאעש. "הרשויות באמריקה הודיעו שבכוונתן לאמן ארגון טרור אחר ולשלוח אותם להילחם בסוריה", אמר רוחאני. כשנשאל אם הוא מתכוון לצבא סוריה החופשי, הוא השיב: "קרא לזה איך שאתה רוצה, עלינו לשים הנטל על כתפי העם הסורי, לא לקבל החלטות עבורם ולהודיע להם על כך". רוחאני סבור כי על ממשלות עיראק וסוריה להוביל את המאבק הבינלאומי בארגון הטרור אותו כינה "ברברי".

"פגיעה קשה": כך נראים יעדי דאעש שהופצצו בסוריה

צבא ארצות הברית פרסם ביום חמישי תיעוד מתקיפות האוויריות שבוצעו נגד מתקני זיקוק הנפט שבהם מחזיק ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) במזרח סוריה. התקיפות שבוצעו על ידי מטוסי קרב של חילות האוויר של ארה"ב, ערב הסעודית ואיחוד האמירויות פגעה ב-12 יעדים ובאחת התמונות שפרסם משרד ההגנה האמריקני נראה הרס רב באתר הזיקוק בג'ריבה. התקיפות של כוחות הקואליציה התחדשו ונמשכו גם הערב, כשבמוקד אתרים בדיר א-זור, בחסכה, באל-מיאדין ובאל-בו כמאל.

ראש ה-FBI: זיהינו את עורף הראשים של דאעש

ראש הבולשת הפדרלית בארצות הברית (FBI), ג'יימס קומי, הודיע שלשום (חמישי) כי ארה"ב זיהתה את לוחם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) אשר הוציא להורג את העיתונאים האמריקנים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף. קומי לא סיפק פרטים נוספים לגבי שמו של האדם או לגבי מוצאו ולא ברור מדבריו אם עלה בידי ארה"ב ובעלות בריתה לעצור אותו.

כמו כן, קומי ציין בשיחה עם כמה עיתונאים כי לשלטונות ידוע על יותר מעשרה אמריקנים שלוחמים בשורות המורדים בסוריה וכי רבים שלחמו שם שבו לארה"ב.

"דאעש מתכנן פיגועים ברכבת התחתית בארה"ב ובפריז"

ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, חשף שלשום (חמישי) כי יש בידיו דיווחים מודיעיניים שלפיהם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) מתכנן לבצע פיגועים במערכות הרכבת התחתית בפריז ובארצות הברית. עם זאת, גם הבית הלבן וגם גורמים בכירים בממשל האמריקני טענו כי אין בידי ארה"ב מידע התומך בדבריו של אל-עבאדי ובצרפת טרם התייחסו לכך.

"היום, בזמן שאני כאן, קיבלתי דיווחים מדויקים מבגדאד על כך שנעצרו כמה אנשים, ועל כך שישנן רשתות בתוך עיראק שמתכננות לבצע את ההתקפות", סיפר אל-עבאדי בשיחה עם כתבים אמריקניים בניו יורק. "ביקשתי שמות, ביקשתי תאריכים, וכן, מהפרטים שיש בידיי, זה נראה אמין".

אלג'יריה: פורסם סרטון עריפת ראשו של החטוף הצרפתי

ארגון "ג'ונוד אל-חילאפה", המסונף לארגון "המדינה האיסאלמית" (דאעש), פרסם ברביעי סרטון המתעד את עריפת ראשו של ארווה גורדל, אזרח צרפתי שנחטף על ידי הארגון באלג'יריה ככל הנראה ביום ראשון. לוחמי הארגון איימו להוציאו להורג אם צרפת לא תחדל מפעילותה נגד דאעש בעיראק, במסגרת הקואליציה העולמית שיזם נשיא ארצות הברית ברק אובמה.

גורדל, מדריך טיולים בן 55 מהעיר ניס, נראה בסרטון כשהוא כורע על ברכיו, עם ידיים קשורות מאחורי גבו, כשארבעה חמושים העוטים מסיכות מקריאים הצהרה בערבית בגנות צרפת. לאחר מכן, הם דחפו את גורדל והפילו אותו לרצפה. הסרטון לא מציג את העריפה עצמה, אולם אחד החמושים מציג את הראש הכרות למצלמה.

דיווח: אבו מאזן יקבל השליטה על רצועת עזה

חמאס ופתח השיגו "פריצת דרך" בשיחות ביניהם בקהיר – כך דיווחו שלשום (חמישי) גורמים בפתח ובחמאס לסוכנות הידיעות הצרפתית. ההסכם אמור להיות מוצג בהמשך היום והוא אמור לאפשר לרשות הפלסטינית לשלוט ברצועת עזה ולכלול את תשלום המשכורות של 45 אלף פקידי חמאס ברצועה.

סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס, מוסא אבו מרזוק, אמר כי השליטה במעברים תתואם עם האו"ם בנוסף להבנות שהושגו. "האו"ם יסכם עם ישראל ועם ממשלת האחדות כיצד לנהל את המעברים", הסביר אבו מרזוק, שהדגיש כי פתיחת מעבר רפיח לא עלתה בשיחות בין שני הארגונים.

בוקר של תאונות: רוכב אופניים נהרג, אחר נפצע קשה

רוכב אופניים כבן 30 נהרג הבוקר (שבת) מפגיעת כלי רכב בצומת פרדסיה שעל כביש 4. צוות של מגן דוד אדום שהוזעק למקום קבע את מותו בתום ניסיונות החייאה. הנהג, שנפצע קל, טופל במקום ותושאל בזירת התאונה על ידי המשטרה, שחוקרת את נסיבות התאונה.

זמן קצר לאחר מכן, נפצע רוכב אופניים נוסף כבן 40 באורח קשה בכביש 5, בקטע שבין ברקן לאורנית, מפגיעת כלי רכב. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי במקום ופינו אותו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה, כשהוא מורדם ומונשם וסובל מחבלות בראש ובגפיים.

נוסף על שתי התאונות בהם היו מעורבים רוכבי האופניים, נפצע לפנות בוקר רוכב קטנוע בן 17 באורח בינוני עד קשה, ורוכב נוסף, בן 17 גם הוא, באורח קל. זאת, לאחר שנפגעו מכלי רכב בכביש 2 לכיוון דרום, כקילומטר אחד מדרום למחלף אולגה. צוותים של מד"א שהוזעקו למקום העניקו לשניים טיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים הלל יפה בחדרה, כשהם סובלים מחבלות ראש.

נדחתה ההחלטה במשפט מובארק: "160 אלף עמודי ראיות"

ההכרעה על גורלו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נדחתה היום (שבת) בדיון בבית המשפט בקהיר עד ה-29 בנובמבר, אז יוחלט אם לבטל את הרשעתו בגין הרג מפגינים ומעשי שחיתות. מובארק, בן 86, שהודח בהתקוממות עממית ב-2011, נשפט ביוני 2012 למאסר עולם בשל האשמות אלו. גזר הדין החמור עורר אז פרצי התרגשות גדולים במדינה, אך אחרי יותר משנה מאז שהודח מוחמד מורסי ותנועת "האחים המוסלמים" הוכרזה ארגון טרור, כלל לא בטוח שתוצאת המשפט תהיה דומה.

לדברי השופט, צוות התביעה לא סיים לעבור על 160 אלף העמודים של סקירת הראיות במשפט, ולכן ההכרעה נדחתה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, שעלה לשלטון במקום מורסי, הגיע כמו מובארק משורות הצבא ובמהלך שלטונו החזיר סממנים רבים ממשטרו של מובארק. כמו כן, מורסי ובכירי "האחים המוסלמים" נשפטים עתה בעצמם על הרג מפגינים בשנה שעברה, ועל מאות מתומכי התנועה נגזר עונש מוות.

אפקט סקוטלנד: נשיא קטלוניה אישר משאל עם לעצמאות

ארתור מאס, נשיא מחוז קטלוניה הבדלני בצפון-מזרח ספרד, חתם היום (שבת) על צו המורה על קיום משאל עם עצמאי ב-9 בנובמבר בנוגע לעצמאות המחוז, בצעד שלטענת הממשלה המרכזית במדריד יפר את החוקה הספרדית. בשבוע שעבר, אישר הפרלמנט הקטלוני את הצעד השנוי במחלוקת.

בטקס חגיגי במטה הממשלה בברצלונה, בהשתתפות בכירים קטלונים נוספים, אמר מאס: "כמו כל אומות העולם, לקטלוניה יש את הזכות להחליט על עתידה הפוליטי. אנחנו רוצים להצביע, ואנחנו רוצים להחליט".

ההכרזה באה כשבוע לאחר שבצדו השני של האיחוד האירופי הפסידו התומכים בעצמאות סקוטלנד, ועל רקע התחזקות התנועה הבדלנית בקטלוניה בעקבות המשבר הכלכלי הקשה הפוקד את ספרד בשנים האחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully