וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההחלטה במשפט מובארק: "160 אלף עמודי ראיות"

בית המשפט זקוק לכחודש נוסף כדי לקבוע אם יבוטל מאסר העולם שהוטל על הנשיא לשעבר בשל אירועי מהפכת 2011. לנוכח הדחת מורסי ועלייתו של סיסי, נראה שהממסד הישן זוכה לעדנה מחודשת

חוסני מובארק בבית המשפט – קהיר, אפריל 2014. AP
רבים מעדי המפתח הסירו את עדויותיהם. מובארק במהלך דיון במשפטו בחודש אפריל/AP

ההכרעה על גורלו של נשיא מצרים לשעבר חוסני מובארק נדחתה היום (שבת) בדיון בבית המשפט בקהיר עד ה-29 בנובמבר, אז יוחלט אם לבטל את הרשעתו בגין הרג מפגינים ומעשי שחיתות. מובארק, בן 86, שהודח בהתקוממות עממית ב-2011, נשפט ביוני 2012 למאסר עולם בשל האשמות אלו. גזר הדין החמור עורר אז פרצי התרגשות גדולים במדינה, אך אחרי יותר משנה מאז שהודח מוחמד מורסי ותנועת "האחים המוסלמים" הוכרזה ארגון טרור, כלל לא בטוח שתוצאת המשפט תהיה דומה.

לדברי השופט, צוות התביעה לא סיים לעבור על 160 אלף העמודים של סקירת הראיות במשפט, ולכן ההכרעה נדחתה.

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח סיסי, שעלה לשלטון במקום מורסי, הגיע כמו מובארק משורות הצבא ובמהלך שלטונו החזיר סממנים רבים ממשטרו של מובארק. כמו כן, מורסי ובכירי "האחים המוסלמים" נשפטים עתה בעצמם על הרג מפגינים בשנה שעברה, ועל מאות מתומכי התנועה נגזר עונש מוות.

לקריאה נוספת:
נשיא מצרים לשעבר מובארק נידון ל-3 שנות מאסר
מובארק: סיסי יהיה הנשיא הבא כי העם רוצה בו
מצרים בוחרת נשיא חדש: ההצבעה - בסוף חודש מאי

נשיא מצרים מוחמד מורסי. רויטרס
נשפט על הרג מאות מפגינים. הנשיא לשעבר מוחמד מורסי/רויטרס

נוסף על כך, עדי מפתח רבים מהמשפט המקורי הסירו את עדויותיהם, כשהבולט שבהם הוא העיתונאי איברהים עיסא. עיסא, שריצה תקופת מאסר בזמן שלטונו של מובארק, היה בעברו מבקר חריף של הממסד ובעת המשפט המקורי של מובארק הוא אף האשים את המשטרה בירי לעבר מפגינים לא חמושים במהלך האירועים שהובילו למהפכה במצרים. עם זאת, עיסא שיבח באחרונה את משטרו של סיסי ואמר כי יסרב להעיד במשפט החוזר, ואף הילל את "הפטריוטיות" של מובארק.

עדות נוספת לכך שהרוחות במצרים נושבות לכיוונו של הממסד הצבאי הישן ולטובתו של מובארק, היא העובדה שבדיונים האחרונים שהתנהלו במסגרתו של הנשיא לשעבר התאפשר לו ולשר הפנים לשעבר חביב אל-עאדלי לשאת נאומים ארוכים ששודרו בטלוויזיה. צעד זה נחשב בעיני המתנגדים המתמעטים שנותרו לממסד הישן כסימן לכך שמובארק יזוכה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נשיא מצרים עבד אל-פתאח סיסי – קהיר, ספטמבר 2014. AP
החזיר סממנים רבים ממשטרו של מובארק. נשיא מצרים, עבד אל-פאתח סיסי/AP

"על פי העדויות שהשתנו מהמשפט הראשון, אני חושב שמובארק יזוכה", אמרה הבלוגרית זינוביה, שהייתה אחת ממובילות המחאה נגד מובארק ב-2011. "למובארק ולאל-עאדלי ניתן זמן לדבר ואני מרגישה שכל זה נעשה כדי להכין את העם לעובדה שהם עשויים להיות מזוכים, כך שאף אחד לא יהיה יותר מדי מופתע".

"פרעה הגדול", בלוגר נודע נוסף שזכה לתשומת לב עולמית במהלך האירועים ב-2011, טען כי רבים מהאנשים פשוט איבדו את העניין. "לאנשים לא אכפת יותר מפוליטיקה באופן כללי. אני לא יודע מה יקרה במשפט החוזר, אך באופן אישי גם אני איבדתי עניין".

(עדכון ראשון: 0:43)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully