וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא מצרים לשעבר מובארק נידון ל-3 שנות מאסר

חוסני מובארק, שהודח ה-2011, הורשע יחד עם בניו עלא וגמאל בגניבה של יותר מ-100 מיליון לירות. שמו יימחק מהכיכרות וממוסדות הציבור. משפט בו הוא נאשם בהרג מפגינים - נמשך

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

בית המשפט הפלילי בקהיר גזר הבוקר (שלישי) שלוש שנות מאסר על הנשיא לשעבר חוסני מובארק, בגין הרשעתו במעשי שחיתות ובגניבה מקופת המדינה. השופט, באקדמיה הצבאית בבירה המצרית, קבע כי מובארק ושני בניו, לצד כמה מבכירי המשטר שהתמוטט ב-2011, אשמים בהשתלטות על יותר מ-125 מיליון לירות מצריות (כ-61 מיליון שקלים) מכספי ארמונות הנשיאות.

הבנים עלאא וגמאל מובארק הורשעו ונידונו לארבע שנות מאסר. השניים ואביהם הורשעו גם בזיוף מסמכים, ונקנסו בסכום כולל של 125 מיליון לירות מצריות. במקביל, בית המשפט להסיר את שמו של מובארק ושל רעייתו, סוזאן, מהכיכרות ברחבי מצרים ומכל מוסדות הציבור.

האזינו: ההקלטות הסודיות של מובארק חושפות עמדות אנטישמיות

מובארק, בן 86, מאושפז בבית חולים הצבאי בשכונת מועאדי בתנאי מעצר בית. הוא הועבר לשם בחודש אוגוסט 2013 מבית הכלא "טורה" בקהיר, אחרי שבוטלו חלק מסעיפי האישום החמורים יותר בעניינו.

פסק הדין בתיק השחיתות פורסם הבוקר בתום שלוש שנים של דיונים. התביעה נגד מובארק ובניו הוגשה זמן קצר אחרי שהנשיא המצרי נאלץ להתפטר מתפקידו, בזמן ההפיכה העממית בארצו בתחילת 2011.

מובארק שלט במצרים במשך שלושה עשורים. הוא כבר נידון למאסר עולם בשל מעורבותו בהרג 800 מפגינים, אך בשנה שעברה בוטלה הרשעתו אחרי שהתקבל הערעור שהגיש, והוחלט לקיים לו משפט חוזר. ואולם, הדיונים במשפטו החוזר נדחו שוב ושוב.

מחליפו של מובארק בתפקיד, איש "האחים המוסלמים" מוחמד מורסי, עומד למשפט בטענה שהורה לירות על מפגינים במהלך ההפגנות שליוו את הדחתו בקיץ 2013.

לאחרונה הביע מובארק תמיכה בבחירתו של עבד אל-פתאח א-סיסי לנשיא החדש של מצרים.

חוסני מובארק בבית המשפט – קהיר, אפריל 2014. AP
הנשיא לשעבר של מצרים, חוסני מובארק, בחודש שעבר בבית המשפט/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully