וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסי: כיבדנו את הסכם השלום עם ישראל, וכך נעשה

16.5.2014 / 1:32

שר ההגנה לשעבר של מצרים הצפוי להפוך לנשיאה הבהיר כי הקשר בין המדינות יציב כבר 30 שנה, "ונותר כך למרות האתגרים". הוא ביקש מארה"ב סיוע צבאי: "חייבים להיאבק בטרור"

שר ההגנה של מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בביקור ברוסיה. מוסקבה, 13 בפברואר 2014. עבד אל-פתאח א-סיסי, AP
"רואה עידן של שלום ושיתוף פעולה". עבד אל-פתאח א-סיסי, בפברואר/AP, עבד אל-פתאח א-סיסי

המועמד המוביל לנשיאות מצרים, שר ההגנה לשעבר עבד אל-פתאח א-סיסי, מביע מחויבות לשמור על הסכם השלום עם ישראל גם לאחר כניסתו הצפויה לתפקיד. "הקשר שלנו עם ישראל והסכם השלום עמה יציבים יותר מ-30 שנה, ונותרו כך למרות האתגרים", אמר א-סיסי בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס שפורסם אתמול (חמישי). "כיבדנו את ההסכם ונכבד אותו, העם הישראלי יודע זאת", הוסיף. "אנו רואים הזדמנות של ממש להכין את האזור לקראת עידן של שלום ושל שיתוף פעולה בין מדינות. זה מה שאני רואה".

לדברי הגנרל המצרי, שעמד מאחורי הדחתו של הנשיא מוחמד מורסי ביולי האחרון, "השאלה אם נישאר מחויבים להסכם (עם ישראל) איננה תקפה עוד. הנושא יציב בקרב כל המנהיגים ובדעת הקהל במצרים. מה שצריך הוא לבנות דברים על בסיס זה. עלינו לראות מדינה פלסטינית. עלינו לקדם את השלום שהוקפא לשנים רבות. יהיה סיכוי ממשי לשלום באזור. אנו מוכנים למלא כל תפקיד שיביא להשגת שלום וביטחון באזור".

בריאיון אחר שהעניק מוקדם יותר השבוע לרשת "סקיי", אמר סיסי דברים מעט שונים בנוגע להסכם בין ישראל למצרים. "אם נתבקש לעשות תיקונים בהסכם השלום עם ישראל, נעשה זאת", אמר. ימים ספורים קודם לכן התראיין לטלוויזיה המצרית, ושם אמר דווקא דברים דומים לאלה שהשמיע בריאיון האחרון לרויטרס: "מצרים היא מדינה שמדיניותה, ההיסטוריה שלה והכבוד שלה לחוזים ואמנות מושרש אצלה. אני חלק מהמדינה ואכבד את כל האמנות והחוזים הבינלאומיים, ובתוכם את הסכם השלום עם ישראל".

עוד על הנשיא המצרי הבא:
סיסי: אם נצטרך לעשות שינוי בהסכם עם ישראל, נעשה
הקרב של הגנרל על לבם של האזרחים
"שרדתי שני ניסיונות התנקשות, אך אינני מפחד"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יהיו צעדים נוספים". אוטובוס שספג פיגוע התאבדות ברפיח שבצפון סיני, בנובמבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריאיון לרויטרס, בין שלל הנושאים שנכללו בו, נשאל סיסי גם אילו צעדים ינקוט נגד גורמי הטרור הפועלים בחצי האי סיני ולאורך גבולותיה של המדינה הערבית. "ברצוני לומר שיהיו רק צעדים נוספים", השיב. "היינו נחושים שסיני לא יהפוך לבסיס לשיגור מתקפות שיאיים על שכנותיה של מצרים. זה מנוגד לריבונותה של מצרים על אדמתה וכן להסכמי השלום שחתמנו עליהם". באשר לישראל הסביר: "הבנו את התגובה מצדם כשפעולות מסוימות נעשו בשטח ישראלי. מהצד השני, בתוך סיני אנו נקטנו ועודנו נוקטים פעולות נרחבות על מנת לשפר את המצב הביטחוני ולהתמודד עם מרכיבי טרור שנמצאים שם".

הוא ניצל את ההזדמנות והדגיש את חשיבותו של הסיוע הצבאי שמעניקה ארצות הברית למצרים, בסך 1.3 מיליארד דולר בשנה. סיוע זה הופסק חלקית בעקבות האירועים האלימים במדינה בחודשים האחרונים ודיכוי בכוח של מפגינים תומכי תנועת "האחים המוסלמים" שהנשיא הקודם מורסי מזוהה עמה. "יש ציוד שאנו זקוקים שארצות הברית תספק לנו, ואני מאמין שהעניין הזה חייב להיבחן ולהיות מושלם מהר ככל האפשר", אמר סיסי. "אנו מושיטים את ידנו לכל מדינה שתסייע לנו. אנו חייבים להיאבק בטרור באופן מעשי ולהצליח במאבק הזה", סיכם.

הבחירות לנשיאות מצרים יתקיימו ב-26 וב-27 במאי. המועמד היחיד מלבד סיסי שהגיש מועמדות הוא חמדין סבאחי. סבאחי מזוהה עם השמאל בארצו, ולפי כל ההערכות אין לו סיכוי של ממש לגבור על יריבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully