וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אהרונוביץ': "ליברמן יהיה ראש הממשלה הבא"

6.9.2014 / 13:00

השר לביטחון הפנים, שדיבר באירוע "שבתרבות" בבאר שבע מיהר לתקן את עצמו ואמר: "ראש הממשלה בעתיד". הוא הוסיף שאינו רואה בחירות באופק, ואמר כי היה צריך "לסיים את העבודה בעזה"

יצחק אהרונוביץ' בוועידת המשפט השלישית באשקלון, אוגוסט 2014. ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
"לא תומך בכיבוש עזה". השר יצחק אהרונוביץ'/מערכת וואלה!, ראובן קסטרו

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', התייחס היום (שבת) באירוע "שבתרבות" בבאר שבע לאפשרות של הקדמת הבחירות לכנסת ואמר כי הוא "לא רואה בחירות באופק" והדגיש כי בחירות בעת הזו הן דבר "לא טוב למדינת ישראל". עם זאת, הוסיף אהרונוביץ' כי במידה שיתקיימו בחירות הוא "בטוח ש'ישראל ביתנו' תתחזק, ואביגדור ליברמן יהיה ראש הממשלה הבא של ישראל", אולם מיד תיקן את עצמו ואמר: "ראש הממשלה בעתיד".

אהרונוביץ', חבר כנסת בסיעתו של ליברמן, שיום לפני תחילת מבצע "צוק איתן" הודיע על פירוק השותפות בין ישראל ביתנו לליכוד, התייחס גם לסיומה של המלחמה בדרום ולהפסקת האש שנחתמה בין ישראל לחמאס בסוף חודש שעבר בקהיר. "אני לא יודע כמה זמן תימשך הפסקת האש", אמר והוסיף כי הוא "אינו אופטימי באשר לעתיד". לדבריו, "הגענו להישגים (במבצע) אבל לחמאס עדיין יש שליש מיכולות השיגור". בשעתו התנגד ליברמן בחריפות להסכם.

השר הוסיף: "אני אישית חושב שהיה צריך לסיים את העבודה ולפגוע בכל מערך הרקטות, לפגוע במנהיגים ולהביא אותם למצב שייכנעו. יכולנו לעשות את זה". עם זאת, הדגיש: "אני לא תומך בכיבוש עזה. יש דרכים אחרות להכריע את חמאס".

עוד בנושא:
”יש לי נחשים”: למי התכוון נתניהו כשענה לתלמיד?
ליברמן פירק את האיחוד: איך זה מסכן את נתניהו?
ליברמן: ”ייתכן שיהיה ראש ממשלה דובר רוסית”

אביגדור ליברמן בבית שנפגע מרקטה באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
ראש הממשלה "הבא" - או "בעתיד"?. שר החוץ אביגדור ליברמן בסיור באשקלון במהלך מבצע "צוק איתן"/יותם רונן

באירוע התייחס אהרונוביץ' גם לקיצוץ הרוחבי במשרדי הממשלה בשל המלחמה בדרום והתוספת שדרשה מערכת הביטחון, ואמר: "אני לא שלם עם המסרים שיוצאים ממשרד הביטחון. הדרישות שלהם מופרזות. לא צריך לפגוע במשרדי הרווחה, החינוך וביטחון הפנים. יש משרדים אחרים שאפשר לקצץ בהם". שלשום אמר שר הביטחון משה יעלון כי פגיעה בתקציב הביטחון "תדרדר את ישראל למקומות שאסור לה להגיע אליהם".

בתוך כך, אהרונוביץ' חשף באירוע כי הוא מתכוון להביא לכנסת הצעת חוק שבמסגרתה תוארך כהונת המפכ"ל משלוש שנים לארבע, "כדי למנוע לחצים". עם זאת, הדגיש השר כי ההצעה תהיה תקפה רק עבור המפכ"ל הבא, ולא עבור רב-ניצב יוחנן דנינו. המפכ"ל הנוכחי כבר זכה להארכת כהונתו בשנה בינואר האחרון בהוראת אהרונוביץ', שלא נזקק לחוק מיוחד לשם כך. המפכ"ל יסיים את תפקידו בתחילת 2015.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully