וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן פירק את הליכוד-ביתנו: "לא עבד מההתחלה"

7.7.2014 / 12:30

יו"ר ישראל ביתנו הודיע במסיבת עיתונאים מיוחדת על החלטתו הדרמטית. "חילוקי הדעות עם ראש הממשלה לא מאפשרים קיום מסגרת משותפת", אמר. "החיבור לא עבד בבחירות ולא עבד אחריהן"

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

יו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, נפגש הבוקר (שני) עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והודיע לו על החלטתו לפרק את האיחוד עם הליכוד. "זה לא סוד שלצערי בתקופה האחרונה יש חילוקי דעות ביני לבין ראש הממשלה והם הפכו למהותיים ולא מאפשרים לקיום מסגרת משותפת", אמר בצהריים ליברמן במסיבת עיתונאים בכנסת. "אי לכך", הבהיר, "החלטנו להיפרד ולבקש להקים סיעה נפרדת – ישראל ביתנו". שר החוץ טען כי "החיבור לא עבד בבחירות ולא עבד אחרי הבחירות. עד היום היו בעיות טכניות, אבל כשבעיות טכניות הופכות עקרוניות לא ניתן להסתיר את הדבר".

ליברמן התייחס בדבריו גם לסוגיית שלמות הקואליציה בצל פירוק השותפות בין שתי המפלגות. "אני לא רואה שום סיבה לפרק את הקואליציה", הבהיר. "הקמת סיעת ישראל ביתנו היא צעד משמעותי לחיזוק קואליציוני. הקואליציה הוקמה מלכתחילה כקואליציה ססגונית עם פערים נרחבים".

עוד בוואלה! חדשות:
רקטת גראד התפוצצה באזור באר שבע; אין נפגעים
כמה מהחשודים ברצח אבו חדיר שחזרו את המעשה
עשרות נעצרו בהתפרעויות ברחבי הארץ

אביגדור ליברמן מכנס מסיבת עיתונאים מיוחדת. יואב דודקביץ'
הליכוד-ביתנו - הסוף. ליברמן מודיע על פירוק האיחוד, היום/יואב דודקביץ'

החלטתו של ליברמן לסיים את השותפות עם הליכוד נמצאת על הפרק חודשים ארוכים. זאת, אחרי שליברמן הבין כי סיכוייו להתמזג עם הליכוד ולהגיע כך לראשות המפלגה קטנים מאוד. בכל סקר שנערך מאז, כולל סקר וואלה! חדשות מתחילת שנת 2014, קיבלו שתי הסיעות יותר מנדטים בנפרד מאשר ביחד. ההערכה במערכת הפוליטית היא כי ליברמן ניצל מתיחות רגעית עם נתניהו על מנת לבצע מהלך פוליטי שתוכנן זמן רב מראש.

המתיחות בין ראש הממשלה לבין שותפו הפוליטי הבכיר הגיעה אתמול לשיא במהלך ישיבת הממשלה. בהודעה השבועית שלו לתקשורת, התייחס נתניהו למצב בדרום ואמר: "הניסיון מוכיח שברגעים כאלה יש לנהוג בקור רוח ובאחריות, ולא בהתלהמות ובפזיזות". דבריו היוו ביקורת מרומזת כלפי חלק משרי הממשלה, בראש ובראשונה ליברמן ונפתלי בנט, שתקפו במהלך סוף השבוע את המדיניות הביטחונית ה"מאופקת" של הממשלה, וקראו לצאת למבצע צבאי נרחב בעזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

במהלך מסיבת העיתונאים התייחס ליברמן גם למתיחות זו עם ראש הממשלה על אופי התגובה מול חמאס ברצועת עזה. "לצערי מיטוט חמאס לא נמצא בהגדרות המבצע והממשלה הבאה צריכה להחליט איך היא חיה עם המצב שחמאס לצדנו. המציאות הזו שבכל רגע ארגון טרור יכול להחליט מתי להשתמש באמצעים אלו הם דבר בלתי נסבל. ההצעות לחכות – לא ברור לי למה אנו מחכים. יהיו להם עוד אלפי רקטות ואת הדבר הזה אנו צריכים להפסיק. איננו יכולים לחיות תחת איום תמידי".

שר החוץ גינה את רצח מוחמד אבו חדיר בירושלים, ותקף את המהומות שפרצו ברחבי הארץ עקב כך. "אנו עדים לגל אלימות והסתה החוצה את החברה בישראל וצריך לפעול בנחישות נגד כל אלימות והסתה לא משנה מאיזה צד. יש חוק ויש ליישמו על ערבים ויהודים", אמר. "הנהגת מדינת ישראל מאוחדת בעמדה ברורה שיש לשמור על החוק ולגנות את האלימות. כל ההנהגה היהודית מאוחדת בנושא זה. לצערי, לא ניתן להגיד זאת על ערביי ישראל. חנין זועבי הצדיקה את חטיפת ילדינו ואמרה כי הם לא פעילי טרור. הדבר הזה הוא בלתי סביר ובלתי מקובל וכדי להפסיק את גל ההסתה שמגיע מלמטה למעלה צריך לפעול בנחישות ללא היסוס".

(עדכון ראשון: 10:56)

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully