וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו עקץ – ליברמן השיב: "אל תחלק לי ציונים"

6.7.2014 / 18:37

שר החוץ תקף את ראש הממשלה לעיני השרים בשל האיפוק כלפי חמאס. נתניהו הזכיר את היעדרות ליברמן מהקבינט והגיב: "יש מי שמנצלים את המצב". אחד השרים: "זה פוליטי לחלוטין"

צילום: גדעון צנטנר, יותם רונן, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

(נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר: אסור לנהוג בפזיזות)

עימות חזיתי בישיבת הממשלה: שר החוץ אביגדור ליברמן וראש הממשלה בנימין נתניהו החליפו הבוקר (ראשון) מהלומות מילוליות במהלך ישיבת הממשלה השבועית, לעיניהם של שאר השרים. ליברמן תקף את נתניהו על האיפוק שהממשלה מפגינה מול חמאס בעזה, ואילו נתניהו "עקץ" את שר החוץ על היעדרותו מדיונים ביטחוניים חשובים.

עוד בוואלה! חדשות:
קשר בין המקרים? ניסיון חטיפה לילה לפני רצח הנער לא נחקר
הותר לפרסום: תושב הגליל הודה ברצח שלי דדון
"פישר לאלון חסן: 'יש חקירה נגדך, אפשר לסגור במיליון דולר'"

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"לנהוג בקור רוח ובאחריות". נתניהו בישיבת הממשלה, הבוקר/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

בפתח הישיבה, בהודעה השבועית שלו לתקשורת, התייחס ראש הממשלה למצב בדרום ואמר: "הניסיון מוכיח שברגעים כאלה יש לנהוג בקור רוח ובאחריות, ולא בהתלהמות ובפזיזות". דבריו היוו ביקורת מרומזת כלפי חלק משרי הממשלה, בראש ובראשונה ליברמן ונפתלי בנט, שתקפו במהלך סוף השבוע את המדיניות הביטחונית ה"מאופקת" של הממשלה, וקראו לצאת למבצע צבאי נרחב בעזה.

לאחר שהמצלמות יצאו מחדר הממשלה והדיון החל, ליברמן השיב לביקורת של נתניהו. "הבטחת להכות בעוצמה בחמאס", אמר שר החוץ, והוסיף כי זה לא מה שקורה כרגע ברצועת עזה. נתניהו השיב לליברמן כי לפני שהוא מותח ביקורת על מדיניות הממשלה, קודם עליו להגיע לדיוני הקבינט המדיני-ביטחוני, שהוא חבר בו.

אביגדור ליברמן בכניסה לישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"אתה האחרון שיכול לדבר". ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

ליברמן החמיץ כמה דיונים של הקבינט בימים הראשונים שלאחר רצח שלושת הנערים שנחטפו בגוש עציון מכיוון ששהה בביקור מדיני באפריקה. בהמשך החמיץ דיון נוסף של הקבינט מכיוון ששהה בביקור מדיני בגרמניה. בתשובה לביקורת זו, ליברמן השיב לנתניהו: "אל תחלק לי ציונים".

נתניהו הוסיף ואמר כי "יש מי שמנצלים את המצב לטובת עצמם" – רמז ברור לשרים שתוקפים את מדיניות הממשלה. על כך השיב ליברמן: "אתה האחרון שיכול לדבר. אצלי מדובר בעמדות קבועות, אתה עשית מסיבת עיתונאים אחרי הלוויית הנערים".

חילופי הדברים הקשים בין השניים התנהלו מול יתר שרי הממשלה. אחד השרים אמר הערב לוואלה! חדשות: "התחושה הייתה שליברמן מתגרה בנתניהו בידיעה ברורה שהשיחה ביניהם תדלוף לעיתונות. הפעולה בעזה היא לא העניין האמיתי כאן, זה פוליטי לחלוטין".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully