וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשודים ניסו לחטוף עוד לפני הרצח, המקרה לא נחקר עד תום

6.7.2014 / 17:49

יממה לפני רצח הנער מוחמד אבו חדיר ניסו אלמונים לחטוף ילד בן 9. בשועפאט הגישו תלונה, אך זו לא טופלה והחוטפים נמלטו. במשטרה חושדים: אותה חוליה אחראית לשני המקרים

צילום: עומר מירון, טל אנגלנדר, יותם רונן, יאיר אלטמן, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל, מתן חדד; קריינות: אביב אברמוביץ'

לילה לפני חטיפתו ורציחתו של הנער מוחמד אבו חדיר, אירע בשועפאט ניסיון חטיפה נוסף של ילד בן תשע. בשעות הערב, חזרה אמו של הילד מוסא זלום לביתם יחד עם שני אחיו הנוספים - ילד בן 10 ופעוט בעגלה. לפתע שמעה את בנה צועק. כשהביטה לאחור הבחינה בשני גברים, שאחד מהם חנק את בנה באמצעות חבל והאחר אחז בו וניסה לגרור אותו. האם החזיקה ביד בנה והחלה לזעוק לעזרה תוך ששני הגברים מכים אותה ואת בנה, בניסיון להפרידם. כעבור שניות ספורות תושבים ברחוב הראשי בשועפאט החלו להגיע למקום ושני הגברים נמלטו משם ברכב שחור.

רצח מוחמד אבו חדיר - סיקור מיוחד
אבי הנער שנרצח: ”לשרוף בתי החשודים כמו בחברון”
בקבוקי תבערה, אבנים ושוטרים פצועים: יום מהומות ברחבי הארץ
6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי בירושלים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האם שמעה אותו צועק. הילד שכמעט נחטף יום לפני חטיפתו של אבו חדיר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמו של מוסא זלום סיפרה כי האירוע קרה עת שהלכה עם ילדיה בדרך לביתה, לאחר ארוחת סיום צום הרמדאן: "שמעתי קול בלימה של רכב שבא מתוך שכונת שועפט, וצעקה - 'אמא, אמא'. מוסא זעק וקרא לי. הסתכלתי לאחור וראיתי גבר עם משקפי ראיה, נמוך קומה, בעל מבנה גוף דק, בהיר ובעל שיער ארוך תפס את מוסא מהצוואר כאילו הוא מנסה למנוע ממנו לצעוק. התחלתי להרביץ לו עם הטלפון שהיה לי וקראתי 'רוצים לחטוף את הבן שלי!'. אדם נוסף יצא מהרכב והחל לתקוף אותי יחד עם האדם הראשון. בינתיים, מוסא הצליח לברוח ולהיחלץ מהחוטפים, שצעקו אחד לשני בעברית. הם דחפו אותי לקרקע, הראש שלי נחבט במדרכה ואני איבדתי הכרה".

עוד באותו הלילה הוגשה תלונה. במשטרה טענו תחילה כי לא הוגשה כל תלונה, ולאחר מכן נמסר כי לא הוגשה עדות ולכן לא המשיכו בטיפול במקרה. התושבים בשועפאט אומרים מנגד כי עשו כל מה שמצופה מהם כאזרחים: הגישו תלונה, העידו וביטאו מוכנות לסייע למצוא את התוקפים, אך המשטרה לא התייחסה אליהם ברצינות ולמעשה לא עשתה דבר. כעת חושדים במשטרה כי אותה חוליה אחראית לשני המקרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
הנער מוחמד אבו חדיר, בן 16, שנרצח במזרח ירושלים. רויטרס
הרקע לאירוע לאומני. אבו חדיר/רויטרס

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מיד עם קבלת הדיווח, הגיעו למקום גם ניידת וגם קצין שפגשו בהם ובילד. האם אמרה שנימלט רכב מהמקום ומיד הוקמו חסימות לאיתורו. במקביל, הם תישאלו את האישה אודות האירוע. בעוד הקצין מתשאל את האם הגיע בעלה, הרגיע את השוטר ואמר לו שמדובר באדם ערבי מבלי לפרט את הסיבה וביקש לטפל באשתו ובילד לפני שיגיע למשטרה למסור עדות מפורטת, למרות הפצרות הקצין שימסור את הגרסה המלאה לשם חקירתם המקרה ואיתור החשוד. הקצין אפשר לאב המשפחה לטפל באשתו ובילדיו והסכים כי לאחר מכן יגיע למשטרה למסור את עדותו. רק יומיים לאחר מכן, יום לאחר חטיפת הנער מוחמד אבו חדיר, הגיע האב למסור עדות. חשוב לציין שהמשטרה פעלה במהירות עם האירוע וניסתה להשיג את האב, שכאמור הגיע רק כעבור יומיים ועל אף גרסתו הראשונית, רצח הנער מוחמד אבו חדיר נבדק גם הקשר בין שני המקרים".

בצהריים הותר לפרסום כי שישה חשודים יהודים מיישובים באזור ירושלים נעצרו לפנות בוקר בחשד לרצח של מוחמד אבו חדיר בן ה-16. במשטרה גוברת ההערכה שהרצח נעשה על רקע לאומני. ככל הנראה, ששת החשודים אינם משתייכים לימין האידיאולוגי, אלא לארגונים קיצוניים אחרים. השישה נמצאים בחקירה במתקן של שירות הביטחון הכללי. הערב הוארך צו איסור הפרסום על פרטי הפרשה.

6 יהודים נעצרו בחשד לרצח הנער הערבי משועפאט. עומר מירון
החשודים ברצח אבו חדיר/עומר מירון

בית משפט השלום בפתח תקווה האריך הערב בשמונה ימים את מעצרם של חמישה מהחשודים. מעצרו של חשוד שישי הוארך בחמישה ימים. יצוין כי המשטרה ביקשה להאריך את מערם של השישה ב-15 ימים. על החשודים נאסר עדיין להיפגש עם עורכי דינם, ובכוונת האחרונים לערער על הארכת המעצר.

לדברי עדי ראייה, באחד המעצרים נעשה שימוש בטייזר, והחשוד פונה לבית חולים כדי להוציא שני חצים מצווארו. אחר כך הוא נלקח לחקירה ולדיון בהארכת מעצרו.

גורם בכיר המעורה בפרטי החקירה סיפר בשיחה עם וואלה! חדשות: "הפאזל מתחיל להסתדר לנו. הרקע למעשה לאומני. החוקרים מצליחים להבין מה קרה שם בשעות הקריטיות", אמר הגורם על השעתיים מהרגע שנחטף הנער מביתו בשועפאט ועד שנרצח בגבעות של יער ירושלים. בסרטון אבטחה שהגיע לידי המשטרה נראים שני בני אדם הולכים בסמוך לחנות שממנה נחטף לכאורה הנער בליל הרצח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully