וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נגד ההסכם: "עם חמאס אסור להגיע להסדרה"

27.8.2014 / 16:11

שר החוץ תקף את ההסכם עליו חתם נתניהו וטען שכל עוד חמאס שולט בעזה, לא יהיה ביטחון לתושבי ישראל. יממה אחרי כינון הפסקת האש, יכנס הערב נתניהו מסיבת עיתונאים עם יעלון וגנץ

צילום: עומר מירון, גדעון צנטנר, אלי מנדלבאום, רויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: לירון בארי

שר החוץ נגד ההסכם: יממה אחרי כינון הפסקת האש בין ישראל לחמאס כתב אחר הצהריים (רביעי) שר החוץ אביגדור ליברמן בעמוד הפייסבוק שלו כי "עם חמאס אסור להגיע להסדרה" והוסיף כי "כל עוד יש חמאס, אי אפשר להגיע להסדר".

בניגוד לעמדת ראש הממשלה - שאישר את ההסכם שהושג בתיווך מצרים - אמר ליברמן: "כל עוד חמאס שולט בעזה, אי אפשר להבטיח לאזרחי ישראל ביטחון ואי אפשר להגיע להסדר מדיני". לדבריו, "חמאס הוא לא פרטנר להסדרה מכל סוג שהיא, לא מדינית ולא ביטחונית. אי אפשר ואסור לסמוך על רוצחים שפלים. לכן, אנחנו מתנגדים להפסקת אש שבחסותה יוכל החמאס להמשיך ולהתעצם וינהל מערכה נוספת נגד ישראל בעיתוי שיהיה לו נוח. כל עוד שלטון חמאס לא מוגר – איום הטילים והמנהרות נשאר. אנו חייבים לעמוד על כך שלחמאס לא יהיה שום הישג מדיני בזכות הפסקת האש הזו".

"גם תהליך מדיני אמיתי ואפשרות לפריצת דרך אסטרטגית יהיו אפשריים רק אחרי שנצליח לשחרר את המזרח התיכון ואת הפלסטינים מאיום החמאס (ואף אחד לא יעשה זאת במקומנו). אסור לתת שום הישג לחמאס. בחמאס צריך להילחם ללא פשרות", סיכם.

עוד על הפסקת האש
חמאס הובס, ממשלת ישראל איבדה את הדרום
עיתוני העולם חוגגים עם עזה את השתיקה של נתניהו
לילה שקט אחרי כ-5,000 רקטות: "ישנו כמו שאר הלילות"

אחרי ששתיקתו בנוגע להסכם זכתה לביקורת ציבורית ופוליטית, עתיד ראש הממשלה בנימין נתניהו לכנס בשעה 20:15 מסיבת עיתונאים במשרדו עם שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל רא"ל בני גנץ. השלושה ימסרו הצהרות קצרות וישיבו לשאלות.

שטייניץ: "ההסכם יגן על אזרחי המדינה"

מוקדם יותר היום התייחסה גם חברת הכנסת איילת שקד (הבית היהודי) להפסקת האש. לדבריה, חמאס הובס אך עדיין מסוגל לחפור מנהרות שיגיעו משטח רצועת עזה אל תוך שטח ישראל. שקד התייחסה גם לאופן ניהול המבצע מצד הדרג המדיני, ואמרה כי האסטרטגיה לא הייתה נכונה, משום שחתרו כל העת לכיוון של הפסקת אש. "המבצע נוהל לא נכון", אמרה.

"אני מסכימה שחמאס הובס, מה שמטריד אותי זה מה יהיה כשתיחפר המנהרה הבאה או כשייבנה מפעל הטילים הבא", אמרה שקד בנוגע לאפשרות של חידוש הלחימה. "ישראל לא יכולה להגיב על הדברים האלו אם באמת יש הפסקת אש. ומה ישראל תעשה כשיירו את הפצמ''ר הבא? ברור שהתגובה צריכה להיות חזקה וחסרת פרופורציה".

מנגד אמר היום שר המודיעין, יובל שטייניץ, כי ההסכם יגן על אזרחי המדינה. בראיון לרשת BBC דחה שטייניץ את טענת המראיין, לפיה מבצע "צוק איתן" היה "כישלון אסטרטגי", והשיב: "אם עכשיו תהיה הפסקת אש ארוכת טווח, וההרתעה מול חמאס וארגונים דומים תחודש, אזי השגנו את מטרתנו".

יצוין כי הממשלה אמנם אישרה אתמול את ההצעה המצרית להפסקת אש ברצועת עזה, אולם יחד עם ליברמן, גם השרים יצחק אהרונוביץ', גלעד ארדן ונפתלי בנט הביעו התנגדות להחלטה. בנט אמר כי הוא מתנגד "להפסקת אש שתגביל את חופש הפעולה של צה"ל נגד הטרור בעזה".

בקבינט לא נערכה הצבעה על פרטי הפסקת האש, משום שראש הממשלה לא היה מחויב לכך משפטית: במהלך המבצע הסמיך הקבינט את נתניהו להחליט לבדו על הארכה של הפסקת האש. נראה שסעיף זה שיחק לטובתו של ראש הממשלה, שכן אם הנושא היה מובא להצבעה, כלל לא ברור אם היה לכך רוב בקבינט.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
עשן מיתמר מעל נמל העיר עזה לאחר תקיפת צה"ל. רויטרס
הדייגים יוכלו לשוב ולדוג במרחק 6 מיילים מהחוף. נמל עזה במזן המבצע/רויטרס

בתוך כך, סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה בצהריים כי ישראל החלה ליישם בשטח את הסכם הפסקת האש, בכל הנוגע למעבר ארז, אזור החיץ ושטח הדיג. לפי הדיווח, מעבר ארז שב לפעול כפי שהיה לפני מבצע "צוק איתן", והוא פתוח למעבר חולים, סוחרים ובעלי אישורים מיוחדים. עוד נאמר כי צה"ל מאפשר לחקלאים פלסטינים לעבד את אדמותיהם במרחק של עד מאה מטר מגדר המערכת. עוד מסרו הפלסטינים כי היום התאפשר לדייגים לדוג במרחק של שישה מייל - כפי שהיה לפני המבצע, כאשר בעוד שבוע צפוי השטח המותר להתרחב לתשעה מייל, ובעוד חודש ל-12 מייל.

בהכנת הידיעה השתתף אילן זלאיט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully