וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון: "פגיעה בתקציב הביטחון תדרדר את ישראל"

4.9.2014 / 22:31

שר הביטחון דיבר בטקס פרס רפאל, והזהיר ממצב שבו אי ההשקעה בביטחון יתגלה כמהלך חסר אחריות בעל מחיר כבד. "אי אפשר לדרוש צבא מאומן ומיומן ומצד שני לכבול את ידיו"

שר הביטחון משה יעלון בטקס פרסי רפאל 04.09.14. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
"נגיב בתקיפות כלפי כל מי שיעלה על דעתו לבחון אותנו". יעלון, הערב/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

לקראת גיבוש תקציב המדינה החדש, אמר הערב (חמישי) שר הביטחון משה יעלון כי פגיעה בתקציב הביטחון תדרדר את מדינת ישראל אל עבר מקומות שאסור לה להגיע אליהם. "אי אפשר לדרוש מצד אחד צבא מאומן ומיומן, בעל יכולות טכנולוגיות הגנתיות והתקפיות מהמעלה הראשונה ולוחמי יבשה בסדיר ובמילואים שמגיעים מוכנים ומצוידים ליום פקודה, ומצד שני לכבול את ידיו", אמר בטקס פרס רפאל. "מדינת ישראל זקוקה לצה"ל חזק ומוכן לכל תרחיש. אל לנו להגיע למצב שבו בעוד שנים אחדות נביט לאחור ונאמר בצער כי אי ההשקעה בביטחון הייתה מהלך חסר אחריות ששילמנו עליו מחיר כבד".

עוד על תקציב המדינה:
נתניהו על הקיצוצים בתקציב: "הביטחון קודם לכל"
מחיר הלחימה: קיצוץ של יותר מחצי מיליארד בחינוך
מערכת הביטחון: תוספת תקציב של 16-18 מיליארד שקל

שר הביטחון דיבר על ארגוני טרור התופסים את מקומם של צבאות גדולים במזרח התיכון. "מבצע 'צוק איתן', כמו גם מלחמת לבנון השנייה, רק חידדו עבור כולנו את הידיעה שמולנו ניצבים ארגונים בעלי מאפיינים צבאיים", הסביר יעלון. "בגבולנו הצפוני מתפרקת סוריה, ואת מקומו של משטר אסד תופסים כוחות אופוזיציה ומורדים שעלולים לנסות לאתגר אותנו ביום מן הימים".

לדברי יעלון, צה"ל מוכן לכל אתגר שכזה. "לא נהסס להפעיל את מלוא עוצמתנו כדי לפגוע במי שינסו לשבש את חיינו ולסכן את אזרחינו ואת חיילינו", אמר יעלון. "לא נסבול התגרות ונגיב בתקיפות כלפי כל מי שיעלה על דעתו לבחון אותנו".

ח"כ גלאון: לא להעביר לביטחון שקל נוסף"

אתמול התייחסה יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, לנושא ולדרישה שהציג משרד הביטחון לקבל תוספת של 20 מיליארד שקל לשנתיים הקרובות. "הדרישה תהפוך את ישראל לצבא שיש לו מדינה", אמר גלאון. "הדרישה ההזויה של מערכת הביטחון תפקיר את הביטחון האישי, הכלכלי והתזונתי של אזרחי ישראל, ותגזול מהם תרופות, מורים, כבישים בטוחים ותחבורה ציבורית סבירה".

לדבריה, המשמעות של העברת סכום כזה לטובת מערכת הביטחון תהיה "משכון המדינה כולה" למען הצבא, וחיסול שאריות השירותים החברתיים הקורסים. "מבצע 'צוק איתן' השית אמנם עלויות משמעותיות על מערכת הביטחון, אך למערכת יש כבר היום המון כסף ולציבור אין מושג לאן הוא הולך", הוסיפה. "עד שלא ייערך בדק בית מקיף ויימצאו דרכים לייעל את ההוצאה הביטחונית ולשים אותה תחת ביקורת, אסור להעביר שקל נוסף למערכת הביטחון השמנה והמופקרת".

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully