וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "ייתכן שיהיה ראש ממשלה דובר רוסית"

8.4.2014 / 0:12

אנשי לשכת שר החוץ הבהירו כי במפגש עם הקהילה היהודית בברוקלין, ליברמן התכוון לומר כי "ישראל היא ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, לא פחות מארצות הברית"

צילום: ג'רוזלם פוסט, עריכה: טל רזניק

(ליברמן בכנס השנתי של ה"ג'רוזלם פוסט", אתמול בניו יורק)

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר אמש (שני) כי הוא לא פוסל אפשרות שבעתיד יהיה בישראל ראש ממשלה דובר רוסית. במפגש שקיים עם חברי הקהילה היהודית ב"אודסה הקטנה" – הכינוי לשכונת ברייטון ביץ' שבברוקלין בניו יורק, אמר יו"ר ישראל ביתנו: "כפי שיש יושב ראש כנסת דובר רוסית ויושב ראש הסוכנות היהודית דובר רוסית, אני לא פוסל שיכול להיות שיום אחד יהיה בישראל גם ראש ממשלה דובר רוסית".

עוד בוואלה! חדשות:
"הפלסטינים ימשיכו במו"מ חודשיים כדי לקבוע גבולות"
נעצר בהודו בגלל קליע מהצבא: "תקוע פה 7 חודשים"
המשטרה: החשודים בסרסור בנערות "פעלו בשיטתיות"

בלשכת שר החוץ הבהירו במהלך הערב כי ליברמן התכוון לכך שישראל היא "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות - לא פחות מארצות הברית", ונתן בתור דוגמה את ראש העיר ערד, טלי פלוסקוב, שעבדה בעבר כחדרנית. הוא אף העיד על עצמו כי הפך מסבל בנתב"ג לשר חוץ.

יו"ר המפלגה ושר החוץ אביגדור ליברמן בכנס הרמת כוסית המסורתית של מפלגת "ישראל ביתנו", אפריל 2014. יואב דודקביץ'
שר החוץ אביגדור ליברמן/יואב דודקביץ'

אתמול, בנאום בכנס השנתי של ה"ג'רוזלם פוסט" בניו יורק, התייחס ליברמן למשבר במשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, ואמר: "אם הבחירה היא בין שחרור אסירים ערבים-ישראלים לבין הליכה לבחירות, עדיף ללכת לבחירות חדשות". לדברי שר החוץ, בפני הממשלה עומדות במצב הנוכחי שלוש אפשרויות – חידוש העסקה עם הפלסטינים שכוללת את שחרור האסירים הערבים-ישראלים, הרכבת קואליציה חדשה שתאפשר את קידום המשא ומתן, או הליכה לבחירות. "אי אפשר לחזור לעסקה עם הפלסטינים שהייתה על השולחן בשבוע שעבר", טען ליברמן, והבהיר כי מתוקף כך תעדיף מפלגתו ללכת לבחירות. "כדי להבהיר את עמדתנו, נעדיף בחירות חדשות ולא את העסקה".

ליברמן תקף בחריפות את הרשות הפלסטינית, והאשים את הנהגת הרשות בסחיטה: "אנחנו מוכנים לכל סוג של דיון, אבל לא לסחיטה". הוא הוסיף כי שיחות השלום "נמצאות בצומת קריטי" והבהיר כי הוא תומך במשא ומתן, אבל לא בכל מחיר. "אנחנו היינו מוכנים להמשיך בשיחות ולדון עם הפלסטינים בכל הנושאים", אמר ליברמן. עם זאת הוסיף כי "ברור שהפלסטינים עושים צעדים חד-צדדיים", וכי "עליהם לשלם מחיר על כל צעד חד-צדדי".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 21:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully