וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "מעדיף ללכת לבחירות מאשר לשחרר מחבלים"

6.4.2014 / 17:34

שר החוץ אמר במהלך כנס של הג'רוזלם פוסט כי "אי אפשר לחזור לעסקה" ולשחרר אסירים, והוסיף כי גם הרכבת קואליציה חדשה אינה אופציה. על הפלסטינים: "לא נהיה מוכנים להיסחט"

צילום: ג'רוזלם פוסט, עריכה: טל רזניק

"אם הבחירה היא בין שחרור אסירים ערבים ישראלים והליכה לבחירות, עדיף ללכת לבחירות חדשות" – כך אמר היום (ראשון) שר החוץ, אביגדור ליברמן, על רקע המשבר בשיחות עם הפלסטינים.

בנאום בפני ועידת הג'רוזלם פוסט בארה"ב אמר ליברמן כי בפני הממשלה עומדות כעת שלוש אפשרויות – חידוש העסקה עם הפלסטינים שכוללת את שחרור האסירים הערבים-ישראלים, הרכבת קואליציה חדשה שתאפשר את קידום המו"מ או הליכה לבחירות. "אי אפשר לחזור לעסקה עם הפלסטינים, שהייתה על השולחן בשבוע שעבר", הצהיר ליברמן, והבהיר כי מתוקף כך תעדיף מפלגתו ללכת לבחירות. "כדי להבהיר את עמדתנו, נעדיף בחירות חדשות ולא את העסקה, ולא קואליציה חדשה".

ליברמן ניצל את הבמה כדי לתקוף בחריפות את הרשות הפלסטינית, והאשים את הנהגת הרשות בסחיטה: "אנחנו מוכנים לכל סוג של דיון, אבל לא לסחיטה". הוא הוסיף כי שיחות השלום "נמצאות בצומת קריטי" והבהיר כי הוא תומך במשא ומתן, אבל לא בכל מחיר. "אנחנו היינו מוכנים להמשיך בשיחות, ולדון עם הפלסטינים בכל הנושאים", אמר ליברמן. עם זאת הוסיף כי "ברור שהפלסטינים עושים צעדים חד צדדיים", וכי "עליהם לשלם מחיר על כל צעד חד צדדי".

עוד בוואלה! חדשות
על מי הוא מאיים? בנט לא יכול לתבוע את אבו מאזן
"עורך דין אמר לי בריאיון: 'עבור תשלום מיני, תלמדי הכול'"
הציתה את עצמה כי הסיוע נעצר: "הלב בוער"

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2014. עמית שאבי, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו בישיבת הממשלה/מערכת וואלה! NEWS, עמית שאבי

בתשובה לשאלה האם פתרון שתי המדינות עדיין אפקטיבי אמר: "חשוב להבין כי הרשויות הפלסטיניות לא קיימות דה פקטו. יש שתי יישויות: פתחלנד בגדה, וחמאסטן בעזה. הבחירות היו אמורות להתקיים ב-2010 והיום אנו כבר ב-2014, והבחירות לא התקיימו. העדיפות הראשונה של אבו מאזן זה לא המו"מ בין ישראל והפלסטינים אלא הוויכוח עם מוחמד דחלאן. לדעתי, התשובה היחידה היא עלייה – צריך להביא עוד יהודים מכל העולם לישראל. בסופו של יום, ראינו כמה העלייה ותוצאותיה חשובות".

בהתייחסו לאיום של השר נפתלי בנט לתבוע אישית את אבו מאזן בבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג, אמר ליברמן כי "לפעמים עדיף לשמור על שתיקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully