וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הציתה את עצמה כי הסיוע נעצר: "הלב בוער"

6.4.2014 / 16:22

פליטה סורית שנמלטה עם בעלה וילדיה ללבנון העלתה את עצמה באש, אחרי שסוכנות הפליטים הפסיקה לתמוך במשפחתה. בירדן פרצה מהומה אלימה במחנה הפליטים הענק, ו-22 שוטרים נפצעו

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

מהומה אלימה פרצה לפנות בוקר (ראשון) במחנה הפליטים זעתרי שבצפון ירדן, בו שוהים עשרות אלפי סורים שנמלטו מזוועות המלחמה בארצם. לפחות 22 שוטרים פונו לטיפול רפואי. הרשויות בעמאן מכחישות את טענת התושבים, לפיה אחד מהפליטים נהרג מאלימות השוטרים.

המהומה פרצה אחרי שתושבים מחו על המחסור בתנאים בסיסיים, והציתו את אחד ממשרדי ההנהלה. שוטרים שהוזעקו למקום ניסו לפזר את הפליטים באלות, ונרגמו באבנים. מדובר באחת ההתפרעויות הקשות ביותר שהיו במחנה הפליטים, המאכלס כמעט 150 אלף בני אדם. יש גרסאות סותרות לגבי הגורם הראשוני שהוביל לסכסוך הראשוני: לפי אחת הטענות, שוטר דרס בסוף השבוע ילד בן ארבע ופצע אותו קשה.

במחנה יש עימותים יומיומיים בין התושבים לכוחות הביטחון, הנאלצים להתמודד עם זרם בלתי פוסק של סורים הנמלטים ממלחמת האזרחים בארצם, שלאחרונה מלאו שלוש שנים לתחילתה. לפי נתוני האו"ם, 2.5 מיליון סורים רשומים כפליטים - כ-10% מאוכלוסיית סוריה. בלבנון נמצאים כמיליון פליטים, המהווים יותר מחמישית מאוכלוסיית המדינה. בירדן שוהים כ-600 אלף פליטים בסך הכל.

חדשות נוספות מהעולם
סערה באוסטרליה: נערה בביקיני "דיגמנה" עם כריש מת
הימין הקיצוני בצרפת: חזיר בבתי הספר - גם לילדי היהודים
תומס פרידמן: שלדון אדלסון - החבר הטוב ביותר של איראן

מרים, פליטה סורית שהציתה את עצמה, מאושפזת מצפון לטריפולי. לבנון, מרץ 2014. רויטרס
מרים אל-חאוולי בבית החולים בלבנון/רויטרס

בלבנון מאושפזת זה שבוע אזרחית סוריה, שהציתה את עצמה אחרי שהסיוע שקיבלה מהאו"ם הופסק. מרים אל-חאוולי, שברחה מארצה ב-2012 עם בעלה וארבעת ילדיה, סובלת מכוויות ב-70% משטח גובה. הרופא שמטפל בה בבית החולים ליד טריפולי, ד"ר גבריאל א-סבח, אמר כי היא עשויה להישאר באישפוז עוד חודשים רבים.

סיפורה של המשפחה התפרסם בימים האחרונים, אחרי שכתבה בנושא התפרסמה בעיתון לבנוני. בעלה של חאוולי מובטל ואינו יכול לעבוד בשל מחלת ריאות שממנה הוא סובל. לשלושה מילדיהם של בני הזוג יש זיהום בדם, וכולם תלויים בסיוע של האו"ם.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
ילדים סורים ממתינים לסיוע של נציבות האו"ם לפליטים. טריפולי, לבנון, אפריל 2014. רויטרס
ילדים סורים ממתינים לסיוע מאנשי האו"ם בטריפולי, בשבוע שעבר/רויטרס

ממיטתה, חוולי סיפרה כי האו"ם העניק לה סיוע במשך שנה. "באוגוסט 2013 הם הפסיקו. הם אמרו לנו שהם לא יקצצו בסיוע למי שסובל מבעיות בריאותיות, כמו בעלי, שלא יכול לעבוד. ארבעת הילדים שלי לומדים בבתי הספר, ואמרתי לאו"ם שהם לא יכולים לעבוד (...) הם שרפו את הלב שלי וגם את הגוף שלי. הלב בוער גם מבפנים".

נינט קלי, נציגת אזור לבנון בנציבות האו"ם לפליטים, מסרה בתגובה: "כרגע יש לנו כמיליון פליטים. אנחנו מסוגלים לעשות הרבה במימון שאנחנו מקבלים, אבל אנחנו לא מקבלים מספיק". לדבריה, המקרה של חאוולי הוא "שיקוף עצוב של הייאוש העצום בקהילת הפליטים, ותזכורת מתמדת להשלכות המשבר בסוריה על לבנון". היא לא מסרה מדוע הסיוע למשפחה הופסק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully