וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התמונה והסערה: נערה בביקיני "מדגמנת" עם כריש מת

האוסטרלים לא יודעים איך להגיב לתצלומים שבהם הצעירה רוכנת מעל הכריש שנסחף לחוף. הדגים הענקיים טרפו בשבוע שעבר 2 שחיינים, ומנגד, רבים מבקרים את המיזם שמתיר לצוד אותם

צילום מסך

תמונותיה של צעירה "מדגמנת" עם פגר כריש הופצו לכל עבר באוסטרליה, ועוררו תגובות הנעות בין סלידה עמוקה לקריאות עידוד ולביקורת על הממשלה.

הצעירה צולמה בשבוע שעבר בחוף מרקולה שבמדינת קווינסלנד, מצפון לבריזביין. לפי כלי תקשורת מקומיים, היא הגיעה לחוף עם קבוצה גדולה של רוחצים, שהסתקרנו למראה הכריש שנסחף לחוף. ככל הנראה מדובר בכריש ממין Carcharhinus brachyurus, ושאורכו כשלושה מטרים. תושב מקומי, כריס אטקינסון, סיפר כי גם הוא בא לחוף, בלוויית שלושת בניו הקטנים, שרצו לחזות בכריש. "שניים מהם לא היו אמיצים מספיק כדי להתקרב. נראה שהוא היה עדיין חי".

בחורה רוכבת על כריש מת. אוסטרליה, 2014. מטוויטר, צילום מסך
בחורה רוכבת על כריש מת. אוסטרליה, 2014/צילום מסך, מטוויטר

קייט וילסון מהמרכז התת-ימי בקווינסלנד, הזהירה כי אסור לגעת בכרישים על החוף. "לפי צורת הסנפיר, נראה שהוא מת לפני זמן רב לא רב. ייתכן שהכריש נדד בים הימים ונסחף לחוף בגאות הגבוהה". לדבריה, אין דרך לדעת מתי כרישים נסחפים לחוף, ומסוכן לגעת בהם מפני שהם עלולים להיות חיים. הרשויות המקומיות קברו את הפגר בחוף.

אחת התמונות של הצעירה פורסמה בעמוד הפייסבוק של האתר "סאנשיין קוסט דיילי", וזכתה ליותר מ-1,200 גולשים טוקבקים. אחד הגולשים שאל: "האם היית יושבת גם על כלב מת או על פרה מתה?". גולש אחר כתב: "זה יותר מגרה מאשר מעצבן" וזכה ל-200 לייקים. אך מרבית הגולשים דווקא מתחו ביקורת נוקבת על המיזם הממשלתי, המאפשר לצוד כרישים גדולים המתקרבים למרחק של קילומטר מהחופים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
בחורה רוכבת על כריש מת. אוסטרליה, 2014. מטוויטר, צילום מסך
בחורה רוכבת על כריש מת. אוסטרליה, 2014/צילום מסך, מטוויטר

בשבוע שעברה הזדעזעה התקשורת באוסטרליה ממותה של מדריכת שחיית ותיקה, שנהרגה מתקיפת כריש בחוף המזרחי של היבשת. הדג אחז בגופה של כריסטין ארמסטרונג בת ה-63 וצלל עמה למעמקים. בעלה, רוב, אמר כי היא "נטרפה לחלוטין". יום קודם לכן אותרה גופתו של גבר בן 38, שנעדר במשך שבוע. על הגופה אותרו סימני נשיכות כריש.

לקריאה נוספת
זוועה במים: כריש טרף שחיינית - וצלל איתה למעמקים
שיחה שלא ישכח: שמע את רופאיו מתכננים לקצור את איבריו
בשל תקלה: הכספומט פלט שטרות בשווי 128 אלף שקל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully