וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר בהודו בגלל קליע מהצבא: "תקוע פה 7 חודשים"

7.4.2014 / 18:01

סתיו סליבנצב בן ה-25 טס לטייל עם חבריו, אך בשדה התעופה התגלה בתיקו שריד מהמילואים האחרונים. משפטו נדחה שוב ושוב, והוויזה פקעה. "החזירו אותו לפני פסח", מבקשת אחותו

מערכת וואלה!

"עזרו להחזיר את אחי לארץ לפני חג הפסח", מבקשת אירית סליבנצב בת ה-21 ממשרד החוץ. אחיה סתיו סליבנצב, בן 25, טס לפני שבעה חודשים עם חבריו לטיול בהודו, אולם כאשר הגיע לשדה התעופה במומבאי, נעצר בגלל קליעים חיים משירות המילואים האחרון שנשכחו בתיקו. הרשויות בהודו רואות בהימצאותם של הקליעים בתיק סחר בנשק, וסליבנצב ממתין למשפטו אך ללא מענה. "אני כבר שבעה חודשים פה", אמר סליבנצב בשיחה עם וואלה! חדשות. "בכלל לא טיילתי, אני רק תקוע פה, לא עושה שום דבר. רק רוצה לחזור לארץ".

עוד חדשות מהעולם:
גורם ביטחוני: אסד השתמש בנשק כימי בחודש שעבר
"יום שחור לאירופה": האנטישמים הסתערו על הונגריה
אוקראינה: פרו-רוסים במזרח לכדו נשק והכריזו עצמאות

ישראלי שעצור בהודו. צילום: סתיו סליבנצב, מערכת וואלה! NEWS
"הוא נעצר עקב נסיבות שירותו בצבא והמדינה צריכה לעזור לו". סתיו סליבנצב בהודו/מערכת וואלה! NEWS, צילום: סתיו סליבנצב

"באחד בספטמבר אחי נסע לטייל בהודו עם תיק המילואים, שם נשכחו כנראה שלושה קליעים מהשירות", סיפרה האחות אירית. "בשדה התעופה בארץ לא שמו לב לזה, ובמומבאי הוא נעצר ונלקח לחקירה". לדבריה, לאחר החקירה נלקח אחיה למעצר בן ארבעה ימים בנמל התעופה, בתנאים מחפירים ועם מעט מזון ומים. סליבנצב סיפרה כי בעזרת שליחי בית חב"ד המקומי ועורך דין ששכרה המשפחה אחיה שוחרר בערבות, אך דרכונו הוחרם והוא אינו יכול לצאת מגבולות הודו עד שבית המשפט שם יכריע את מעמדו. "מהרגע הזה פשוט נתקלנו בסחבת של ביורוקרטיה. בכל פעם מחדש נדחה המשפט שאמור היה להכריע את מעמדו, וזאת בתואנה על חוסר מידע ואישורים", סיפרה סליבנצב.

שגרירות ישראל בניו דלהי פנתה אל המשפחה וביקשה מסמכים כמו תעודת זהות, אישור שירות מילואים פעיל ואישור לנשיאת נשק, אך למרות זאת, בית המשפט בהודו טען כי אין בידו מספיק מידע. "אחי נמצא בהודו כבר שבעה חודשים, ואין שום פתרון למצבו", הוסיפה האחות. "כעת תוקף הוויזה שלו עבר ובית המשפט לא אישר לו לחדש אותה, כך שכיום אחי מוגדר שוהה בלתי חוקי", הסבירה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
שער הודו (מימין) ולצדו מלון טאג' מאהל, מומבאי, הודו. ShutterStock
סליבנצב לא יכול להשכיר חדר בשל מעמדו הלא-חוקי. "שער הודו" במומבאי/ShutterStock

כפועל יוצא מהמצב, בית חב"ד נאלץ להשכיר עבור סליבנצב דירה מכיוון שמעמדו לא מאפשר לו להשכיר חדר בגסטהאוס. "אחי לא יכול לעבוד וכספו הולך ואוזל, הגיע הזמן שהשגרירות בארץ תתערב במשפט הזה ותוכל לשחרר אותו כדי שיחזור לארץ", אמרה אחותו. "הוא נעצר עקב נסיבות שירותו בצבא והמדינה צריכה לעזור לו. כבר שבעה חודשים שהוא סובל על לא עוול בכפו. אחי היה בצנחנים, השתתף במבצע עופרת יצוקה, משרת במילואים ועכשיו הגיע הזמן שהשגרירות תתערב במשפט הזה ותחזיר אותו לארץ. אנחנו רק רוצים שהסיוט הזה יסתיים ושאחי יחזור הביתה לחגוג אתנו את חג הפסח".

אין מדובר בפעם הראשונה שתרמילאים ישראלים נעצרים בתת-היבשת בנסיבות אלה. ב-2007 היו אלה שני תרמילאים שנעצרו לאחר שבתיק של אחד מהם נמצאו קליעים חיים. כשנה קודם לכן 2006 נעצרה התרמילאית נועה חביב מירושלים, שבתיקה נמצאה מחסנית מלאה כדורים חיים שהייתה שייכת לאחיה. ב-2005 נעצר מדריך הטיולים הוותיק גילי חסקין עקב קליע שהתגלה בתיקו. תחילה חשבו ההודים כי הוא מעורב בפעילות טרור, אך לאחר ארבעה חודשים הבינו כי מדובר במקרה חריג, דרכונו הוחזר לו והוא שב ארצה.

לפניות לכתבת דנה ירקצי - danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully