וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה: פרו-רוסים במזרח לכדו נשק והכריזו עצמאות

מפגינים השתלטו על בית הממשל המקומי במחוז דונצק, וקראו לקיים משאל עם על סיפוחו לרוסיה. הם דורשים מפוטין לשלוח "כוח שמירת שלום". קצין אוקראיני נהרג הבוקר בקרים

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

אוקראינה מתפוררת: מפגינים פרו-רוסים הכריזו בצהריים (שני) על עצמאות במחוז דונצק שבמזרח המדינה, יממה אחרי שהשתלטו על בית הממשל המקומי בבירת המחוז. הם דורשים לקיים משאל עם ב-11 במאי, בו תוכרע התנתקות מהממשל המרכזי בקייב ועל סיפוחם לרוסיה. מוקדם יותר הבוקר נהרג קצין אוקראיני בחצי האי קרים מירי חייל רוסי.

הפרלמנט המקומי בדונצק הכריז על עצמו בצהריים כגוף הלגיטימי היחיד באזור עד שיתקיים משאל העם. המחוקקים ביקשו מנשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, לשגר לאזור "כוח שמירת שלום". בבקשה נאמר כי "ללא תמיכתך, יהיה לנו קשה לעמוד מול החונטה בקייב".

מפגינים פרו רוסים משתלטים על בית הממשל המקומי בעיר דונסק, במזרח אוקראינה. 6 באפריל 2014. רויטרס
מפגין מנפץ את חלונות בית הממשל המקומי בדונצק/רויטרס

המצור על דונצק נמשך כשלושה ימים. במחוז לוהנסק הסמוך, מפגינים פרו-רוסים לכדו את מאגר הנשק של כוחות הביטחון וחילקו את הרובים לחבריהם. המשטרה הציבה מחסומים בכבישים הראשיים לשני המחוזות, ושלחה קצינים בכירים לאזור להעריך את המצב.

ראש הממשלה הזמני של אוקראינה, ארסני יאצניוק, כינס בצהריים ישיבת חירום בקייב, והאשים את מוסקבה בהסתת המפגינים. "הרוסים מנסים לערער את המצב. הם רוצים לשלוח חיילים מעבר לגבול ולתפוס את השטח שלנו. לא נרשה לזה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אנשי הממשל המקומי במחוז דונצק מכריזים על עצמאות. אוקראינה, 7 באפריל 2014. רויטרס
המחוקקים בדונצק מצביעים על הכרזת העצמאות שלהם, בצהריים/רויטרס

קריאות העצמאות במזרח אוקראינה והירי בקצין בחצי האי קרים מוסיפים למתיחות הרבה בין מוסקבה לקייב, פחות מחודש אחרי שהנשיא פוטין הכריז על סיפוח קרים.במזרח אוקראינה יש רוב של דוברי רוסית, ומצדו השני של הגבול מרוכזים עשרות אלפי חיילים רוסים.

שר הפנים האוקראיני, ארסן אבקוב אמר אמש כי כוחות הביטחון שואפים להשיב את הסדר לאזור מבלי לנקוט אלימות כלפי המפגינים. לדבריו, הנשיא המודח ויקטור ינוקוביץ', שבסיס תומכיו היה בעיר דונצק, "רקח את המזימה יחד עם פוטין במטרה ללבות את המתיחות".

גרמניה הביעה דאגה עמוקה מהאירועים במזרח אוקראינה ומההשתלטות על בנייני הממשל. סטפן זייברט, דובר לשכתה של הקנצלרית אנגלה מרקל, אמר כי "צריך לעזור לייצב מחדש את האזור ולהימנע מהסלמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully