וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: אסד השתמש בנשק כימי בחודש שעבר

7.4.2014 / 17:03

במערכת הביטחון אישרו כי כוחות הנאמנים לנשיא סוריה השתמשו בחומר, שאינו אחד מאלה שארצו נדרשת להשמידם. יעלון על נסראללה: הוא חושש, לכן קיבל באיחור אחריות למטען בהר דב

צילום: שי מכלוף, שלומי גבאי, רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

במערכת הביטחון אישרו היום (שני) כי כוחות הנאמנים לנשיא סוריה בשאר אסד השתמשו פעם נוספת בנשק כימי נגד כוחות האופוזיציה, ואמרו כי הדבר התרחש ביום חמישי לפני שבוע וחצי - ב-27 במרץ. גורם במערכת הביטחון אמר כי התקיפה הכימית גרמה לעשרות נפגעים, וציין כי מדובר בחומר שמנטרל לשעות ארוכות את מי שנחשף אליו, אשר לא נמצא ברשימת החומרים הכימיים שארצות הברית דרשה מסוריה להשמידם במסגרת ההסכם שגובש עם רוסיה בספטמבר 2013.

נשיא סוריה בשאר אסד בלשכתו בדמשק. אוקטובר 2013. רויטרס
מחזיק ב-40% משטחה של סוריה. אסד/רויטרס

הבוקר התייחס שר הביטחון משה יעלון למלחמת האזרחים בסוריה, שבחודש שעבר מלאו לה שלוש שנים, ואמר כי אסד שולט כעת ב-40% משטחה של המדינה המסוכסכת. בתדרוך לכתבים התייחס יעלון גם להליך השמדתו של החומר הכימי, שהופסק והתחדש בשבועות האחרונים. לדברי שר הביטחון, 60% מאמצעי הלחימה הכימיים סולקו משטחה של סוריה.

"אנחנו רואים הגברה של תהליך יציאת החומר מהמחסנים הסוריים, העברתם לספינה דנית והפירוק שלהם בים", אמר יעלון. שר הביטחון התייחס בדבריו גם לנאומו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה אתמול, שבו הודיע כי ארגונו אחראי להטמנת מטען החבלה בהר דב בחודש שעבר, והעריך כי קבלת האחריות באיחור מקורה בחשש של נסראללה.

עוד בוואלה! חדשות:
מקורבי אולמרט: "זקן פעלה כמו סוכן מדיח, ולא נפלתי"
חשד: רק בן 15 - וסחר בסמים קשים בתל אביב
דוח המבקר: ל-900 אלף אזרחים אין כסף לאוכל

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הרמטכ"ל בני גנץ, ושר הביטחון, משה יעלון, בחמ"ל חיל הים בעת השתלטות לוחמי השייטת על ספינת הנשק האיראנית, מרץ 2014. דובר צה"ל
"הסתת הרשות הפלסטינית מזינה פעולות חבלניות". יעלון עם הרמטכ"ל, רא"ל בני גנץ/דובר צה"ל

שר הביטחון גם התייחס ל"קווים האדומים" שהציבה מדינת ישראל, ואמר שהעברת נשק מתקדם מסוריה לידי חיזבאללה – נותר אחד מהם. כשברקע החשש מפני פיצוץ המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים, אמר יעלון: "אנחנו בתוך משבר, אבל מבחינה של 'פיגועי האווירה' באזור יהודה ושומרון, לא מצאנו שחמאס או הג'יהאד עומדים מאחוריהם. הפעילות של צה"ל ושב"כ מקשה עליהם לפעול".

יעלון אמר עוד כי פעילות הטרור נעשית "על רקע ההסתה של הרשות הפלסטינית בתקשורת הרשמית, וזה מזין פעולות חבלניות עוינות". באשר למתרחש ברצועת עזה, הסביר יעלון כי ארגון חמאס השולט בה "שומר על רגיעה, אך מתעצם בתחמושת ומתכונן לאפשרות של הסלמה מול ישראל, וכך גם הג'יהאד האיסלאמי הנתמך על ידי איראן. יעלון העריך כי ארגוני הג'יהאד העולמי המתרכזים ברצועה אינם שבעי רצון מהרגיעה, ולדבריו, הם מנסים להפר אותה. יעלון הביע דאגה גם מהמשא ומתן שהמעצמות מנהלות עם איראן, ואמר כי הדאגה של ישראל היא כי המו"מ לא עסק עד כה בתכנית הגרעין הצבאי ולא ביכולות השיגור של טהראן.

על בעיות התקציב של צה"ל אמר שר הביטחון: "במצב הנוכחי אנחנו לא גומרים את שנת 2014". בדבריו רמז השר כי הוא מצפה לתוספת תקציבית והדגיש כי קביעת התקציב לשנת 2015 עדיין לא הושלמה, וכי מתנהלים דיונים לגבי גובה התקציב שצה"ל אמור לקבל. "אם לא נקבל תוספת תקציבית, נשקול הפסקת אימונים", התריע.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully