וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטען הופעל בגבול לבנון, צה"ל תקף מוצב חיזבאללה

ג'יפ צבאי שנע על הגבול באזור הר דב נפגע מהמטען. כוח תותחנים ירה פגזי מיסוך כדי לסייע לצוות להיחלץ. צה"ל השיב אש לעבר לבנון. ארגון מורדים סורי קיבל אחריות לאירוע

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

מטען חבלה הופעל אמש (שישי) לעבר כוח צה"ל שנע על הגבול עם לבנון באזור הר דב. שלושה חיילים נפצעו באורח קל, ככל הנראה מהדף. השלושה פונו לבית החולים זיו בצפת. מיד אחרי האירוע ירה כוח של חיל התותחנים פגזי מיסוך עשן על מנת לסייע לכוח להיחלץ מהשטח. בנוסף, נורו כמה פגזים גם לעבר הכפר כילא שבדרום לבנון.

קצין בכיר בצה"ל מסר כי כוח שריון תקף מוצב חיזבאללה בגזרת הר דב בתגובה להפעלת מטען החבלה. "בשלב הזה אנחנו רואים את חיזבאללה קשור לאירוע הזה", אמר. "בעקבות חשש להידרדרות בגזרה, עדיין נמצאים כוחות מתוגברים באזור", הוסיף הקצין הבכיר. ברשת אל-מנאר של חיזבאללה דווח כי "האויב הישראלי הפציץ חלק מהעיר חלתא שליד חוות שבעא", וכי אחד הפגזים הצית אש בשטח.

בעקבות התקרית, תושבים וחקלאים המתגוררים סמוך לגבול לבנון קיבלו הערב הנחייה שלא להתקרב לגדר הגבול מקריית שמונה ומזרחה ולכיוון רמת הגולן. הצבא חוקר את נסיבות האירוע.

עוד בוואלה! חדשות
חורף שחון? בבאר שבע עברו את הכמות השנתית
קרי: לא נקבל את משאל העם על סיפוח חצי האי קרים
"המטוס המלזי הוטס מחוץ לנתיבו בידי אדם מיומן"

חיילים באזור הר דב. ג'יליס
מוצב באזור הר דב/ג'יליס

כמה שעות אחרי האירוע, הודיע ארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק וא-שאם" (ISIS), כי הוא מקבל אחריות על ניסיון הפיגוע בגבול לבנון. מדובר בארגון שהיה נאמן לאל קאעדה במשך שנים רבות ושפעל בהשראתו. עיקר פעילותו מתמקדת כעת בלחימה נגד משטרו של בשאר אסד בסוריה. בשנה האחרונה הארגון אף הוציא לפועל מתקפות נגד חיזבאללה בלבנון על רקע תמיכת חיזבאללה במשטר הסורי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אנשי ארגון "המדינה האיסלאמית של עיראק וסוריה" - ISIS - החוסה תחת אל-קאעדה – בעיר תל-אביד סמוך לגבול עם סוריה. ינואר 2014. רויטרס
לוחמי הארגון שקיבל אחריות לניסיון הפיגוע באזור גבול סוריה-עיראק/רויטרס

רק בשבוע שעבר הצליח הצבא לסכל ניסיון פיגוע מטען ברמת הגולן. זה אירע ביום רביעי האחרון כשכוח צה"ל זיהה כמה חשודים מעבר לגבול סוריה בצפון הרמה, סמוך לגדר המערכת, שעה שעסקו כפי הנראה בהנחת מטען. הכוח, שהורכב מלוחמי חי"ר ושריון, פתח באש לעבר החוליה וזיהה פגיעה. בכלי תקשורת בערבית דווח כי שני אנשי חיזבאללה נורו על ידי צה"ל. הארגון לא הגיב באופן רשמי על התקרית.

אמבולנס צה"לי באזור הר דב. ג'יליס
כוחות רפואה הוזעקו לזירה/ג'יליס

שבוע קודם לכן גזרת גבול לבנון ראתה תקרית אש נוספת, כששתי רקטות אותרו באזור החרמון. הסריקות החלו ערב קודם אחרי ששני פיצוצים שנשמעו באזור. לא היה נזק ולא היו נפגעים. על פי ההערכה הרווחת, מדובר היה בירי תועה ממלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, במערכת הביטחון אמרו כי ייתכן וזו הייתה תגובה של חיזבאללה לתקיפת שיירת נשק בחודש שעבר בגבול סוריה-לבנון, שיוחסה על פי פרסומים זרים לישראל. אפשרות נוספת שנבדקה היא שמדובר בירי שמקורו בארגוני ג'יהאד עולמי שמנסים "לחמם" את הגבול כשברקע המתיחות באזור.

השתתף בהכנת הידיעה: אמיר תיבון

(עדכון ראשון: 18:16)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully