וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטוס המלזי הוטס מחוץ לנתיבו בידי אדם מיומן"

14.3.2014 / 15:07

מקורות ביטחוניים טענו כי נתוני מכ"ם צבאי הממוקם בצפון מלזיה מצביעים על כך שהמטוס שנעלם טס מאות קילומטרים לכיוון איי אנדמן שבהודו. "אפשרות של חטיפה עדיין על הפרק"

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

צעד נוסף בדרך לפתרון התעלומה? מקורות ביטחוניים טענו אתמול (שישי) כי נתוני מכ"ם צבאי מצביעים על כך שהמטוס המלזי שנעלם לפני כמעט שבוע הוטס במכוון מאות קילומטרים מחוץ לנתיבו המקורי. הטענה מחזקת את החשדות שלפיהם הרקע להיעלמות המטוס הוא פלילי.

גורמים אמריקניים המעורים בחקירת ההיעלמות דיווחו כי המטוס חווה כמה שינויי גובה משמעותיים לאחר שנותק הקשר עמו, ואף דיווח על מסלולו יותר מפעם אחת בזמן שהיה תחת שליטתו של הטייס. על פי דיווחים אלו, שפורסמו ב"ניו יורק טיימס", המטוס נסק לגובה של כ-13 אלף מטר באוויר – מעל המותר למטוס מסוג זה, בואינג 777-200 – מיד לאחר היעלמותו מהרדאר, ופנה בצורה חדה לכיוון מערב.

תעלומה בשחקים - כותרות נוספות:
הבית הלבן: "מידע חדש על המטוס המלזי שנעלם"
"המטוס המלזי טס 4 שעות אחרי שנעלם מהמכ"ם"
ממשלת סין: "ייתכן שאיתרנו את שברי המטוס המלזי"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיסה 370 של חברת "מלזיה איירליינס" המריאה בערב יום שישי שעבר משדה התעופה בבירה קואלה לומפור בדרכה לבייג'ינג, סין. כשעתיים לאחר ההמראה, אבד הקשר עמה – ומאז נמשכים החיפושים אחר המטוס, מסוג "בואינג 777", ואחר 239 הנוסעים ואנשי הצוות שהיו בו.

לדברי המקורות, המטוס, שהיה אמור לטוס בכיוון צפון-מזרח הישר לבירה הסינית, סטה ממסלולו וטס מערבה, כשהוא משתמש בנתיבי טיסה שמשמשים בדרך כלל לטיסות למזרח התיכון ולאירופה. שניים מהמקורות ציינו כי כלי טיס בלתי מזוהה טס בנתיב מוכר ונראה לאחרונה על מכ"ם צבאי שבחופה הצפון-מזרחי של מלזיה. החוקרים סבורים כי מדובר בטיסה 370. הערכה זו, על פי המקורות, מצביעה על כך שהמטוס הוטס בידי הטייסים או בידי אדם אחר שהכיר את נקודות הציון הללו.

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר

"סבירות גבוהה" שהמטוס בקרקעית האוקיינוס ההודי

המקורות הוסיפו כי הפעם האחרונה שהמטוס נקלט במכ"ם הצבאי מעלה את האפשרות שהוא טס לכיוון איי אנדמן של הודו, שרשרת איים בין ים אנדמן ומפרץ בנגל שבאוקיינוס ההודי. מקור שלישי הוסיף כי החוקרים מתמקדים עתה באפשרות שמישהו שידע כיצד להטיס מטוס לקח את ההגה לידיים והסיט את כלי הטיס מכיוונו המקורי. "מה שאנחנו יכולים לומר זה שאנחנו בוחנים אפשרות של חבלה, כשגם חטיפה היא עדיין אחת ההערכות", אמר המקור השלישי, גורם בכיר במשטרת מלזיה.

הטענות החדשות הללו מצטרפות לדברים שאמרו הלילה גורמים אמריקניים, שלפיהם מידע חדש עשוי להצביע על כך שכלי הטיס המשיך במעופו כמה שעות אחרי האות האחרון שהתקבל ממנו. בשיחה עם רשת CNN אמר אחד הגורמים כי קיימת "סבירות גבוהה" לכך שהמטוס נמצא כעת בקרקעית האוקיינוס ההודי. הוא ציטט מידע שחלקה מלזיה עם ארצות הברית.

גורם אמריקני רשמי נוסף טען הלילה כי המטוס שלח אות לווייני במשך ארבע שעות לאחר שהקשר עמו אבד. לדבריו, הדבר עשוי להצביע על כך שהמטוס המשיך לטוס עוד מאות קילומטרים ואולי אף יותר אחרי שנעלם. הוא הסביר כי המטוס לא שידר מידע ללוויין, אלא שלח אות לצורך יצירת קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully