וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המטוס המלזי טס 4 שעות אחרי שנעלם מהמכ"ם"

מנתונים ששידר המטוס עולה כי הוא היה באוויר חמש שעות בסך הכול, אף שנעלם פחות משעה אחרי שהמריא. בתוך כך, מטוסי חיפוש לא איתרו שרידים באזור שבו נצפו בתצלומי לוויין

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

חוקרים אמריקנים חושדים כי טיסה 370 של מלזיה איירליינס נותרה באוויר כארבע שעות לאחר שנוצר עמה קשר בפעם האחרונה – כך דווח הבוקר (חמישי) ב"וול סטריט ג'ורנל", מפי שני גורמים המעורים בחקירה. הפרטים החדשים מעלים את האפשרות שהמטוס, על 239 נוסעיו, טס מאות קילומטרים נוספים על מה שסברו תחילה.

המטוס נצפה לאחרונה על מסכי הרדאר מעט לפני 1:30 בליל שבת, פחות משעה לאחר שהמריא מנמל התעופה בקואלה לומפור, בירת מלזיה, לכיוון צפון-מזרח. על פי הדיווח, בהתבסס על נתונים היורדים אוטומטית ונשלחים לקרקע ממנועי המטוס, מסוג בואינג 777, כחלק מתחזוקה שוטפת, סוברים חוקרי תעופה וגורמי ביטחון לאומי בארצות הברית כי המטוס היה באוויר חמש שעות בסך הכול.

עוד על היעלמות המטוס:
"חיל האוויר המלזי זיהה בוודאות: המטוס הסתובב לאחור"
מלזיה מודה: אין לנו מושג היכן נמצא המטוס שנעלם
מה באמת קורה כאשר מטוס נוסעים נעלם במסתוריות?

נוסעים בנמל התעופה של קואלה לומפור מביטים במטוסים של חברת מלזיה איירליינס. מרץ 2014. רויטרס
נמל התעופה בקואלה לומפור, אתמול/רויטרס
משרד ההגנה הסיני פרסם שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. 12 במרץ 2014. מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני,
תצלומי הלוויין של "שרידי המטוס"/מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני

מחלקת המדע, הטכנולוגיה והתעשייה של משרד ההגנה הסיני פרסמה אמש באתר האינטרנט שלה שלוש תמונות לוויין, של מה שעשויים להיות שלושה שברים מהמטוס המלזי. התמונות, כך נכתב, צולמו ביום ראשון – יממה אחרי שהמטוס נעלם מהרדאר. נקודות הציון של התמונות מיקמו את החלקים בים סין הדרומי, בין מלזיה לוייטנאם. עם זאת, גורמים בצבא וייטנאם מסרו כי מטוס החיפוש של חיל האוויר הווייטנאמי לא איתר שרידים מהמטוס באזור שבו נראו השרידים. על פי כתב של סוכנות רויטרס שהיה על סיפון המטוס, כלי הטיס חג מעל האזור החשוד בים סין הדרומי, ללא תוצאות.

מוקדם יותר הלילה טען ראש רשות התעופה האזרחית בסין, לי ג'יאשיאנג, כי אין הוכחה לכך שמה שנראה בתצלומי הלוויין הוא אכן שרידים מהמטוס המלזי שנעלם. "הלוויינים זיהו עשן וחלקים צפים, אך כעת איננו יכולים לאשר שקיים קשר למטוס שנעלם", אמר לי בשיחה עם כתבים.

חיפושים אחר מטוס מלזיה איירליינס. 10 במרץ 2014. AP
מטוס חיפוש של צבא ויאטנם/AP

ביום שלישי מסר בכיר בחיל האוויר המלזי המעורה בפרטי החקירה כי בפעם האחרונה שהמטוס אותר במסכי מגדל הבקרה הייתה בסמוך לאי פולאו פראק, במצרי מלאקה. בכך מתחזקת ההערכה כי המטוס שינה את כיוון הטיסה, מאחר שהאי, בשטח מלזיה, אינו בנתיב הטיסה מקואלה לומפור לבייג'ינג, כפי שסבר מפקד חיל האוויר של מלזיה, רודזלי דאוד, בתחילת השבוע. "יש אפשרות סבירה שהמטוס פנה אחורנית, ואנחנו מנסים להבין מדוע", אמר בשיחה עם כתבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully