וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרי: לא נקבל את משאל העם על סיפוח חצי האי קרים

14.3.2014 / 19:37

בתום פגישתו עם מקבילו האמריקני אמר שר החוץ הרוסי כי אין "תכניות לפלוש לדרום מזרח אוקראינה". קרי: אם רוסיה תציב עובדות בשטח שיאיימו על אוקראינה "יהיה לזה מחיר גבוה"

עריכה: מיכאל ברגמן

השיחות בין רוסיה לארה"ב בנוגע לחצי האי קרים לא נשאו תוצאות: שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, אמר אתמול (שישי) כי גם לאחר פגישתו עם מקבילו האמריקני ג'ון קרי, נותרו מחלוקות גדולות בין מוסקבה ו-וושינגטון בעניין המשבר באוקראינה. לאחר פגישה שארכה כמה שעות, אמר לברוב במסיבת עיתונאים בלונדון כי השיחה הייתה מועילה, "אך אין חזון משותף" בין ארה"ב ורוסיה בנושא.

לדברי לברוב, רוסיה "תכבד את הביטוי לרצון תושבי קרים במשאל העם". עם זאת, הוא הדגיש כי "לרוסיה אין תכניות לפלוש לדרום מזרח אוקראינה". בנוסף, אמר לברוב כי לקרים יש משמעות גדולה יותר לרוסיה, מאשר איי פוקלנד לבריטים.

עוד על המשבר באוקראינה:
מאמץ אחרון למנוע את סיפוח קרים: "תהיה קטסטרופה"
מפגן הכוח של פוטין: עם רייטינג כזה קשה להתחרות
אוקראינה: לא ניזום מהלך צבאי להצלת חצי האי קרים

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ומקבילו הרוסי סרגיי לברוב בפגישה בלונדון. רויטרס
נציגי ארה"ב ורוסיה בלונדון, אתמול/רויטרס

פוטין שוחח מוקדם יותר אתמול עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון. הנשיא הרוסי טען כי ההחלטה לערוך משאל עם בקרב תושבי חצי האי קרים על הפיכת האזור האוטונומי בדרום מערב אוקראינה לחלק מרוסיה - עומדת בקנה אחד עם החוק הבינלאומי. טיוטה של מועצת הביטחון של האו"ם בנושא שצפויה לדחות את תוצאות משאל העם "אינה מקובלת" על רוסיה, כך מסר היום סגן שר החוץ של רוסיה, גנדי גטילוב, לסוכנות הידיעות "אינטרפקס".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
חצי האי קרים, אוקראינה. מרץ 2014. AP
כוחות צבאיים בחצי האי קרים/AP

"סיפוח מהדלת האחורית"

מן הצד השני של הפגישה בין שרי החוץ של שתי המעצמות לא נשמעו התבטאויות חיוביות יותר. שר החוץ קרי אמר אמש כי אשרור משאל העם של תושבי חצי האי קרים בפרלמנט הרוסי יהיה "סיפוח מהדלת האחורית", של האזור. הוא הבהיר כי ארה"ב לא תקבל את תוצאות המשאל, באשר יהיו. לדבריו, אם רוסיה תציב עובדות על הקרקע שיאיימו על העם האוקראיני, "יהיה לזה מחיר גבוה".

בנוסף, ארה"ב מקווה כי אי ההסכמות עם רוסיה לא יערערו את שיתוף הפעולה של שתי המעצמות בשיחות הגרעין עם איראן. לדברי גורם בכיר בממשל האמריקני, "כולנו מקווים שהמצב המסובך באוקראינה לא ייצור סוגיות חדשות במשא ומתן" עם איראן. "אנו מקווים שמה שלא יקרה בימים הקרובים, פעולה שהקהילה הבינלאומית תנקוט על סמך בחירותיה של רוסיה, או פעולה שרוסיה תבצע, שאלה לא יעמידו את המשא ומתן בסיכון". נשיא ארצות הברית ברק אובמה אמר כי הוא עדיין מייחל לפתרון דיפלומטי למשבר באוקראינה. עוד הוסיף כי הוא מקווה שאוקראינה לא תוותר על שליטתה בחצי האי קרים.

בתוך כך, ארה"ב הודיעה שתשאיר את נושאת המטוסים שלה בים התיכון "עוד כמה ימים" כדי להגן על בנות בריתה.

(עדכון ראשון: 19:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully