וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאמץ אחרון למנוע את סיפוח קרים: "תהיה קטסטרופה"

ארה"ב והאיחוד האירופי דוחקים במוסקבה לבטל את משאל העם שיביא לסיפוח חצי האי, ומאיימים בעיצומים קשים. בקרים הוחשכו כלי התקשורת וברחוב מסיתים נגד "הנאו-נאצים מקייב"

שלט הקורא להצביע במשאל העם: "ב-16 במרץ כולנו בוחרים". סבסטופול, חצי האי קרים, אוקראינה. מרץ 2104. GettyImages
שלט הקורא להצביע במשאל העם בקרים, השבוע/GettyImages

הנשיא הזמני של אוקראינה, אלכסנדר טורצ'ינוב, מזהיר כי רוסיה מרכזת כוחות צבא מעבר לגבול "ומתכוננת לפלישה". טור'צינוב אמר לרשת טלוויזיה מקומית כי "אנו עושים כל שניתן כדי למנוע מלחמה, בין אם בחצי האי קרים או באזורים אחרים של אוקראינה". לדבריו, צבא המדינה נצא בכוננות עליונה. עם זאת, הוא הביע תקווה כי המאמצים הבינלאומיים להפיג את המתיחות הגבוהה באזור, יוכלו לסייע "להרגיע את התוקפנות של מוסקבה, ולמנוע מלחמה".

מוקדם יותר היום, רוסיה פתחה בתמרון צבאי קרוב לגבול עם אוקראינה, והנשיא ולדימיר פוטין אינו מראה כל סימנים של נסיגה מהיוזמה לספח את חצי האי השכן. ארה"ב הנחיתה מטוסי F-16 בפולין במסגרת תרגיל של נאט"ו, ושתי משחתות שלה מוצבות בים השחור בתמרון "משחקי מלחמה עם בולגריה, שתוכנן מראש.

לקריאה נוספת
פוטין ממשיך לחנוק את כלי התקשורת המתנגדים למרותו
מפגן הכוח של פוטין: עם רייטינג כזה קשה להתחרות // פרשנות
חיילים רוסים בקרים לוואלה! חדשות: "אנחנו כאן כבר חודש"

שיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה של אוקראינה, ארסאן יאצניוק. הבית הלבן, 12 במרץ 2104. רויטרס
הנשיא אובמה, אמש בבית הלבן עם רה"מ הזמני של אוקראינה, ארסן יאצניוק/רויטרס

בתוך כך, קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, הזהירה היום מפני "קטסטרופה" שעלולה להתרחש באירופה, אלמלא רוסיה תימנע ממסלול התנגשות עם המערב. בנאום חריג בעוצמתו בבונדסטאג (הפרלמנט בברלין), התריעה מרקל מסיפוח קרים: "אנו נראה זאת כאיום, אך לא רק כשכניה של רוסיה. הדבר לא ישנה רק את היחסים של האיחוד האירופי עם רוסיה, אלא גם יסב נזק אדיר למוסקבה - כלכלי ופוליטי כאחד".

בינתיים, ההכנות למשאל העם קרים נמשכות, אחרי שהממשל המקומי סירב להיענות לדרשת הרשויות בקייב לבטלו. ארה"ב והאיחוד האירופי מאיימים להטיל עיצומים כלכליים כבדים על רוסיה, אם ההצבעה אכן תתקיים ביום ראשון הקרוב. בשימוע בקונגרס, אמר שר החוץ ג'ון קרי כי הוא מקווה להימנע מהטלת עיצומים, וכי בכוונתו לדון בנושא מחר עם עמיתו הרוסי, סרגיי לברוב, בפגישתם בלונדון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל. הבונדסטאג, ברלין, מרץ 2104. GettyImages
קנצלרית גרמניה מרקל, היום בנאומה בבונדסטאג בברלין/GettyImages

לקראת המשאל, תושבי חצי האי קרים מנותקים למעשה מהעולם החיצוני, ומקבלים רק דיווחים מרשתות התקשורת הנאמנות לרוסיה. כבר לפני עשרה ימים הוחשכו ערוצי הטלוויזיה האוקראינים המשדרים לקרים, בהם "ערוץ הים השחור" התומך בראש הממשלה לשעבר, יוליה טימושנקו.

עיתונאים הנמצאים בחצי האי מדווחים כי כל העיתונים היומיים קוראים להצביע בעד הסיפוח לרוסיה. ברחובות נתלו שלטים המעודדים את ההצבעה במשאל העם, ועל קירות הבתים הופיעו פוסטרים המכנים את האוקראינים כ"נאו-נצאים".

על שלטי החוצות נפוצו כרזות ענק, המציגות שתי אפשרויות של הצבעה, עם ניגוד מוחלט ביניהן. על האחת נראית מפת חצי האי קרים צבוע בדגלי רוסיה, ועל השנייה - מפת קרים, כשעליה צלב קרס מאיים.

ר החוץ ג'ון קרי בשימוע בוועדת התקציב של הסנאט. מרץ 2014. GettyImages
שר החוץ קרי, היום בקונגרס/GettyImages
אישה ובנה הולכות לבקר את אבי המשפחה, המוצב על ספינת קרב אוקראינית בסימפרופול. חצי האי קרים, אוקראינה. מרץ 2104. GettyImages
אם וילד הולכות לבקר את אבי המשפחה האוקראיני, המוצב על ספינה בחצי האי קרים/GettyImages
חצי האי קרים, אוקראינה. מרץ 2014. AP
כלי שריון רוסים, דוהרים בדרך למרכז קרים, השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully