וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה: "הנחת המטען בהר דב - פעולת התנגדות"

מזכ"ל חיזבאללה הצהיר בראיון שהעניק לעיתון לבנוני כי הנחת המטען בהר דב היא "תגובה על תקיפת צה"ל בג'נתא". עוד אמר כי מעמדו של אסד יציב: "אין סיכוי שיוזז מכסאו"

צילום: יותם אסרף – ג'יליס, עריכה: מיכאל ברגמן

(מטען הופעל בגבול לבנון, צה"ל תקף מוצב חיזבאללה)

מזכ"ל חזבאללה, חסן נסראללה, חשף היום (שני) בראיון לעיתון הלבנוני "א-ספיר" כי ארגונו הוא שעומד מאחורי פיצוץ המטען בהר דב בחודש מרץ, ואמר כי "מדובר בפעולה של ההתנגדות". לדברי נסראללה, המטען הינו חלק מתגובת חזבאללה על תקיפת חיל האוויר הישראלי על אחד מבסיסי חזבאללה בג'נתא, אשר על גבול סוריה-לבנון בה נהרגו ארבעה פעילי הארגון. לדברי נסראללה "מדובר בפעולת הרתעה, וישראל הבינה טוב מאוד את המסר".

עוד בוואלה! חדשות:
אוניברסיטת תל אביב ביטלה הרצאת מורשע בטרור
ליברמן: "מעדיף ללכת לבחירות מאשר לשחרר מחבלים"
פליטה סורית הציתה את עצמה כי הסיוע נעצר: "הלב בוער"

בראיון אמר נסראללה כי כאשר פעילי הארגון טמנו את המוקשים בחודש אוגוסט האחרון, אחת ממטרותיהם הייתה העברת מסר לאויב הציוני כי "חזבאללה לא יסכים לשינוי כללי המשחק, ובכל מקום שישראל תיכנס אליו ונגלה זאת, נפעל מולם". נסראללה הסביר כי אם חזבאללה לא הייתה מגיבה על ההפצצה הישראלית, "האויב היה יכול להפציץ כל משאית, בית ומקום שירצה".

מפגינים נושאים את תמונתם של חאפז ובשאר אסד ושל חסן נסראללה בביירות, 2005. GettyImages
"חלפה הסכנה שמשטרו של אסד ייפול"/GettyImages

בראיון התייחס גם למעמדו של נשיא סוריה, בשאר אסד וטען כי אין יותר חשש לכך ששלטונו ייפול. לדבריו, "חלף השלב שבו היה סיכוי שהמדינה תחולק". עוד הוא הוסיף, כי הוא מאמין שרוב מנהיגי מדינות העולם המערבי מבינים ש"האופציה הצבאית בסוריה כשלה, ולכן הם מנסים למצוא פתרון דיפלומטי לסכסוך". נסראללה ציין כי העימות בסוריה לא מונע מן השאיפה ליצור דמוקרטיה או שלטון של צדק, אלא נועד כדי להזיז את הנשיא הסורי מכסאו.

העיר קוסייר במערב סוריה לאחר שנכבשה בידי הצבא וחיזבאללה, יוני 2013. רויטרס
קוסייר לאחר כיבושה על ידי חיילי צבא אסד וחיזבאללה, יוני האחרון/רויטרס

בשלב זה של הלחימה בסוריה, הברית בין חיזבאללה לבין משטר אסד נראית חזקה ומגובשת, והארגון השיעי מתגלה כאחת הזרועות היותר יעילות של המערך הסורי הלוחם. חיזבאללה הוא שהעניק לאסד את הניצחון בקוסייר ביוני האחרון, שיצר שינוי במומנטום בלחימה. בנוסף, הוא זה שהעניק לו את ההישג הצבאי האחרון: כיבושה של עיר המפתח יברוד במחוז קלמון בחודש שעבר.

בנאום שנשא לפני כשבוע, ושודר בערוץ הטלוויזיה של רשת אל-מנאר, התייחס המנהיג השיעי לביקורת הרבה שנשמעת על מעורבות ארגונו במלחמת האזרחים בסוריה, ואמר כי "הבעיה בלבנון היא לא שחיזבאללה מתערב בסוריה, אלא שהוא לא עשה את זה קודם".

בראיון הנוכחי נסראללה שב ודוחה את הביקורת עליו, ומנמק את חשיבות נוכחות אנשיו במדינה בכך שפעילותם של הארגונים הקיצוניים הפועלים בסוריה מהווה איום ללבנון ולשאר האזור. "אין לנו בעיה עם אנשינו בכל הנוגע למעורבותנו בסוריה", אמר, "להיפך, הייתה קבוצה של אנשים שהיססו בעבר, אך כעת עמדתם זהה לשלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully