וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה: עשרות רקטות על הדרום, 7 הרוגים בעזה

10.7.2014 / 3:16

יותר מ-40 שיגורים נספרו מאז 23:00 לעבר חלקים נרחבים בדרום. שתי רקטות יורטו בשמי באר שבע ושתיים התפוצצו בשטחים פתוחים בשדות נגב. הפלסטינים: 5 ילדים נהרגו בחאן יונס

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, שלומי גבאי דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

הירי לעבר הדרום נמשך גם הלילה: מטחים של עשרות רקטות שוגרו אמש (רביעי) מרצועת עזה אל קריית מלאכי, אל אשקלון, אל אשדוד, אל באר שבע, אל נתיבות ואל מועצות אזוריות שונות בגבול הרצועה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה ארבע רקטות בשמי קריית מלאכי, ועוד לפחות חמש במקומות נוספים.

אחת הרקטות התפוצצה ברפת באחד הקיבוצים במועצה האזורית באר טוביה, הסמוכה לקריית מלאכי. מספר פרות נהרגו, ונגרם נזק למקום.

בתאונת דרכים שאירעה בין קריית מלאכי ואשקלון בזמן אחת האזעקות, כשנהג איבד שליטה על רכבו, נפצעו שלושה בני אדם נפצעו, בהם אחת בינוני ושניים קל. יושבי הרכב, שהתנגש בעמוד, נלכדו במכונית, אולם הם חולצו וקיבלו טיפול רפואי מצוותים של מגן דוד אדום.

צה"ל פרסם הלילה את סיכום נתוני היום השני של מבצע "צוק איתן", מהם עולה כי מאז אתמול בחצות נפלו 82 רקטות בתחומי ישראל, 21 יורטו ו-326 יעדים הופצצו בעזה על ידי חיל האוויר. מאז תחילת המבצע היו 234 נפילות, 61 ירוטים ו-590 יעדים שהותקפו ברצועה.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
יותר מ-100 תקיפות בערב; "מכונית של עיתונאים הופצצה"
בחיפה נערכים לרקטות: "הפעם יש 'כיפת ברזל'"
חשש לניסיון חדירה: זוהתה תנועה חשודה מהים ליד זיקים
חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"
עדכונים שוטפים מיומו השני של המבצע ברצועה

בשעות הערב תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר יותר ממאה יעדים ברחבי הרצועה. על פי דיווחים של גורמי רפואה באזור עזה, שבעה פלסטינים נהרגו, בהם חמישה ילדים, בתקיפת שני בתים סמוך לחאן יונס, בהם שהו דיירים אשר ישנו בזמן האירוע. בנוסף, הותקפו אמש 31 מנהרות טרור, 60 משגרים מוטמנים, מוקדי פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה. כמו כן, צה"ל תקף 12 תשתיות מבצעיות של פעילי חמאס בכירים ששימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון.

כיפת ברזל משגרת טיל מיירט ליד אשדוד במסגרת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
יירוט שביצעה אמש מערכת "כיפת ברזל" ליד אשדוד/רויטרס

שתי רקטות נוספות התפוצצו הלילה בשטחים פתוחים במועצה האזורית שדות נגב. קודם לכן נשמעה אזעקת "צבע אדום" באזור זה. אזעקה נשמעה לקראת הלילה גם בגן יבנה, בגדרה וביישובים נוספים באזור השפלה. כשעתיים לפני כן שוגרו פצצות מרגמה לעבר כיסופים שעל גבול הרצועה, וצה"ל הגיב על כך באש טנקים.

מוקדם יותר אמש הגיע הירי מרצועת עזה, לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי, לאזור דימונה וירוחם. שבע רקטות שוגרו לשם, שלוש מהן יורטו באמצעות מערכת "כיפת ברזל" וארבע נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם" קיבלה אחריות על ירי שלוש רקטות, מסוג M-75. בהודעה מטעם הזרוע הצבאית, נמסר כי מטרת הירי הייתה הכור בדימונה. רקטה נוספת יורטה באזור רחובות וגרמה לשריפה, ככל הנראה כתוצאה מרסיסים. גם בשמי אשקלון יורטה בערב רקטה. לא דווח על נפגעים או נזק בכל המקרים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר שבו והפציצו הערב בצפון רצועת עזה ובמרכזה. זאת, לצד המשך תגבור הכוחות באוגדת עזה באמצעות טנקים ונגמ"שים. משוריינים נראו מועברים על גבי מובילים בדרך דרומה.

עוד קודם לירי לדימונה ולירוחם, גדל היום טווח הירי גם לעבר הצפון. בצהריים התפוצצה רקטה בשטח פתוח בחוף הכרמל. מדובר בנקודה הצפונית ביותר שאליה ירו מרצועת עזה אי פעם. רקטה נוספת התפוצצה בצפון השרון. בשני המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק. ככל הנראה, מדובר ברקטות מסוג M-302 מתוצרת סוריה. רקטה מסוג זה התפוצצה אמש במפעל בחדרה.

נפילת רקטה בגלריה לאמנות במועצה האזורית שער הנגב, יולי 2014. נועם מושקוביץ
גלריה שנפגעה מרקטה במועצה האזורית שער הנגב/נועם מושקוביץ

במהלך היום נמשך גם הירי לעבר המרכז ואזור ירושלים. שלוש רקטות שוגרו אחר הצהריים לעבר גוש דן. סוללת "כיפת ברזל" יירטה שתיים מהרקטות, והשלישית התפוצצה בשטח פתוח. עוד רקטה יורטה בשמי בית שמש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, שלוש רקטות התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול וגרמו נזק למבנים ולכביש. שתי רקטות שהתפוצצו במועצה האזורית שער הנגב פגעו בבניין המשמש כגלריה לאמנות וכן בבית, והן גרמו נזק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש הממשלה בנימין נתניהו הזהיר בצהריים: "נגביר את התקיפות. הפעולה תתרחב ותימשך עד שהשקט יחזור". אחרי התייעצות ביטחונית שכינס הוסיף נתניהו: "צה"ל ערוך לכל האפשרויות, חמאס ישלם מחיר כבד על הירי לעבר אזרחי ישראל, שביטחונם קודם לכל. כולנו מאוחדים במשימה לפגוע בארגוני הטרור ולהשיב את השקט. אני מודה בשם אזרחי ישראל לכל חיילי צה"ל ולאנשי השב"כ שמשתתפים במבצע".

אזעקת צבע אדום בבית חולים ברזילי באשקלון, יולי 2014. נועם מושקוביץ
"צבע אדום" בבית החולים ברזילי באשקלון/נועם מושקוביץ

נתניהו שוחח היום עם מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד ועם שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי. הוא אמר למנהיגים כי "אף מדינה לא הייתה מסכימה לעמוד בפני התקפות טילים בלתי פוסקות וניסיונות חדירה מהים ובמנהרות", והוסיף: "חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא מנסה לפגוע בצורה מכוונת באזרחי ישראל ומשתמש באוכלוסייה האזרחית של עזה כמגן אנושי. לכן, חמאס אחראי כשיש פגיעה בשוגג באזרחים בעזה".

שיגור מצפון רצועת עזה, יולי 2014. בן קלמר
שידור רקטה מצפון רצועת עזה/בן קלמר

בכלי תקשורת פלסטיניים דווח כי מתחילת מבצע "צוק איתן" בלילה שבין ראשון לשני נהרגו 60 בני אדם ברצועת עזה כתוצאה מתקיפות צה"ל. כמו כן, דווח כי כ-480 בני אדם נפצעו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שישה בני משפחה נהרגו בתקיפת חיל האוויר במחנה אל-מע'אזי שבמרכז עזה. על פי הדיווח, בין ההרוגים אישה ושני ילדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך פיקוד דרום, יולי 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה נתניהו, שר הביטחון יעלון והרמטכ"ל גנץ בהערכת מצב בפיקוד הדרום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, האשים את ישראל בביצוע "רצח עם" ברצועה. במהלך פגישת חירום של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, אמר אבו מאזן: "מותן של משפחות שלמות הוא רצח עם שמבוצע על ידי ישראל נגד עמנו הפלסטיני".

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל איים כי "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". משעל טען כי "האנשים במסגד אל-אקצא שמחים כאשר נופלים טילי בירושלים". הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מביע את תוקפנותו כלפי חוץ וכלפי פנים, וכעת הוא מפנה את תוקפנותו כלפי עזה". בנאום שהפנה לפעילי הארגון הוא אמר שכדי לעצור את ההסלמה "על נתניהו להפסיק את האלימות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובישראל". לדבריו, הפלסטינים לא יכולים לחיות תחת תוקפנות. הכיבוש הישראלי הוא הכיבוש האחרון בעולם. אנו לא רוצים הסלמה. אנו רוצים שקט".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:34)

נפילת רקטה באזור מרחבים, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
זירת נפילה של רקטה במועצה האזורית מרחבים/חטיבת דובר המשטרה
פגיעת רקטה על מבנה בשער הנגב, יולי 2014. עומר צידקויץ, מערכת וואלה! NEWS
פגיעת רקטה במועצה האזורית שער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, עומר צידקויץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תקיפת חיל האוויר בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully