וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחיפה נערכים לרקטות: "הפעם יש 'כיפת ברזל'"

9.7.2014 / 22:41

שעות אחרי נפילת הרקטה בחוף הכרמל, נפתחו המקלטים לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה. התושבים קיבלו זאת ברגשות מעורבים: "אני אופטימית, אבל כבר קניתי אוכל למקרה חירום"

צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

ירי הרקטות מרצועת עזה לחוף הכרמל היום (רביעי) בצהריים גרם לרגשות מעורבים בקרב תושבי העיר חיפה. עוד לפני שהספיקו להבין כי טווח הרקטות המשוגרות מרצועת עזה מתקרב לפתח ביתם, הנחה הערב פיקוד העורף לפתוח את המקלטים בעיר, לראשונה מאז מלחמת לבנון השנייה.

"אני מופתעת, אבל בעיקר עצובה", אמרה צביה ויקסלבאום, תושבת חיפה. "זה מלחיץ. עברנו פה את מלחמת לבנון השנייה וזה היה מאוד קשה מבחינה רגשית. יש לי גן ילדים שפועל עד לתחילת אוגוסט, וחוץ מהחששות שלי מההתמודדות של הילדים הקטנים עם מצב החירום, לילדים האלה יש אבות ואני לחוצה מזה שהם ייקראו להתגייס לכניסה קרקעית של צה"ל לעזה. אבל מה לעשות? תושבי הדרום סופגים את זה כל הזמן. בסך הכול אני מתפקדת וערוכה לכל מצב. יש לנו ממ"ד בבית, קניתי כבר אוכל למקרה חירום ואני מנסה להיות אופטימית. אבל בפנים התחושות הן לא פשוטות".

מבצע צוק איתן - כל הכותרות:
משעל: "נפציץ את חיפה"; אבו מאזן: "רצח עם בעזה"
חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"
הערב: יותר מ-100 תקיפות ברצועה, אוגדת עזה תוגברה

נפילת רקטה במועצה אזורית אשכול, יולי 2014. דוברות המשטרה המחוז הדרומי, חטיבת דובר המשטרה
"הם יכולים לכסות כמעט את כל הארץ". רקטות במועצה האזורית אשכול/חטיבת דובר המשטרה, דוברות המשטרה המחוז הדרומי

החדשות האחרונות תפסו גם את ניצן ריבק מופתעת. ריבק היא סטודנטית באוניברסיטת בן גוריון שרק אתמול בערב החליטה להתרחק מטווח הרקטות בדרום הארץ ולחזור לבית הוריה בחיפה עד יעבור זעם. "היינו בבאר שבע והתחילו אזעקות", סיפרה. "אני גרה בבניין די ישן, המקלט הציבורי רחוק וחדר המדרגות הוא המרחב המוגן שלנו. אנחנו עכשיו בתקופת המבחנים והיה קשה לנו ללמוד כי כל רגע הייתה אזעקה וידענו שהמצב רק ימשיך להתחמם. חיכינו שיודיעו לנו שהמבחנים מתבטלים, עד שבסוף החלטתי להפסיק לחכות ויצאתי מבאר שבע לפנות בוקר. כשהגעתי למרכז הארץ הייתה אזעקה גם בתל אביב וכשהייתי בדרך לחיפה, האזעקה הגיעה לזכרון יעקב".

לא כל התושבים מופתעים או חרדים ממתקפת טילים אפשרית על חיפה. "אני לא מופתעת ולא מפחדת", אמרה זיוה גינוסר, גם היא תושבת העיר. "אנחנו מתארגנים, יש לנו ממ"ד וברגע שאתה מוכן ומאורגן אז אין בעיה. אני עובדת במערכת הבריאות ואפילו עוד לא קיבלנו הודעה שיש כוננות, אבל עברנו כבר מצבים כאלה ואנחנו יודעים איך להתמודד איתם. בשונה מהמציאות הנוראית שהייתה לנו כאן במלחמת לבנון השנייה, כשרצנו למרחבים המוגנים כמו עכברים, הפעם יש לנו 'כיפת ברזל'. היא עושה עבודה נהדרת וגורמת לי להרגיש יותר בטוחה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עברנו את מלחמת לבנון השנייה ואז עוד לא היינו ממוגנים". הגנים הבהאיים בחיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיצה ברץ, שיצאה בבוקר לסמינר באצבע הגליל, אמנם הופתעה לשמוע כי הטילים הגיעו עד לחוף הכרמל, אבל לדבריה, היא אינה חוששת ממתקפת טילים על חיפה, מסיבה דומה לזו של גינוסר. "זה אמנם לא מצב נחמד, אבל עברנו את מלחמת לבנון השנייה ואז עוד לא היינו ממוגנים במערכת 'כיפת ברזל'", הסבירה. "בשמונה השנים שחלפו מאז המלחמה בנינו ממ"ד. אני גם לא חושבת שהעובדה שחמאס מצליח לירות לטווחים ארוכים יותר מעידה על התחזקות שלו".

מוקדם יותר היום איימו ראשי חמאס על תושבי העיר חיפה, בניסיון להדגיש את התרחבות טווח הרקטות שלהם. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, הצהיר היום בפני פעילי הארגון: "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". דוברי הארגון טענו כי שוגר טיל מסוג 160R לחיפה וכי על הטיל נכתב "השאהיד עבד אל-עזיז א-רנטיסי", שמו של אחד ממייסדי חמאס שחוסל בשנת 2004. לפי שעה, חמאס לא הצליח לשגר שום טיל לעבר העיר.

דובר עיריית חיפה, עידו מינקובסקי, מסר בשמו של ראש העיר יונה יהב: "בעיר חיפה שורר שקט. עם זאת, העיר חיפה מתורגלת ומתרגלת כל תרחיש אפשרי גם למצב חירום בפועל".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully