וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמש: יותר מ-100 תקיפות; "מכונית עיתונאים הופצצה"

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו שלפחות אדם אחד נהרג בהפצצת מכונית נוסעת בעזה. 7 בני אדם נוספים נפצעו. על פי חלק מהדיווחים, ההרוג הוא עיתונאי של תחנת הטלוויזיה של חמאס

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, שלומי גבאי דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו אמש (רביעי) מכונית שבה נסעו עיתונאים ואזרחים בעיר עזה - כך דיווחו כלי תקשורת פלסטיניים. על פי הדיווחים, בתקיפה נפגעו שמונה בני אדם. לפחות אחד מהנפגעים, חאמד שהאב, נהרג.

על פי חלק מהדיווחים, ההרוג הוא עיתונאי של תחנת הטלוויזיה "אל-אקצא" של חמאס. דיווחים אחרים טענו כי הוא עבד בשירות סוכנות מקומית בשם "מדיה 24". לקראת חצות דווח גם כי שני אנשים נהרגו ועוד עשרות נפצעו, חלקם באורח קשה, בבית קפה שהופצץ בחוף חאן יונס. בסך הכול, על פי הדיווחים, נהרגו מתחילת מבצע "צוק איתן" 55 פלסטינים ו-474 נפצעו.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
היום השני למבצע - עדכונים שוטפים מהשטח
חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"
"הירי על תל אביב? בגלל החטאים בעיר"

הרוג בתקיפת צה"ל נגד מכונית שבה נסעו עיתונאים. עזה, 9 ביולי 2014. טוויטר, צילום מסך
המכונית שהופצצה, אמש/צילום מסך, טוויטר
הרוג בתקיפת צה"ל נגד מכונית שבה נסעו עיתונאים. עזה, 9 ביולי 2014. טוויטר, צילום מסך
זירת התקיפה, אמש/צילום מסך, טוויטר

אמש הפציץ חיל האוויר יותר ממאה מטרות בצפון הרצועה ובמרכזה. זאת, לצד המשך תגבור הכוחות באוגדת עזה באמצעות טנקים ונגמ"שים. בשעות הערב נראו המשוריינים מועברים על גבי מובילים בדרך דרומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מתחילת מבצע "צוק איתן" תקף צה"ל יותר מ-600 יעדי טרור. במהלך היום בוצעו תקיפות ממוקדות להרס התשתיות המבצעיות של בכירי חמאס. בין התקיפות שנעשו, גם תשתית מבצעית של בכיר הזרוע הצבאית של חמאס בצפון הרצועה, אחמד ע'נדור, האחראי על ירי הרקטות מצפון הרצועה ועל הפיגוע שסוכל אמש בזיקים. ככל הידוע, ע'נדור לא נפגע בתקיפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש ועשן בשמי עזה, אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, הופצצו תשתיות מבצעיות של איברהים ברהאמה, פעיל חמאס בכיר ברפיח, סעיד כרדי, פעיל חמאס בכיר המעורב בפעילות טרור ימית, פאא'ז בארוד, פעיל חמאס בכיר באזור נוסיראת, ועמאר דלול, המעורב בפיתוח ובייצור רקטות. בתיהם של הארבעה משמשים מרכזי שליטה לפעילות טרור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מוקדם יותר אתמול איים יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, כי "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". משעל טען כי "האנשים במסגד אל-אקצא שמחים כאשר נופלים טילי בירושלים". הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מביע את תוקפנותו כלפי חוץ וכלפי פנים, וכעת הוא מפנה את תוקפנותו כלפי עזה". בנאום שהפנה לפעילי הארגון הוא אמר שכדי לעצור את ההסלמה "על נתניהו להפסיק את האלימות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובישראל". לדבריו, הפלסטינים לא יכולים לחיות תחת תוקפנות. הכיבוש הישראלי הוא הכיבוש האחרון בעולם. אנו לא רוצים הסלמה. אנו רוצים שקט".

(עדכון ראשון: 20:55)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

חיילים מחוץ לרצועת עזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. GettyImages
משוריינים מחוץ לרצועת עזה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully