וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"

9.7.2014 / 20:31

כחלק ממאמצי חמאס לזרוע בהלה ופחד, נשלחו מסרונים מאיימים עם מידע כוזב על פגיעת רקטה במפעל הפטרוכימי בחיפה ומוות של עשרות ישראלים. גורם ביטחוני: "רמה נמוכה ביותר"

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, יותם רונן, שלומי גבאי, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

מסרונים עם מידע כוזב אודות 25 הרוגים ישראלים ונפילת רקטה במפעל הפטרוכימי בחיפה נשלחו היום (רביעי) בשם עיתון "הארץ". במה שמסתמן כחלק ממאמצי הלוחמה הפסיכולוגית של חמאס, נכתב באנגלית במסרון: "עכשיו: 25 ישראלים נהרגו מפגיעת טילים בחיפה. רקטה מעזה פגעה במפעל הפטרוכימי בחיפה, שריפה גדולה, אפשרות לדליפה כימית, מומלץ להתפנות מחיפה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הדיווח הכוזב אודות פגיעת חמאס בחיפה. לוחמה פסיכולוגית "ברמה הנמוכה ביותר"/מערכת וואלה, צילום מסך

אין זו הפעם הראשונה שחמאס שולח מסרונים לישראלים בניסיון לזרוע פחד ובהלה בציבור. הודעות מסוג זה נשלחו במהלך מבצע "עמוד ענן" שיזם צה"ל נגד חמאס בנובמבר 2012. ארגון הטרור שלח אז הודעות דומות לאזרחים ישראלים, במטרה לאיים על האוכלוסייה האזרחית ולשבש את שגרת חייהם.

גם אם רמת העברית של פעילי חמאס נשארה עילגת וירודה, נדמה שהיכולות הטכנולוגיות של הארגון השתפרו. המסרונים שנשלחו במבצע "עמוד ענן" היו ממספרי סלולר אקראיים, תוכנם היה מקוטע, הם נכתבו בעברית בלתי ניתנת להבנה ונשלחו לאזורי הנגב המערבי והדרום. רמת התחכום של חמאס עלתה וכדי להגביר את אמינותם ולייצר פחד בקרב תיירים, המסרונים נשלחו באנגלית, לכל רחבי ישראל, תוך שימוש במספר של עיתון "הארץ".

מבצע צוק איתן - כל הכותרות:
סרט רע: פארודיה על סרטוני ההפחדה של החמאס
"הירי על תל אביב? בגלל החטאים בעיר"
משעל: "נפציץ את חיפה"; אבו מאזן: "רצח עם בעזה"

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
רמת העברית של פעילי חמאס נשארה עילגת וירודה/מערכת וואלה, צילום מסך

גורמי ביטחון מסרו לוואלה! חדשות כי צפוי היה שחמאס, בשל המצוקה האדירה שלו ברצועת עזה, יעשה שימוש בלוחמה פסיכולוגית "ברמה הנמוכה ביותר". במערכת הביטחון מסרו כי "אל לתושבים להתרגש מהודעות אלו".

לפני כמה חודשים שיגר חמאס איומים ממוקדים, לעיתונאים ואנשי מערכת הביטחון, ושלח מסרונים בעברית עילגת. "אם עזה הותקפה אז חיים של ציונים יהיו גיהינום" ו-"אל-קסאם הבטיח בנקמה , והיה את הנקמה , והחשבון עדיין לא נגמר , והבא יותר נורא". גם האיום כי "חמאס .. במלחמה הבאה כל ארץ פלסטין תחזור" מצא את דרכו למסרונים.

חיפה על הכוונת

מוקדם יותר היום איימו ראשי חמאס על תושבי העיר חיפה, בניסיון להדגיש את התרחבות טווח הרקטות שלהם. יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר היום לפעילי הארגון על רקע הלחימה ברצועת עזה: "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". דוברי הארגון טענו כי שוגר טיל מסוג 160R לחיפה וכי על הטיל נכתב "השאהיד עבד אל-עזיז א-רנטיסי", ממייסדי חמאס שחוסל בשנת 2004. נכון לעכשיו, חמאס לא הצליח לשגר טיל אחד לעבר העיר חיפה.

דובר עיריית חיפה, עידו מינקובסקי, מסר בשמו של ראש העיר יונה יהב: "בעיר חיפה שורר שקט. התכוננתי מראש לתרחיש הזה ולמדתי למחוק סמסים במהרה. חמאס התמחה בבלופים במשך עשרות שנים והוא ממשיך גם עכשיו. יחד עם זאת העיר חיפה מתורגלת ומתרגלת כל תרחיש אפשרי גם למצב חירום בפועל".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
איומים ממוקדים לעיתונאים ואנשי מערכת הביטחון/מערכת וואלה, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully