וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: "נפציץ את חיפה"; אבו מאזן: "רצח עם בעזה"

9.7.2014 / 17:06

מנהיג חמאס ויו"ר הרשות הפלסטינית תקפו את ישראל על יציאתה למבצע "צוק איתן". כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו שמאז תחילת המבצע נהרגו 51 בני אדם ונפצעו יותר מ-350 נוספים

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, יותם רונן, שלומי גבאי, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שידור חי מגבול רצועת עזה:

LIVE

(צילום: שי מכלוף)

ההנהגה הפלסטינית תוקפת: יו"ר הרשות, אבו מאזן, האשים הערב (רביעי) את ישראל בביצוע "רצח עם" ברצועה. במהלך פגישת חירום של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה על רקע מבצע "צוק איתן", אמר אבו מאזן: "מותן של משפחות שלמות הוא רצח עם שמבוצע על ידי ישראל נגד עמנו הפלסטיני".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
טווח הירי גדל: רקטה התפוצצה בשטח פתוח בחוף הכרמל
יעלון: "המערכה נגד חמאס תתרחב, ולא תהיה קצרה"
פרשנות: מצרים אוחזת במפתח לסיום המשבר

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל איים כי "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". משעל טען כי "האנשים במסגד אל-אקצא שמחים כאשר נופלים טילי בירושלים". הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מביע את תוקפנותו כלפי חוץ וכלפי פנים, וכעת הוא מפנה את תוקפנותו כלפי עזה". בנאום שהפנה לפעילי הארגון הוא אמר שכדי לעצור את ההסלמה "על נתניהו להפסיק את האלימות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובישראל". לדבריו, הפלסטינים לא יכולים לחיות תחת תוקפנות. הכיבוש הישראלי הוא הכיבוש האחרון בעולם. אנו לא רוצים הסלמה. אנו רוצים שקט".

עזה במהלך תקיפות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
לאחר תקיפה בעזה, היום/רויטרס

משעל התייחס לחטיפתם של שלושת הנערים הישראלים ואמר: "היעדרות שלושת המתנחלים הגיעה בעקבות הזעם הפלסטיני". הוא גינה את רצח הנער מוחמד אבו חדיר ואת הכאתו של בן דודו, טארק, אותה הגדיר "פשע נגד האנושות".

סוכנות הידיעות "מען" דיווחה הערב כי מתחילת המבצע נהרגו 51 בני אדם ברצועת עזה. על פי דיווח זה, יותר מ-350 פלסטינים נפצעו מתחילת המבצע. עוד דווח כי בצהריים נהרגו שישה פלסטינים, בני משפחה אחת, בתקיפת חיל האוויר במחנה אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה. בין ההרוגים אישה ושני ילדים, וגופת אדם נוסף נמצאת מתחת להריסות.

כמו כן, דווח כי ישראל הפציצה את ביתו של מפקד צפון רצועת עזה בזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם", אחמד ע'נדור. על פי הדיווחים, ישנם נפגעים מהתקיפה אך ע'נדור עצמו לא ביניהם. עוד דווח כי הופצץ ביתו של חבר הנהגת גדודי עז א-דין אל-קסאם, אבו עביד, במחנה בינא שברפיח.

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
משעל ואבו מאזן/רויטרס

משעות הבוקר תקף חיל האוויר כ-130 יעדי טרור ברחבי הרצועה. בין היעדים שהותקפו 31 מנהרות טרור, 60 משגרים מוטמנים, מוקדי פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי לחימה. כמו כן, צה"ל תקף 12 תשתיות מבצעיות של פעילי חמאס בכירים ששימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון. בסך הכול, מתחילת המבצע תקף צה"ל יותר מ-550 יעדי טרור.

במקביל, ממשיך צה"ל להיערך לאפשרות של כניסה קרקעית לרצועה. לוחמים מחטיבת הנח"ל התקדמו היום לכיוון הרצועה, לאחר שכבר אתמול יצאו מבסיסיהם ומיישובים שבהם שהו. גם טנקים ונגמ"שים עושים את דרכם לעבר הרצועה. זאת, כחלק מהתכנית של המטכ"ל לפרוש "שכבת הגנה" מחוץ לרצועה.

עזה במהלך תקיפות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
עזה, היום/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים כי צה"ל יגביר את התקיפות. "הפעולה תתרחב ותימשך עד שהשקט יחזור", הבטיח בתום התייעצות ביטחונית. "צה"ל ערוך לכל האפשרויות, חמאס ישלם מחיר כבד על הירי לעבר אזרחי ישראל, שביטחונם קודם לכל". לדברי נתניהו, "כולנו מאוחדים במשימה לפגוע בארגוני הטרור ולהשיב את השקט. אני מודה בשם אזרחי ישראל לכל חיילי צה"ל ולאנשי השב"כ שמשתתפים במבצע".

שריפה בבית באום טובא, יולי 2014. דוברות כיבוי והצלה ירושלים,
עזה, היום/דוברות כיבוי והצלה ירושלים

בינתיים, הירי לישראל הגיע היום לשיאים חדשים. רקטה התפוצצה בצהריים בשטח פתוח בחוף הכרמל, לאחר שאזעקה נשמעה בזכרון יעקב, בחוף הבונים וביישובי המועצה האזורית חוף הכרמל. זוהי הנקודה הצפונית ביותר שאליה ירו מעזה אי פעם. לא דווח על נפגעים או על נזק. רקטה נוספת התפוצצה בצפון השרון, גם כן מבלי לגרום נזק או נפגעים. בנוסף, שתי רקטות שהתפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול גרמו נזק למבנים ולכביש.

עזה במהלך תקיפות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014. רויטרס
עזה במהלך תקיפות של חיל האוויר הישראלי, יולי 2014/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully