וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטה התפוצצה בשטח פתוח בחוף הכרמל, 2 יורטו בגוש דן

כתבי וואלה!

9.7.2014 / 17:05

מדובר בנקודה הצפונית ביותר שאליה נורו רקטות מעזה אי פעם. רקטה נוספת התפוצצה בשטח פתוח בגוש דן, ואחרת יורטה בשמי בית שמש. נזק למבנים ולכביש באשכול ובשער הנגב

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, יותם רונן, שלומי גבאי, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

שידור חי ליד סוללת כיפת ברזל:

LIVE

(צילום: דוד קורן)

ארגוני הטרור מגדילים את טווח הירי: שלוש רקטות שוגרו אחר הצהריים (רביעי) לעבר גוש דן. סוללת כיפת ברזל יירטה שתיים מהרקטות והשלישית התפוצצה בשטח פתוח. עוד רקטה יורטה בשמי אזור בית שמש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, שלוש רקטות התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול וגרמו נזק למבנים ולכביש. שתי רקטות שהתפוצצו במועצה האזורית שער הנגב פגעו בבניין המשמש כגלריה לאמנות ובבית, וגרמו להם נזק.

פגיעת רקטה על מבנה בשער הנגב, יולי 2014. עומר צידקויץ, מערכת וואלה! NEWS
נזק למבנה בשער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, עומר צידקויץ

בצהריים התפוצצה רקטה בשטח פתוח בחוף הכרמל, לאחר שאזעקה נשמעה בזכרון יעקב, בחוף הבונים וביישובי המועצה האזורית חוף הכרמל. זוהי הנקודה הצפונית ביותר שאליה ירו מעזה אי פעם. לא דווח על נפגעים או על נזק. רקטה נוספת התפוצצה בצפון השרון, גם כן מבלי לגרום נזק או נפגעים. ככל הנראה מדובר ברקטות מסוג M-302, מתוצרת סוריה. רקטה מסוג זה התפוצצה אמש במפעל בחדרה.

מבצע "צוק איתן" - כל הכותרות:
יעלון: "המערכה נגד חמאס תתרחב, ולא תהיה קצרה"
"זוהתה פגיעה, חיסול ודאי": תיעוד התקרית בזיקים
עוד מיליונים במעגל החרדה: "לא האמנו שזה יגיע לפה"

M-302 היא רקטה המסוגלת להגיע לטווח של 200 קילומטרים. היא משוגרת באמצעות מטול רקטות נייד, ללא מערכת הנחייה. מדובר באחת הרקטות המתקדמות ביותר המאיימות על ישראל. עם זאת, M-302 נחשבת לרקטה לא אמינה ובעלת רמת דיוק מוגבלת. למרות ההערכה שמדובר ברקטות M-302, בחמאס הודיעו כי ירו רקטה מסוג R160 לעבר חיפה.

נפילת רקטה בנס ציונה, יולי 2014. יוגב רדא, תמונות גולשים
רקטה שנפלה בכביש ראשי ליד נס ציונה, היום/תמונות גולשים, יוגב רדא

במקביל, נמשכו מהבוקר גם תקיפות חיל האוויר ברצועת עזה. במסגרת מבצע "צוק איתן", הותקפו היום כ-130 יעדי טרור ברחבי הרצועה. בין היעדים שהותקפו, 31 מנהרות טרור, 60 משגרים מוטמנים, מוקדי פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי-לחימה. כמו כן, תקף צה"ל 12 תשתיות מבצעיות של פעילי חמאס בכירים, אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון. בסך הכול, מתחילת המבצע תקף צה"ל מעל 550 יעדי טרור.

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה בצהריים שצה"ל תקף בית משפחה במחנה אל-מע'אזי שבמרכז הרצועה. על פי הדיווח, בתקיפה נהרגו חמישה בני משפחה, בהם אישה ושני ילדים. בסל הכול, על פי הדיווחים, נהרגו כ-40 בני אדם מתחילת המבצע ו-350 נפצעו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך פיקוד דרום, יולי 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך בפיקוד דרום, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים כי "נגביר את התקיפות, הפעולה תתרחב ותימשך עד שהשקט יחזור". בתום התייעצות ביטחונית, אמר ראש הממשלה כי "צה"ל ערוך לכל האפשרויות, חמאס ישלם מחיר כבד על הירי לעבר אזרחי ישראל, שביטחונם קודם לכל". לדבריו, "כולנו מאוחדים במשימה לפגוע בארגוני הטרור ולהשיב את השקט. אני מודה בשם אזרחי ישראל לכל חיילי צה"ל ולאנשי השב"כ שמשתתפים במבצע".

נתניהו שוחח עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. הוא אמר למנהיגים כי "אף מדינה לא הייתה מסכימה לעמוד בפני התקפות טילים בלתי פוסקות וניסיונות חדירה מהים ובמנהרות". עוד אמר: "חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא מנסה לפגוע בצורה מכוונת באזרחי ישראל ומשתמש באוכלוסייה האזרחית של עזה כמגן אנושי. לכן, חמאס אחראי כשיש פגיעה בשוגג באזרחים בעזה".
הוא קרא לקהילה הבינלאומית "לגנות בתקיפות את הירי המתמשך של חמאס וארגוני הטרור האחרים על ערי ישראל".

השרה ציפי לבני התייחסה למטרת המבצע במשדר וואלה! חדשות. "זה אף פעם לא היה רק להחזיר השקט אלא גם לצורך הרתעה על מנת לאפשר לתושבי ישראל לחיות בשקט", הסבירה. "בהתאם להתנהלות שלהם, אנחנו גם בודקים את המטרות שלנו. לא הורדנו שום אופציה מהשולחן".

נפילת רקטה במפעל בחדרה. יולי 2014. שלומי גבאי
רקטת M-302 שהתפוצצה אמש במפעל בחדרה/שלומי גבאי

הבוקר נמשך הירי למרכז הארץ ואזעקות נשמעו בתל אביב וברחבי גוש דן, וכן באשקלון ובאשדוד. חמש רקטות ששוגרו מרצועת עזה לעבר גוש דן יורטו על ידי סוללת כיפת ברזל. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל קסאם, קיבלה אחריות על הירי. לא דווח על נפגעים או על נזק.

טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
"כיפת ברזל" מיירטת רקטות באזור אשדוד/רויטרס

מוקדם יותר העריך גורם צבאי כי "חמאס ימשיך בירי לעבר גוש דן גם היום, במטרה לפגוע במרכז הארץ". לדברי הגורם, בידי חמאס כמה עשרות טילים בעלי טווח שכולל את יישובי מרכז הארץ. נפילות נרשמו אמש גם בראשון לציון ובירושלים. בתגובה לירי הרקטות לישראל, חיל האוויר תקף הלילה 160 יעדים ברצועת עזה. עד כה מתחילת מבצע "צוק איתן" הפציץ צה"ל 434 מטרות ברחבי הרצועה. בנוסף, הפלסטינים דיווחו כי חאפז חמד, מפקד בכיר בזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, נהרג יחד עם חמישה מבני משפחתו בתקיפת צה"ל בבית חנון.

אמש פגעו שתי רקטות בשני יישובים שונים במועצה האזורית מטה יהודה הסמוכה לבירה, אולם לא היו נפגעים. רסיסים פגעו בבית באחד היישובים. רקטה נוספת נפלה באשדוד והיא גרמה לנזק במרכז קניות. רקטה פגעה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה נזק למבנה ולכלי רכב. רקטה נפלה בשטח פתוח ליד ראשון לציון. תושבים בשרון דיווחו על הדי פיצוצים. שתי רקטות שלא התפוצצו נחתו במרפסת בית בחולון וברחוב באשדוד.

(עדכון ראשון: 14:31)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפצצה בעזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש ועשן בשמי עזה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עזה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully