וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד מיליונים במעגל החרדה: "לא האמנו שזה יגיע לפה"

בלבול, חוסר אונים ובהלה: רבים נכנסו אמש לטווח רקטות, בהם גם תושבי ירושלים, תל אביב ואף חדרה - העיר הצפונית ביותר שנפגעה. "אין מקום ממוגן בכל רחבי הארץ. זה בלתי נתפס"

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, שי מכלוף, יותם רונן, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

עם התרחבות טווח הרקטות שמשגר חמאס לעבר ישראל, מיליוני אזרחים נכנסו למעגל החרדה: אזעקות שנשמעו אמש והבוקר (רביעי) לראשונה בערים בגוש דן, בשרון ואף בירושלים תפסו את התושבים המומים ולא מוכנים. "זה היה פחד מוות", סיפר אופיר חן, שמתגורר ברמת רזיאל שליד ירושלים וטיל נפל מטרים ספורים לידו. "הייתי בחוץ עם הכלבים שלי פתאום שמעתי אזעקה. לא ייחסתי לה חשיבות. פתאום ראיתי אור בוהק ורצתי עם הכלבים מיד לתוך הבית וניסיתי להתחבא".

מבצע ”צוק איתן” - היום השני: עדכונים שוטפים
משדר מיוחד | אזעקות בגוש דן: רקטות יורטו באזור תל אביב
לילה מתוח בדרום: צה”ל תקף 160 מטרות ברצועה
גיוס מילואים, יירוטים מעל גוש דן: ”צוק איתן” בתמונות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך

"הטיל נפל ממש בין הבית שלי לבית של הבן שלי", סיפרה ציפי, תושבת רמת רזיאל. "פחדתי מאוד. שמעתי פיצוץ כמו שלא שמעתי בחיים שלי. רצתי לממ"ד - אבל בעלי לא רץ, כי אנחנו לא מכירים את זה. זה פעם ראשונה שדבר כזה קורה באזור וזה לא ייאמן". משה דדון, יו"ר מועצת מטה יהודה שהגיע לרמת רזיאל הנחה לא לפתוח בתי ספר או קייטנות באזור: "איזה מזל שרק לפני שנתיים עשיתי ריענון לממדים בכל האזור. אמנם אף פעם לא היו כאן נפילות - אבל עשיתי את זה ליתר ביטחון", סיפר.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
נפילת רקטה במועצת מטה יהודה שליד ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
"שמעתי פיצוץ כמו שלא שמעתי בחיים שלי". הנזק לאחר נפילת הרקטה ליד ירושלים/יואב דודקביץ'
נפילת רקטה במועצת מטה יהודה שליד ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
רסיסי הרקטה שהתפוצצה סמוך לירושלים/יואב דודקביץ'

"אני מאוד מפחד שהטילים ייפלו כאן", סיפר אסי, תושב פסגת זאב. "לא האמנו שהדבר הזה יגיע עד ירושלים. זה ממש מפחיד, אבל צריך לתת אורך נשימה לצה"ל - אין מה לעשות. בהתחלה חשבתי שאנחנו מוגנים בירושלים. עכשיו אני מבין שאין מקום ממוגן בכל רחבי הארץ. זה בלתי נתפס". דניאל, תושבת קריית יובל בירושלים, אמרה כי אינה יודעת כיצד להתנהל היום. "אחרי ששמענו את הבומים אתמול, זה מאוד מפחיד מה שקורה כאן. אני לא יודעת אם זה לא מסוכן לשלוח ילדים לגן או שבכלל מסוכן לצאת או להישאר בבית".

בחדרה, העיר הצפונית ביותר שנפגעה ממטר הרקטות, כלל לא נשמעה אזעקה ומשפחות רבות בחרו לנקוט במשנה זהירות במהלך הלילה. "כל הלילה ישנו בממ"ד. זה ממש מפחיד לחשוב שטיל כזה חלף מעל הבית שלנו", סיפרה יפה, תושבת רחוב הסמוך לנפילת הרקטה בעיר. "את המראות של משפחות במקלטים אני רואה רק בטלוויזיה, אצל משפחות משדרות, ופתאום זה מטרים מאיתנו. למה לא הייתה אזעקה בחדרה? מי מבטיח לי שהבוקר זה לא יקרה שוב?", שאלה יפה וסיפרה כי החליטה שלא לשלוח את ילדיה לקייטנה ולא ללכת היום לעבודה.

רקטה נפלה באזור חדרה. שלומי גבאי
"כל הלילה ישנו בממ"ד". הרקטה שנפלה בחדרה, אמש/שלומי גבאי

עשרות תושבי חדרה פנו למוקד העירוני ותהו אם להמשיך בשגרה ולשלוח את הילדים לקייטנות. "כל הלילה לא ישנו לאחר שהבנו שהרקטה נפלה ממש ליד השכונה שלנו", סיפרה דורית, תושבת העיר שהתקשרה למוקד. "אני לא מאמינה שזה הגיע גם לחדרה. היינו בטוחים שרק מהצפון אנחנו בסכנה".

בילבול בגוש דן ובשרון: "לא יודעים איך להתנהל בסיטואציות כאלה"

אלון, שבילה אמש בבר בתל אביב אמר כי "כבר היינו במצב הזה, זה לא חדש לנו, לא רוצים לשבת בבית". דניאל, שגם כן בחר לצאת אתמול וצפה באחד מהברים במשחק חצי הגמר במונדיאל הוסיף: "מנסים לשתק אותנו. אנחנו לא ניתן להם. אנחנו התל אביבים לא נהיה החוליה החלשה". מזל, תושבת יפו, סיפרה כי שכנתה היא אישה מבוגרת "שמאוד נבהלה מהאזעקה והיירוט. היא יצאה מהדירה רועדת לחדר מדרגות, ולקח הרבה זמן להרגיע אותה".

נועה, תושבת העיר, סיפרה כי רכבה על אופניה באחד מכיכרות העיר בעת שנשמעה האזעקה הראשונה. "לא ידעתי מה לעשות, הייתי חשופה לחלוטין ולא היה איפה להסתתר. אנחנו לא יודעים איך להתנהל בסיטואציות כאלה". הבוקר נשמעה שוב אזעקה בתל אביב ותושבים שעשו את דרכם לעבודה בכביש איילון עצרו בצדי הדרך ומתחת לגשרים, ורק מעטים המשיכו בדרכם. לאחר מספר דקות השתלבו שוב הנהגים בתנועה.

עומר, תושבת הרצליה, סיפרה לוואלה! חדשות כי האזעקה אתמול תפסה אותה בבית. "הלכתי לשכנה שלי שנבהלה מאוד וניסיתי להרגיע אותה. לא נבהלתי. גרתי בבאר שבע כמה שנים אז כבר הייתי במצב הזה בעבר, אבל זו סיטואציה שאי אפשר להתרגל אליה". אילן, תושב העיר, סיפר כי הוא דווקא ישן טוב הלילה: "האזעקה תפסה אותי בביתי, לא נבהלתי. נכנסנו לחדר המדרגות כמתבקש ואחר כך חזרנו לראות את משחק המונדיאל ולבכות בתבוסה של ברזיל", אמר. "אנחנו לא לחוצים. הטילים לא הגיעו עד לכאן ממש. אנחנו נמשיך להתנהל כרגיל, לצאת לבלות. אני לא אתן לאף אחד לשנות את שגרת חיי ובטח שלא לחמאס".

"שמענו על המצב בדרום אבל לא שיערנו שזה יגיע לכאן", סבטה קוליצ?נקו מפתח תקווה. "שמענו מספר אזעקות ואחרי כמה שניות הבנו מה קורה ויצאנו לחדר המדרגות. בפעם השנייה החל ויכוח בין השכנים כשהבנו שהאזעקות שאנחנו שומעים אינן בפתח תקווה, אלא של תל אביב, חולון והאזור, כך שנוצר בלבול גדול אם עלינו לצאת, מה שאומר להעיר את הילדים, או פשוט להמשיך בשגרה. זה מצב כל כך מלחיץ ואתה לא רוצה לפעול לא נכון ולשלם על זה".

חלק מתושבי העיר שמעו את האזעקות אך סירבו להתרגש. "שמעתי את הסיבוב הראשון בשבע וחשבתי שזה מהטלוויזיה", מתארת ענת תושבת העיר. "כשהבנתי שזה באמת אזעקה לקחתי את הילדים ורצנו לחדר אחורי בבית. זה מצחיק, כי דקה קודם הרצתי בראש מה יקרה אם בלילה תהיה אזעקה ומי לוקח איזה ילד, ואסור לשכוח את הכלב. בפועל זה היה פחות דרמטי ובפעם השנייה בכלל לא הערנו את הילדים כי האזעקה מסתבר, כלל לא הייתה כאן".

איך מתמודדים עם החרדה? מומחית עונה לשאלות שלכם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully