וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לילה מתוח בדרום: צה"ל תקף 160 מטרות ברצועה

בתום כמה שעות של הפוגה, נשמעו אזעקות בשדות נגב ובשער הנגב ואותרה נפילה של רקטה בשטח פתוח. לאחר חצות נורו 11 רקטות, אחת מהן יורטה בשמי באר שבע. אתמול נפלה לראשונה רקטה בחדרה

צילום: טל אנגלנדר, שי מכלוף, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

מבצע "צוק איתן" נכנס ליומו השני: בתום כמה שעות של הפוגה בירי מרצועת עזה לעבר שטח ישראל חידשו הבוקר (רביעי) ארגוני הטרור ברצועה את הירי, ואזעקות "צבע אדום" נשמעו במועצות האזוריות שדות נגב ושער הנגב. רקטה התפוצצה בשטח פתוח במועצת שדות נגב, ולא גרמה לנפגעים או לנזק לרכוש.

סמוך לשעה 1:00 התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. זמן קצר אחר כך נורה מטח של תשע רקטות גראד לעבר העיר באר שבע. מערכת "כיפת ברזל" יירטה את אחת הרקטות, ושמונה נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים באזור העיר. לא דווח על נפגעים או על נזק.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
בעקבות הטילים: איפה לא מתקיימים היום לימודים?
עיר ללא הפסקה: תושבי תל אביב מבלים בצל הירי
תיעוד: הג'יהאד האיסלאמי משגר רקטה לעבר תל אביב
דיווח: בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל בצפון הרצועה

רקטה נפלה באזור חדרה. שלומי גבאי
רקטה שהתפוצצה בחדרה, אמש/שלומי גבאי

אמש פתחו הארגונים ברצועה במתקפת טילים נרחבת על כל ישראל. לראשונה מאז תום מבצע "עמוד ענן" בסוף 2012 הופעלו אזעקות בערי גוש דן, בירושלים וסביבתה ואפילו בצפון השרון. ארגוני הטרור הצליחו להגדיל את הטווח ופגעו אמש במפעל נטוש ליד חדרה. כמו כן, שתי רקטות פגעו בשני ישובים שונים במועצה האזורית מטה יהודה הסמוכה לבירה, אולם לא היו נפגעים. רסיסים פגעו בבית באחד היישובים. רקטה נוספת נפלה באשדוד והיא גרמה לנזק במרכז קניות. רקטה פגעה ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה נזק למבנה ולכלי רכב. רקטה נפלה בשטח פתוח ליד ראשון לציון. תושבים בשרון דיווחו על הדי פיצוצים. שתי רקטות שלא התפוצצו נחתו במרפסת בית בחולון וברחוב באשדוד.

הג'יהאד האיסלאמי קיבל אחריות לירי על המרכז וטען שמדובר ברקטה מסוג פאג'ר 5. פיקוד העורף הורה לרשויות המקומיות באזור המרכז, בשרון, בשפלה ובסביבת ירושלים לפתוח את כל המקלטים העירוניים. שני בני אדם בבת ים לקו בחרדה. בכל העת נורו עשרות רקטות על הדרום ועוטף עזה.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
כוחות צה"ל דרום רצועת עזה. יולי 2014. יותם רונן
חייל צה"ל נפרשים בגבול רצועת עזה/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לירי לעבר ישראל, ממשיך צה"ל כל העת לתקוף יעדי טרור ברצועה. הלילה תקפו כוחות הצבא 160 מטרות טרור ברחבי הרצועה. באחת התקיפות, כך לפי דיווח של כלי תקשורת פלסטיניים, חאפז חמד, בן 30, מפקד בכיר בפלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של ארגון הג'יהאד האיסלאמי, חוסל בתקיפה של חיל האוויר בבית חנון שבצפון הרצועה. על פי הדיווחים, בתקיפה נהרגו גם חמישה מבני משפחתו של חמד. כמו כן, גורמים פלסטיניים דיווחו הלילה כי כלי טיס של חיל האוויר הפציצו ברפיח את ביתו של ראאד אל-עטאר, בכיר בעז א-דין אל-קאסם, הזרוע הצבאית של חמאס. על פי הדיווחים, אל-עטאר לא שהה בביתו בזמן ניסיון החיסול.

אתמול תקף צה"ל מספר רב של פעמים יעדי טרור ברצועה. בצהריים נהרגו שבעה בני אדם בחאן יונס, מהם שלושה ילדים, ואחר הצהריים דווח באתר א-ריסאלה המזוהה עםחמאס על שני פלסטינים רכובים על אופנוע שנהרגו בהפצצת חיל האוויר בשכונת שג'אעיה בעזה. בנוסף, דווח על הרוג נוסף ושני פצועים בהפצצה של רכב בשייח זאיד בצפון הרצועה. רדיו "אל-אקצא" של חמאס דיווח ששני ילדים נהרגו בהפצצה אחרת בשכונת שייח רדואן בעזה. עוד נמסר כי הותקף בחאן יונס בסיס של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס. בסך הכול, דווח על 22 הרוגים ברצועה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
ילדה רצה למרחב המוגן בעת ירי רקטה לעבר אשקלון. רויטרס
ילדה רצה למרחב המוגן באשקלון/רויטרס
נפילת רקטה במועצת מטה יהודה שליד ירושלים. יולי 2014. יואב דודקביץ'
שרידי רקטה שנפלה ביישוב במועצה האזורית מטה יהודה/יואב דודקביץ'
יירוט מעל אשקלון. יולי 2014. אופק חלפון, מערכת וואלה! NEWS
יירוט של "כיפת ברזל" בשמי אשקלון/מערכת וואלה! NEWS, אופק חלפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully