וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הטילים: איפה לא מתקיימים היום לימודים?

פיקוד העורף החליט לא לאפשר פעילויות חינוכיות בכל היישובים הנמצאים ברדיוס של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, שאין בהם מרחבים ממוגנים. כמו כן, נאסרו התכנסויות העולות על 300 איש

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

מבצע "צוק איתן" נכנס היום (רביעי) אל יומו השני, ובשל כמות שיגורי הטילים והרקטות לעבר ישראל הלילה ואתמול, קיימו בפיקוד העורף הערכות מצב ופרסמו הנחיות חדשות בכל הנוגע לקיום לימודים ומסגרות חינוך ברחבי הארץ. על פי ההנחיות, לא יתקיימו פעילויות באוניברסיטאות, בתי ספר וגני ילדים ביישובים הנמצאים ברדיוס של עד 40 ק"מ מרצועת עזה, אם אין בהם מרחב מוגן.

ביישובי עוטף עזה הוחלט בפיקוד העורף לאשר לקיים פעילויות חינוכיות, משום שבכל היישובים קיימים מבנים ממוגנים. יחד עם זאת, ההנחיה היא שאסור לקיים פעילויות או התכנסויות המונות למעלה מ-300 איש באזורים הללו.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
ישראל תחת מתקפה: אזעקות בכל הארץ, רקטות עד חדרה
דיווח: בכיר בג'יהאד האיסלאמי חוסל בצפון הרצועה
חמאס הציג תנאים לרגיעה: "יש עוד הפתעות רבות"
פוצצה מנהרה ליד כרם שלום: ערב מתוח לתושבים

ילדים תופסים מחסה בצינור בטון בזמן אזעקת צבע אדום ליד אשדוד. יולי 2014. רויטרס
ילדים מסתתרים מהרקטות באשדוד, אתמול/רויטרס

בערים אשקלון, אשדוד ובאר שבע לא יתקיימו מחר מסגרות חינוכיות ופעילויות ציבוריות וקייטנות. הנחיה זו כוללת גם מוסדות להשכלה גבוהה, כמו אוניברסיטת בן גוריון שבבאר שבע, מכללת ספיר שבשדרות ומכללת אחווה שבאזור קריית מלאכי, בהם מתקיימות בימים אלו בחינות סוף שנה. כמו ביישובי עוטף עזה, גם בערים אלו אסורה התכנסות העולה על 300 איש.

בירושלים, בבית שמש, במועצה האזורית עמק חפר, במועצה האזורית מנשה וביישובי השפלה – למעט גדרה - יתקיימו מסגרות חינוכיות וקייטנות כרגיל. גם בערים תל אביב, גבעתיים, רמת גן לוד ורמלה כל פעילויות הקייטנות ובתי הספר יתקיימו כסדרן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבחינות נדחו. סטודנטים על הדשא באוניברסיטת בן גוריון/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד החינוך הודיע כי מועד ב' בבחינת הבגרות באנגלית שאמור להיערך ביום חמישי הקרוב יתקיים כמתוכנן, אך במרחבים מוגנים בלבד ביישובים המצויים תחת ירי רקטות. ההחלטה התקבלה בתיאום ובכפוף להנחיות פיקוד העורף. כמו כן, מתחייב המשרד כי יודיע על מועד נוסף לבחינה עבור תלמידים המתגוררים ביישובים שתחת הירי שלא יתאפשר להם להיבחן.

נוסף על כך, הודיע משרד החינוך כי הוא מרחיב את המענים החינוכיים, הלימודיים והרגשיים לתלמידים הלומדים ביישובים שנמצאים תחת ירי מתמשך של רקטות. בהתאם לזאת, לקראת קיום מועד ב' של בחינת הבגרות במתמטיקה ביום חמישי יערוך המשרד מרתוניים לימודיים לטובת תלמידים הלומדים ברמת ארבע וחמש יחידות לימוד ביישובים בהם ישנו ירי רקטות נרחב. השיעורים יחלו היום בשעה 17:00. ההשתתפות בהם תעשה באמצעות האתר http://www3.cet.ac.il/.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמו כן, החל המשרד בגיוס מתנדבים, בהם מורות חיילות, מדריכים ובני נוער כדי לערוך הפעלות הפגה בקרב הילדים והנוער. ערכות הפעלה חולקו לילדי הגיל הרך והיסודי המצויים במרחבים המוגנים. הערכות כוללות מגוון משחקי קופסה, חוברות צביעה, כלי כתיבה וציור. הערכות נשלחות ליעדן על פי הצרכים של הרשויות המקומיות והמרכזים הקהילתיים.

לקבלת מידע על אודות הפעילויות, יש לפנות למוקדי 106 או לחדרי המצב המחוזיים של משרד החינוך (חדר מצב דרום – 08-6263333, חדר מצב של המינהל לחינוך התיישבותי 03-6883902 או 03-6883879, חדר מצב מרכז – 03-6896851, 03-6896885). חדרי המצב של המחוזות יפעלו בין השעות: 08:00-18:00. משרד החינוך מעדכן באופן שוטף את אתר המשרד ואת אתר הפייסבוק שלו באשר לפעולותיו. כתובת אתר המשרד: www.education.gov.il. במקביל, החינוך הממלכתי-דתי שבמשרד החינוך (חמ"ד) פתח מוקד לאירוח תלמידים ומשפחות המתגוררים ביישובי קו עימות, שמספרו: 050-8741973.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד:revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully