וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס הציג תנאים לרגיעה: "יש עוד הפתעות רבות"

אילן זלאיט

9.7.2014 / 0:22

דובר הזרוע הצבאית של חמאס אמר כי הארגון יגדיל את טווח הירי, אם ישראל לא תפסיק את המתקפה על עזה. "על האויב לשחרר את אסירי עסקת שליט ולחדול מהתוקפנות בגדה וברצועה"

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

בחמאס לא נרתעים מההצהרות של ראשי ההנהגה בירושלים לפיה תהיה הרחבה משמעותית של פעולת צה"ל ברצועה במסגרת "צוק איתן", ומבטיחים לישראל עוד "הפתעות רבות בעזרת האל".

"צוק איתן": סיקור מיוחד
נתניהו: "גלו אורך רוח, המבצע יכול לקחת זמן"
פוצצה מנהרה ליד כרם שלום, אזהרה לתושבים
חוסלו חמישה מחבלים מחמאס שניסו לחדור לזיקים

במסיבת עיתונאים של עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס, האשים אתמול (שלישי) הדובר אבו עוביידה את ישראל במצב, וטען כי היא הפרה את כל ההבנות שהתקבלו בתום מבצע "עמוד ענן" ב-2012 כמו גם את ההסכם בנוגע לאסירים הפלסטינים.

"פגענו באויב בעשרות רקטות, ואם האויב לא יפסיק להפציץ בתים, נרחיב את טווח פגיעותינו", הזהיר. "ישראל לא יכולה לחלום על שקט ועל יציבות כל עוד היא לא תתחייב לעצור את המתקפה נגד עמנו".

בין הדרישות שהציג חמאס: עצירת ה"תוקפנות" כלפי הפלסטינים, כלשונו, בגדה ובירושלים, עצירת המבצע ברצועה וההפצצות עליה, חזרה להבנות נובמבר 2012 (אחרי עמוד ענן), שחרור אסירי עסקת שליט שנעצרו מחדש במסגרת מבצע "שובו אחים" ולהפסיק את ההתערבות הישראלית בהרכב הממשלה הפלסטינית.

"אומר זאת לבני עמנו – לא רצינו להגיע לשלב הזה. האויב הוא מי שכפה עלינו את המערכה. חמאס יציג תנאים לרגיעה", אמר דובר עז א-דין אל-קסאם.

הג'יהאד האיסלאמי, שקיבל אחריות לירי לעבר גוש דן, הודיע כי הרקטה שיורטה מעל ראשון לציון יועדה למעשה לפגוע בנמל התעופה בן גוריון שליד לוד. בהודעה שפורסמה באתר של "פלוגות אל-קודס", הזרוע הצבאית של הארגון, נאמר כי הג'יהאד האיסלאמי שיגר שתי רקטות ארוכות טווח מדגם הנושא את השם, בראק 70.

(עדכון ראשון: 22:22)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully