וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: חיסול 5 מחבלים מחמאס שניסו לחדור לזיקים

חמשת אנשי חמאס חדרו לישראל ככל הנראה דרך הים, אולם תצפיתניות של צה"ל עקבו אחריהם, הזעיקו את הכוחות שחיסלו את החודרים. סריקות נרחבות התבצעו באזור החדירה

דובר צה"ל

חמישה מחבלים פלסטינים שניסו לחדור לקיבוץ זיקים מצפון לרצועת עזה חוסלו אמש (שלישי) על ידי כוחות צה"ל שניהלו עמם קרב יריות. מדובר צה"ל נמסר כי סוכל ניסיון פיגוע. זאת, לאחר שבקריות שליטה זיהו כמה מחבלים אשר עלו מהים לכיוון מוצב השליטה בארז ופתחו באש.

לפי הערכה ראשונית, המחבלים חדרו לישראל דרך הים במטרה לחטוף ישראלים. תושבי הקיבוץ ,השוכן כקילומטר וחצי מצפון לרצועת עזה הונחו להישאר בבתיהם. חייל צה"ל נפצע באורח קל בתקרית. זמן קצר לאחר התקרית לקח חמאס אחריות על ביצוע החדירה. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים חוסלו על ידי כוחות אוויר, ים ויבשה.

רוני, תושב אשקלון ששהה בחוף זיקים סיפר כי במהלך הבילוי נשמעה אזעקה של הבסיס בזיקים, לא של צבע אדום. "קמתי ורציתי ללכת לכיוון האוטו בחזרה ופתאום התחלתי לשמוע יריות וראיתי סירה באה מרחוק וירתה מטחים כבדים והתחלתי לרוץ. זה היה ירי של נשק קל. ראיית חיילים רצים ויורים לכיוון עזה", סיפר.

עקב האירוע, נסגרו כמה כבישים באזור לתנועה. בין היתר, נחסמו כביש שדרות – יד מרדכי, יד מרדכי – אשקלון ושדרות – אשקלון. הנהגים מתבקשים לנסוע בדרכים חלופיות עד שהצירים הללו יפתחו מחדש.

מבצע "צוק איתן" - כל הכתבות
לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי: יירוט מעל תל אביב
חוסל מפקד הקומנדו הימי של חמאס
מדריך לשעת חירום: כך עליכם לנהוג בזמן אזעקה

מוקדם יותר היום חוסל מוחמד שעבאן, בן 24, מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של חמאס., אותו כוח שימי שחבריו ביצעו את החדירה הערב.

אמש החריפו הפלסטינים את האש לעבר ישראל עם שיגור רקטות לגוש דן. אזעקות נשמעו בראשון לציון, חולון, בני ברק ותל אביב – שם יירטה מערכת כיפת ברזל טיל מעל העיר. הלילה פתח צה"ל במבצע "צוק איתן" נגד חמאס, ועד כה הותקפו עשרות יעדים ברצועה שבעטיין נהרגו כ-15 פלסטינים.

אחר הצהריים נורו רקטות גם לעבר גדרה והמועצה האזורית גזר, ומערכת "כיפת ברזל" ביצעה ירוט. מטח מסיבי היה גם לעבר יישובי אשכול. יירוטים נוספים היו מעל אשקלון, נתיבות ושדרות. אין נפגעים ולא ידוע על נזק. מספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בעוד הירי על ישראל נמשך, צה"ל תקף אתמול כמה פעמים ברצועה. בצהריים נהרגו שבעה בני אדם בחאן יונס, מהם שלושה ילדים, ואחר הצהריים דווח באתר א-ריסאלה המזוהה עם חמאס על שני פלסטינים רכובים על אופנוע שנהרגו בהפצצת צה"ל בשכונת שג'אעיה בעזה. הרוג נוסף ושני פצועים בהפצצה של רכב בשייח זאיד בצפון הרצועה. רדיו "אל-אקצא" של חמאס דיווח ששני ילדים נהרגו בהפצצה אחרת בשכונת שייח רדואן בעזה. עוד נמסר כי הותקף בחאן יונס בסיס של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

(עדכון ראשון: 19:25)

שיגורים ויירוטים בדרום; חיסולים ותקיפות ברצועה. טל אנגלנדר
חיסול בעזה, אתמול/טל אנגלנדר
הפצצות צה"ל באזור רפיח במסגרת מבצע צוק איתן – רצועת עזה – 8 ביולי 2014. רויטרס
כ-15 פלסטינים נהרגו בתקיפות צה"ל ברצועה. עזה/רויטרס
כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. יולי 2014. בן קלמר
מסוק צה"ל בשמי הרצועה/בן קלמר
זמן קצר לאחר ניסיון חדירה לזיקים. יולי 2014. יותם רונן
אזור זיקים לאחר ניסיון החדירה, אתמול/יותם רונן
זמן קצר לאחר ניסיון חדירה לזיקים. יולי 2014. יותם רונן
זיקים, אתמול/יותם רונן
זמן קצר לאחר ניסיון חדירה לזיקים. יולי 2014. יותם רונן
זמן קצר לאחר ניסיון חדירה לזיקים. יולי 2014/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully