וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תוקף בעזה: חוסל מפקד הקומנדו הימי של חמאס

לפחות שבעה בני אדם נהרגו בהפצצת בניין בעיר, ולפי דיווחים פלסטיניים, שלושה מהם ילדים. במתקפות נוספות נהרגו פעילים בכירים בארגון. כ-40 מטרות הופצצו מהבוקר

שידור חי מגבול רצועת עזה:

LIVE

לפחות 11 בני אדם נהרגו היום (שלישי) ו-25 נפצעו, חלקם באורח קשה, בתקיפה של חיל האוויר על בניין בחאן יונס ברצועת עזה - כך מסר דובר משרד הבריאות הפלסטיני. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי בין ההרוגים שלושה ילדים, בני פחות מחמש שנים. מקורות פלסטיניים דיווחו מוקדם יותר כי ככל הנראה פלסטינים רבים התגודדו בבית, השייך למשפחת עודה אל-קווארה, על מנת לשמש מגן אנושי.

זמן קצר קודם לכן דיווחו הפלסטינים כי לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בהפצצה של חיל האוויר, שכוונה לעבר כלי רכב שנע בצומת שעביה, במרכז רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי אחד ההרוגים הוא מוחמד שעבאן, בן 24, מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של חמאס. לפי דיווחים אחרים, ההרוגים נמנו על הג'יהאד האיסאלמי.

בנוסף, דווח כי בשעות האחרונות תקף צה"ל שלושה בתים של פעילי חמאס, אשר שימשו לטובת תשתית הפיקוד והשליטה של הארגון. הפעילים שבתיהם נתקפו הם מוחמד שבאת, פעיל בכיר במערך הרקטי בבית חנון, שהיה מעורב מרכזי במספר אירועי ירי לשטח הארץ, אמין איבראהים מוחמד אל-רלבאן, פעיל בכיר בחאן יונס, ואבו ג'ראד, פעיל בכיר בצפון רצועת עזה.

מוקדם יותר נהרג אדם נוסף בהפצצת צה"ל בדיר אל-בלח, במסגרת המתקפה האווירית המתמשכת, ביום הראשון של מבצע "צוק איתן". ההרוג החמישי זוהה כראשד יאסין, פעיל חמאס. הוא נהרג בתקיפת יעד בדיר אל-בלח. אדם שהיה עמו נפצע באורח בינוני.

דובר חמאס, סאמי אבו זוהרי, אמר כי "המשך התקיפות של צה"ל על הבתים, הפצצת המכוניות והרג הפלסטינים הוא משחק באש. ישראל תשלם מחיר".

מאז הבוקר הופצצו כ-40 יעדי טרור ברחבי רצועת עזה, אחרי שבלילה הופצצו כ-50 נוספים, בהם בתיהם של ארבעה בכירי חמאס. בתגובה, שוגרו לעבר ישראל מטחי רקטות ופצצות מרגמה. סוללות כיפת ברזל יירטו רקטות בשמי באר שבע, אשדוד, קרית מלאכי ואשקלון. מטחים נוספים שוגרו לעבר אופקים והמועצות האזוריות אשכול ומרחבים. לא דווח על נזק או על נזק למבנים.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
המתיחות בדרום - לייב בלוג עם כל העדכונים החשובים
נתניהו הורה "להסיר את הכפפות" במאבק מול חמאס
במהלך הלילה: 50 מטרות הותקפו, בתי מחבלים הופצצו
כיצד להתגונן מהירי? אלו ההנחיות של פיקוד העורף

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי הרכב שהופצץ במרכז רצועת עזה./מערכת וואלה!, צילום מסך
חיסול פעילי חמאס במרכז העיר עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
שוטרים פלסטינים בזירת החיסול/רויטרס

לפנות בוקר פתח צה"ל במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה. המבצע כולל בשלב זה מתקפה אווירית בלבד. שר הביטחון משה יעלון הורה להכריז על מצב מיוחד בעורף, ביישובים ובמועצות הנמצאים בטווח של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה.

יעלון נפגש עם מפקד פיקוד העורף, אלוף איל איזנברג, ואמר כי "אנו נערכים למערכה מול חמאס ונגבה ממנו מחיר כבד מאוד". לדבריו, "המערכה לא תסתיים בתוך ימים ספורים". הוא אמר כי צה"ל תקף בעוצמה בעשרות נכסי חמאס, והבהיר כי "אנו ערוכים להרחיב את המערכה, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להמשיך ולהכות בחמאס".

גורמים מדיניים אמרו הבוקר כי ראש הממשלה נתניהו הנחה את מערכת הביטחון להיערך למבצע ממושך ותקיף נגד חמאס, ובמקרה הצורך "להיות מוכנים ללכת עד הסוף", כדי להשיב את השקט בדרום. בהתייעצות ביטחונית שנערכה הבוקר בקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון יעלון ובכירים נוספים, נידונו מספר אפשרויות פעולה, בהן גם פלישה קרקעית לרצועה. "כניסה קרקעית היא אחת האופציות שעלו לדיון", אמר גורם מדיני ישראלי. "חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד". אמר מוקדם יותר נתניהו, שהורה "להסיר את הכפפות" במאבק מול הארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תושבי אשדוד תופסים מחסה במרחב מוגן בזמן אזעקה – 8 ביולי 2014. רויטרס
ילדים מאשדוד תופסים מחסה במרחב מוגן בזמן אזעקה, הבוקר/רויטרס
כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. יולי 2014. בן קלמר
חיילי צה"ל ערוכים לצד טנקים בכניסה לרצועת עזה, הבוקר/בן קלמר
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
חיילי צה"ל ערוכים על גבול רצועת עזה, הבוקר/רויטרס
הפצצת צה"ל בעיר עזה – 8 ביולי 2014. רויטרס
הפצצה באזור רפיח/רויטרס
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל בעיר עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. AP
פלסטינים מפנים ציוד מבית שהופגז בעזה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully