וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

7 הרוגים בתקיפה בעזה, 40 אלף חיילי מילואים יגויסו

בתקיפה של בית בחאן יונס נהרגו 3 ילדים. נתניהו הורה "להסיר כפפות" מול החמאס, ויעלון הכריז על מצב מיוחד בעורף. מילואים יחליפו את הכוחות שיעברו לעזה. ת"א נערכת לפתיחת מקלטים

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

מבצע "צוק איתן" גובה קורבנות רבים בעזה: דובר משרד הבריאות הפלסטיני ברצועה אמר היום (שלישי) כי שבעה בני אדם, בהם ילדים, נהרגו אחר הצהריים בתקיפה של חיל האוויר על בית בחאן יונס. בין ההרוגים, בן 50 ובן 8 שניהם ממשפחת כווארע, ועוד בן 22 ובן 17. לא ברור מה היה יעד התקיפה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות "מען", ישנם בצד הפלסטיני כ-25 פצועים, חלקם במצב קשה. מאז הבוקר ספרו ברצועה 11 הרוגים מאש צה"ל.

במקביל, עיריית תל אביב יפו הודיעה כי היא נערכת לבדיקת ופתיחת כלל המקלטים על מנת לתת מענה מיטבי לתושבים במידת הצורך. בהוראת פיקוד העורף על התושבים להיערך להכשרת המרחבים המוגנים והמקלטים בבתים הפרטיים וכך נערכת גם העירייה להכשרת כלל המקלטים המוגנים במרחב הציבורי ובבתי הספר. כמו כן, איישה העירייה את החמ"ל העירוני.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות
המתיחות בדרום - לייב בלוג עם כל העדכונים החשובים
במהלך הלילה: 50 מטרות הותקפו, בתי מחבלים הופצצו
כיצד להתגונן מהירי? אלו ההנחיות של פיקוד העורף

בית בחאן יונס אחרי הפצצה ישירה של חיל האוויר. יולי 2014. טוויטר, אתר רשמי
הבית שהופצץ בחאן יונס/אתר רשמי, טוויטר

מוקדם יותר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר לצה"ל לגייס כ-40 אלף חיילי מילואים. גיוסם יחל בקרוב, כאשר הוא נועד ברובו לשילוב של משרתי המילואים במשימות התעסוקה המבצעית השוטפת בגזרות השונות על מנת לאפשר לכוחות הסדירים להתפנות אל משימות מבצע "צוק איתן".

ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה הבוקר את מערכת הביטחון להיערך למבצע ממושך, רציני ותקיף נגד חמאס, ובמקרה הצורך "להיות מוכנים ללכת עד הסוף", כדי להשיב את השקט בדרום. בהתייעצות ביטחונית שנערכה הבוקר בקריה בתל אביב בהשתתפות ראש הממשלה, שר הביטחון ובכירים נוספים נידונו מספר אפשרויות פעולה, בהן גם פלישה קרקעית לרצועה. "כניסה קרקעית היא אחת האופציות שעלו לדיון", אמר גורם מדיני ישראלי. "חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד". אמר מוקדם יותר נתניהו, שהורה "להסיר את הכפפות" במאבק מול הארגון.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוחות צה"ל באזור רצועת עזה. יולי 2014. בן קלמר
מסוק אפאצ'י של חיל האוויר בשמי עזה, הבוקר/בן קלמר

הירי לעבר יישובי עוטף עזה והדרום נמשך ללא הרף מאז אתמול. היום נספרו כבר עשרות רבות של רקטות. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות שבע רקטות בשמי אשדוד ואשקלון. לא היו נפגעים. פרט לתקיפה אחר הצהריים, הפלסטינים דיווחו בבוקר על שמונה פצועים בהפצצות חיל האוויר על בית להיא ובשכונת שג'אעיה שבעיר עזה.

שר הביטחון משה יעלון הורה להכריז על מצב מיוחד בעורף, ביישובים ובמועצות הנמצאים בטווח של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה. הבוקר יורטו רקטות ששוגרו לעבר אשדוד, אשקלון וקרית מלאכי. מטחים נוספים שוגרו לעבר אופקים והמועצות האזוריות אשכול ומרחבים. לא דווח על נזק.

כיפת ברזל משגרת טיל מיירט לעבר רקטות ליד העיר אשדוד – 8 ביולי 2014. GettyImages
שיגור הטיל המיירט מסוללת "כיפת ברזל" באשדוד/GettyImages

יעלון נפגש עם מפקד פיקוד העורף, אלוף איל איזנברג, ואמר כי "אנו נערכים למערכה מול חמאס ונגבה ממנו מחיר כבד מאוד". לדבריו, "המערכה לא תסתיים בתוך ימים ספורים". הוא אמר כי צה"ל תקף בעוצמה בעשרות נכסי חמאס, והבהיר כי "אנו ערוכים להרחיב את המערכה, בכל האמצעים העומדים לרשותנו, כדי להמשיך ולהכות בחמאס".

בתוך כך, הג'יהאד האסלאמי הודיע כי הוא מצטרף ללחימה בישראל, והכריז על מבצע "סלע איתן". פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של התנועה, הודיעו כי שיגרו 60 רקטות הבוקר לעבר ישראל.

צהל מתכוון לגייס גדודי מילואים כדי לבצע החלפה של כוחות סדירים בגזרת פיקוד מרכז. במקביל, הכוחות הסדירים יעברו לגזרת עזה.

מבצע "צוק איתן", שהחל לפנות בוקר במתקפה אווירית על יעדי מחבלים ברצועת עזה, נועד לעצור את שיגורי הרקטות לעבר ישראל. ביממה האחרונה נורו לעבר ישראל 170 רקטות. לפי שעה, המבצע מתמקד בהפצצות מהאוויר, אך בצה"ל ערוכים גם לאפשרות של תקיפה קרקעית, הדרושה את אישור הקבינט.

במהלך הלילה הופצצו כ-50 יעדי טרור ברצועת עזה, ומקצתן הופגזו גם מהים. כמו כן, הופצצו ארבעה בתים של פעילי חמאס, שבצה"ל מגדירים אותם בכירים במערך הרקטות.

ההחלטה על היציאה למבצע התקבלה אתמול לאחר התגברות משמעותית של ירי הרקטות מצד חמאס וארגונים נוספים. גורם בכיר בצה"ל אמר הבוקר כי במבצע מותקפים יעדי חמאס, שצה"ל רואה בו אחראי להסלמה, אך הבהיר שכל גורם שיירה נגד ישראל מהרצועה, ייפגע.

חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה – 7 ביולי 2014. GettyImages
חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה, אתמול/GettyImages
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל באזור חאן יונס בדרום רצועת עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
ילד משוטט בהריסות בית שהופצץ הלילה בחאן יונס, בדרום רצועת עזה/רויטרס

נכון לעכשיו, ההערכה היא שמדובר ב"מבצע מתגלגל". לעת עתה, הכוונה היא לפגוע מבחוץ בפעילות השיגורים מהרצועה, ולפי ההתפתחויות יוחלט לגבי כניסה קרקעית. על פי אותו גורם, ביממה הקרובה יוחלט על הרחבת הפעילות ועל אופי התקיפות.

בצה"ל לוקחים בחשבון שהיקף השיגורים וטווח הירי יורחב, ולכן מערך כיפת הברזל נפרס בסדר גודל מלא במקומות המועדים. לפיכך, מתקיימות הערכות מצב שוטפות בפיקוד הדרום ובפיקוד העורף. במקביל, יש היערכות לגיוס נוסף של חיילי מילואים מחטיבות החי"ר, בהתאם להתפתחויות.

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה – 8 ביולי 2014. AP
חייל צה"ל בגבול רצועת עזה/AP
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל בעיר עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. AP
צעירים מעזה מפנים ציוד מבית שהופצץ על-ידי צה"ל בשכונת זיתון, הבוקר/AP

עד כה גויסו 1,500 חיילי מילואים. לדברי גורם בכיר בצה"ל, "אנו נכנסים למבצע ארוך, ומבינים את הצורך לספק תשובות. צריך אורך רוח מול ירי שילך ויתגבר, ויש בצבא אורך רוח".

אותו גורם אמר כי "אנחנו משקיעים את המאמץ ההגנתי בדגש על זיהוי פתחים למנהרות, וערוכים עם סד"כ מלא של סוללות כיפת ברזל. חמאס נכנס לסבב הזה במצוקה משמעותית מאשר בעבר נוכח הישגיו הדלים ביהודה ושומרון, ומצבו בעזה נמצא בשפל של שנים". אחרי לילה של תקיפות, בתגובה לעשרות שיגורים, אמר כי הוא מעריך ש"יהיו עוד לילות כאלה".

עדכון ראשון: 15:04

הנחיות פיקוד העורף, יולי 2014. פיקוד העורף, צילום מסך
הנחיות פיקוד העורף, יולי 2014/צילום מסך, פיקוד העורף
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בתים שהופצצו בתקיפת צה"ל בעיר עזה עם פתיחת מבצע צוק איתן – 8 ביולי 2014. רויטרס
אחד הבתים שהופצצו הלילה בעיר עזה/רויטרס
פלסטינים שנפצעו בתקיפת צה"ל ברצועת עזה מגיעים לבית החולים – חאן יונס, 8 ביולי 2014. רויטרס
פלסטינית שנפצעה בתקיפת צה"ל הלילה, בבית החולים בחאן יונס/רויטרס
חיילי צה"ל ערוכים בגבול רצועת עזה – 7 ביולי 2014. GettyImages
חיילים בכניסה לרצועה. בצה"ל נערכים לכניסה קרקעית אפשרית/GettyImages
מטוסי חיל האוויר תוקפים בעזה, 7 ביולי 2014. דובר צה"ל
תקיפת יעדי מחבלים בעזה/דובר צה"ל
עשן מיתמר מאזור רפיח אחרי תקיפה צה"ל ברצועת עזה. AP
עשן מיתמר מאזור רפיח, אחרי תקיפת צה"ל אתמול/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully