וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקלטים נפתחו בתל אביב, יירוטים מעל גדרה ושדרות

8.7.2014 / 18:59

העירייה הודיעה על בדיקת ופתיחת המרחבים המוגנים מחשש לנפילת רקטות. שדה דב בעיר נסגר להמראות בשל המצב. מטחים בלתי פוסקים מהרצועה. 16 הרוגים היום בעזה

צילום: טל אנגלנדר, זוהר גואטה, גדעון צנטנר, דובר צה"ל, חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: טל רזניק; קריינות: לירון בארי

מאז החל סבב ההסלמה האחרון בדרום, גם במקומות מרוחקים מרצועת עזה, שאינם מורגלים באזעקות ובירידה למקלטים, דוגמת יישובי השפלה ואפילו תל אביב-יפו, החלו היום (שלישי) להיערך לאפשרות של נפילת טילים בשטחם. כחלק מכך ניתנה הוראה לרענן ולפתוח את כלל המקלטים הציבוריים והפרטיים "על מנת לתת מענה מיטבי לתושבים בתל אביב-יפו". העירייה נערכת להכשיר גם את המרחבים המוגנים בבתי ספר. גורם ביטחוני בכיר מאוד העריך כי אכן יהיה ניסיון לירות טילים על גוש דן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היירוט מעל תל אביב, הערב/מערכת וואלה!, צילום מסך

בינתיים המתקפה מכיוון עזה לא פוסקת לרגע. אחרי עשרות רקטות מאז הבוקר, אחר הצהריים שוגרו רקטות לטווחים גדולים יותר. מטח נורה לעבר גדרה והמועצה האזורית גזר, ומערכת "כיפת ברזל" ביצעה ירוט. מטח גם לעבר ישובי אשכול. ירוטים נוספים גם מעל אשקלון ושדרות. אין נפגעים ולא ידוע על נזק או על נפגעים. מספר רקטות נפלו בשטחים פתוחים.

בעוד הירי על הדרום והשפלה נמשך, תקף היום צה"ל מספר פעמים ברצועה. בצהריים נהרגו שבעה בני אדם בחאן יונס, מהם שלושה ילדים, ואחר הצהריים דווח באתר א-ריסאלה המזוהה עם חמאס על שני פלסטינים רכובים על אופנוע שנהרגו בהפצצת צה"ל בשכונת שג'אעיה בעזה. הרוג נוסף ושני פצועים בהפצצה של רכב בשיח' זאיד בצפון הרצועה. רדיו "אל-אקצא" של חמאס דיווח ששני ילדים נהרגו בהפצצה בשכונת שייח' רדואן בעזה. עוד נמסר כי הותקף בחאן יונס בסיס של גדודי עז א-דין אל-קסאם, הזרוע הצבאית של חמאס.

לייב בלוג: כל העדכונים על מבצע "צוק איתן"

האירועים הביטחוניים משפיעים גם על התנועה האווירית. בנוסף לשינוי המרחב האווירי במרכז כתוצאה מהמצב הרגיש, שהשפיע על הטיסות היוצאות מנתב"ג, שיבושים מורגשים גם בשדה התעופה באילת בשל פעילות חיל האוויר. אחר הצהריים הוחלט לבטל את כל ההמראות משדה התעופה דוב הוז שבתל אביב.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
7 הרוגים בתקיפה בעזה, 40 אלף חיילי מילואים יגויסו
"לא נוטשים": ימי כיף לילדי הדרום, קניות בשדרות
אתר ה-BBC: תמונות התקיפה מעזה - מזויפות

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
תושבי אשדוד תופסים מחסה במרחב מוגן בזמן אזעקה – 8 ביולי 2014. רויטרס
תופסים מחסה באשדוד, היום/רויטרס

מוקדם יותר החליט הקבינט המדיני-ביטחוני לאשר לצה"ל לגייס כ-40 אלף חיילי מילואים. גיוסם יחל בקרוב, כאשר הוא נועד ברובו לשילוב של משרתי המילואים במשימות התעסוקה המבצעית השוטפת בגזרות השונות על מנת לאפשר לכוחות הסדירים להתפנות אל משימות מבצע "צוק איתן".

שר הביטחון משה יעלון הורה להכריז על מצב מיוחד בעורף, ביישובים ובמועצות הנמצאים בטווח של עד 40 ק"מ מגבול רצועת עזה. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות שבע רקטות בשמי אשדוד ואשקלון. לא היו נפגעים. מטחים נוספים שוגרו לעבר אופקים והמועצות האזוריות אשכול ומרחבים. לא דווח על נזק.

בית בחאן יונס לפני ואחרי הפצצה ישירה של חיל האוויר. יולי 2014. טוויטר, אתר רשמי
הבית שהופצץ בחאן יונס, לפני/אתר רשמי, טוויטר

יבנה היא אחת מערי השפלה בהן נשמעה אמש אזעקה. ראש העיר צבי גוב ארי פתח את מרכז ההפעלה, שמעניק שירותים לתושבים. על פי הנחיות פיקוד העורף, הפעילות בקייטנות בוטלה, נאסרה התקהלות של מעל 300 אנשים, ובמרכזים הקהילתיים בוטלו כל החוגים והפעילויות. המקלטים נפתחו כבר אתמול בשעה 19:00 בערב. הודעות זורמות באופן שוטף אל התושבים דרך האתר העירוני ודף הפייסבוק שמפעילה העירייה.

גם בעיר רחובות נשמעה אזעקה, אך לאחר הערכת מצב שערך ראש העיר עם פיקוד העורף נמסרה הודעה כי השגרה בעיר נמשכת כסדרה. אין פתיחת מקלטים והקייטנות פועלות כסדרן, ללא פעילות מיוחדת. בהינתן הנחייה מפיקוד העורף ייפתחו מקלטים.

בסביבות השעה 20:30 אתמול נשמעה אזעקה גם באזור המושבה גדרה. בתום בדיקה מול פיקוד העורף, נשלחו מסרונים לתושבים, על ביטול כל הפעילויות במוסדות הציבור, הקייטנות, תכניות של משרד החינוך ובמעונות. כמו כן, העירייה הוציאה בקשה לנוכחות של צוותי מגן דוד אדום, כיבוי אש ויחידת הצלה במשך 24 שעות, כדי לתת מענה לכל תרחיש בכל האזור - נחל שורק, ברנר, גדרות, בני עייש ואף מסמיה. המקלטים מוכנים מאתמול והעירייה נערכת לכל תרחיש.

מפת אזורי התגוננות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם במועצה המקומית במזכרת בתיה נערך מטה החירום. קצין הביטחון ערך תדרוך, והודיע כי יפעלו על פי הנחיות פיקוד העורף שהשתנו היום, והתייחסו בעיקר למערכת החינוך. כל פעילות חינוכית במועצה המקומית הופסקה בהתאם להנחיות, הופעתו של הזמר אהוד בנאי גם היא נדחתה ומקלטים ציבוריים נפתחו לשימוש הציבור. במועצה הודיעו כי הם נערכים לכל תרחיש בו יצטרכו להעניק סיוע לבתים שאינם מוגנים בממ"דים והמוקד העירוני 107 ערוך לקבלת כל הודעה. כמו כן, הציבור מתבקש להעביר הודעות באמצעות המוקד.

מהיערכות כוחות צה?ל בגבול רצועת עזה. דובר צה"ל
צה"ל נערך מול גבול הרצועה/דובר צה"ל

בלוד נפתחו מרכזי הפעלה למתן שירותים בעת מצוקה לאזרחים, ורוענן נוהל הפעלה בזמן חירום.

למרות שלא ניתנה הנחייה מפורשת מפיקוד העורף, ראש העיר בנס ציונה, יוסי שבו, החליט על הפסקת פעילות מחנה הקיץ של תנועת המועדון "ציק" ופינוי החניכים והמדריכים לבתיהם. למרות זאת, הנחיות פיקוד העורף לגבי העיר הן המשך חזרה לשגרה. בהתאם להנחיות יפתחו המקלטים בעיר, ובמידה ויהיו שינויים יוציאו הודעות לתושבים.

עדכון ראשון: 16:45

ירוט רקטה מעל אשקלון. צילום גולשים, אופק חלפון, ספק 500
ירוט מעל אשקלון, אחר הצהריים/ספק 500, צילום גולשים, אופק חלפון
פתיחת מקלטים בת"א. יולי 2014. נמרוד סונדרס
מקלטים נפתחו בתל אביב/נמרוד סונדרס
פתיחת מקלטים בת"א. יולי 2014. נמרוד סונדרס
פתיחת מקלטים בת"א. יולי 2014/נמרוד סונדרס
בית בחאן יונס לפני ואחרי הפצצה ישירה של חיל האוויר. יולי 2014. טוויטר, אתר רשמי
נזקי ההפצצות ברצועה/אתר רשמי, טוויטר
בית בחאן יונס אחרי הפצצה ישירה של חיל האוויר. יולי 2014. טוויטר, אתר רשמי
בית בחאן יונס אחרי הפצצה ישירה של חיל האוויר. יולי 2014/אתר רשמי, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully