וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא נוטשים": ימי כיף לילדי הדרום, קניות בשדרות

8.7.2014 / 16:32

יוזמות מיוחדות לתושבי הדרום שתחת אש: השיירות לעריכת קניות בשדרות בשישי, פתיחת אולמות אירועים במרכז לזוגות מהדרום ואירוח תושבים הרחק מקו העימות. רוצים להציע גם סיוע?

יוזמה לחיבוק תושבי הדרום, שיירה לשדרות יולי 2014. אילן כהן, מערכת וואלה! NEWS
"השיירות הכניסו מיליוני שקלים". שיירה לשדרות ב-2008/מערכת וואלה! NEWS, אילן כהן

עם צאתו לדרך של מבצע "צוק איתן", ולאור המצב הביטחוני, החלו אזרחים וגופים שונים ביוזמות מיוחדות לחיזוק תושבי הדרום.

כמה חתונות הופסקו בימים האחרונים בעקבות אזעקות "צבע אדום" באזור עוטף עזה והדרום. בשל כך, ארגון "חסדי נעמי" המסייע לנזקקים, הודיע כי יעמיד את ששת אולמות האירועים שברשותו, "ארמונות חן", שנמצאים בבני ברק ובירושלים, חינם לתושבי הדרום שאינם יכולים לקיים את האירוע באזור מגוריהם, בעקבות הנחיות פיקוד העורף האוסר התקהלות גדולה 40 ק"מ מהרצועה. הארגון מציע את האולמות במהלך שעות היום ובימי שישי, ובכל זמן שבו לא מתקיים אירוע שנקבע מראש.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
מדרום לתל אביב יש מלחמת התשה
המתקפה האווירית בעזה: 4 פלסטינים נהרגו מאז הבוקר
נתניהו הנחה את מערכת הביטחון "להיות מוכנים ללכת עד הסוף"

משה כהן, מנכ"ל העמותה, הסביר על היוזמה. "הרעיון החל במלחמה הקודמת, כשקיבלנו הרבה פניות על חתונות שהתבטלו בגלל המצב הביטחוני. אתמול קיבלנו פניות מאנשים שחוששים שזה הולך לקרות שוב", סיפר כהן. "נעמיד את האולמות בחינם, למעט תשלום לקייטרינג. המתנדבים של העמותה יעשו טלפונים לכל המוזמנים על עדכון פרטי החתונה".

יוזמה נוספת שמתחדשת היא פרויקט השיירה לשדרות. ביום שישי הקרוב בשעה 9:00 בבוקר תהיה התאספות בצומת יד מרדכי. השיירה תגיע לשדרות ותערוך שם את הקניות. אילן כהן, יוזם הפרויקט, סיפר על הרעיון המתחדש. "קיבלתי מלא פניות לחדש את היוזמה שאותה ערכנו גם בשנים 2008-2007. אלו היו ארבע שיירות ענק ששיאן עמד על 15 אלף איש. כעת בעקבות הירי הבלתי פוסק על תושבי הדרום בכלל ושדרות בפרט, החלטנו לחדש את המהלך כדי להראות שאת אזרחי ישראל לא נוטשים", אמר.

ילדי שדרות בפארק המים שפיים, יולי 2014. ניב אהרונסון
"ההיענות תופסת תאוצה". ילדי שדרות מבלים בפארק המים שפיים, אתמול/ניב אהרונסון

"אנחנו הולכים לקניות בעסקים שקורסים שם, זאת תמיכת חסד הכי גדולה שיכולה להיות, זה פשוט לחבק את התושבים ולתת להם כוח", הוסיף. "מעבר לכך אני יכול לומר שהשיירות של 2008-2007 הכניסו מיליוני שקלים. גודל השיירה היא גודל הצעקה. הצעקה שלנו היא שאנחנו לא מוכנים שטיל אחד בשדרות לא יקבל תגובה כמו טיל אחד בתל אביב. אנחנו רוצים שתושבי שדרות יקבלו הגנה מוחלטת כמו כל תושבי ישראל, וההיענות לפרויקט הזה בינתיים תופסת תאוצה אדירה".

"שתי מיטות, שלושה מזרונים ונוף לים"

גם בתנועה הקיבוצית נערכים לתת מענה לתושבים ביישובי קו העימות, ולקליטת ילדי האזור במידת הצורך בקיבוצים בצפון ובמרכז. במהלך הימים האחרונים קיבוצים ברחבי הארץ פנו למטה התנועה שריכז רשימה של קיבוצים המציעים לקלוט משפחות מקו העימות בתקופת הלחימה. הוקם חמ"ל המאויש על ידי פעילי התנועה והוא ערוך לתת מענה ככל שיידרש. כמו כן, מקימים בתנועה מערך יישובים בשיתוף עם המועצות האזוריות, שיספקו ימי הפוגה לילדי הדרום, עם אטרקציות והפעלות שונות. ביממה האחרונה תושבי העיר נס ציונה כבר קלטו ילדים מקיבוץ זיקים שבדרום. הילדים הצטרפו לקייטנות בעיר.

בפייסבוק הוקמה קבוצה בה מפרסמים אנשים הצעות לארח את תושבי הדרום בביתם. "יש לי שתי מיטות כפולות, שלושה מזרונים ונוף לים התיכון ואני אשמח מאוד לארח אנשים במצוקה, אני יכולה לעזור להם", כתבה בעמוד אורה לקח מראש הנקרה. "גם כשאני הייתי במצוקה בצפון חיפשתי מקום יותר רגוע להשתכן בו. ועכשיו אני אשמח להחזיר את אותה טובה שאנשים טובים העניקו לי".

לפניות לחמ"ל התנועה הקיבוצית: 03-6925221/03-6925218

לפניות לכתבת: danayark@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שיירה לשדרות ב-2008/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully