וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיר ללא הפסקה: תושבי תל אביב מבלים בצל הירי

9.7.2014 / 4:30

חרף שיגורי הרקטות לעבר העיר, לראשונה מאז מבצע "עמוד ענן", פקדו התושבים את מקומות הבילוי וצפו בחצי גמר המונדיאל: "לא ישברו אותנו". במקביל, העירייה החלה לפתוח מקלטים

ספק 500

למרות ירי הרקטות לעבר תל אביב, לראשונה מאז מבצע "עמוד ענן", מקומות הבילוי בעיר המשיכו הלילה (רביעי) לפעול כרגיל. אמנם הם לא היו מלאים כמו בכל ערב, אך מבלים רבים עדיין פקדו את הפאבים, המסעדות ובתי הקפה בעיר, במיוחד לאור משחק חצי גמר הגביע העולמי בכדורגל, שבו שיחקה המארחת ברזיל נגד נבחרת גרמניה.

"מונדיאל דוחה פיקוח נפש", אמר אחד המבלים בפאב "המלכי". אלון, מבלה נוסף בפאב, סיפר כי "כבר היינו במצב הזה לפני כמה שנים, זה לא חדש לנו. מה ייתן לי לשבת בבית?". עידו זקס, תושב הרצליה, אמר שהוא הגיע לשתות בפאב כדי להדגיש את החוסן הישראלי. "זו הבעת אמון בכוחות הביטחון", הבהיר, "הם לא ישברו אותנו". דניאל צחור, שהגיע למפגש עם חברים כדי לצפות במונדיאל, אמר: "אני לא חושב שזה שאננות להיות פה. הם מנסים לשתק אותנו, ואנחנו לא ניתן להם. אנחנו התל אביבים לא נהיה החוליה החלשה שתישבר, במיוחד לא כשגרמניה מנצחת את ברזיל 7-1".

לעומת האופטימיות שגילו אורחי הבר, עוז הדדי, בעלי המקום, הרגיש כי הירי לעבר מרכז הארץ נתן את אותותיו בכל בנוגע לכמות האנשים שהרשו לעצמם לצאת מהבית לליל בילוי. "ברבע הגמר היו פה פי שלושה יותר אנשים", סיפר. בנוסף, הדגיש כי "אם ייווצר מצב של ירי על בסיס יומי לעבר תל אביב, שגרת העסקים והחיים הנוכחית לא תימשך כפי שהיא עכשיו".

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
פוצצה מנהרה ליד כרם שלום, אזהרה לתושבים
נתניהו: "גלו אורך רוח, המבצע יכול לקחת זמן"
מדריך לשעת חירום: כך עליכם לנהוג בזמן אזעקה

תושבים בתל אביב מבלים למרות הירי, 09 ביולי 2014. דנה ירקצי, ספק 500
"לא נהיה החוליה החלשה שתישבר". תושבי תל אביב בפאב "המלכי", הלילה/ספק 500, דנה ירקצי

תושבי תל אביב וגוש דן מיהרו אמש למקלטים ולמרחבים המוגנים, בעקבות האזעקה שנשמעה באזור. מערכת "כיפת ברזל" ביצעה ירוט מוצלח, ללא נפגעים ומבלי שנגרם נזק, אך שני בני אדם בבת ים לקו בחרדה, והאווירה נותרה מתוחה, לאחר שלראשונה מאז תום מבצע "עמוד ענן", בשנת 2012, נשמעה אזעקה באזור.

פיקוד העורף הורה לרשויות המקומיות באזור המרכז לפתוח את כל המקלטים העירוניים. ברחוב השופטים, נפתח מקלט שיכול להכיל כמאה בני אדם. אילנה ברנשטיין, תושבת תל אביב, עברה במקום וראתה את המקלט. היא סיפרה כי היא שמחה שעיריית תל אביב נוקטת במשנה זהירות ופותחת את המקלטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בזמן האזעקה, שנשמעה סמוך לשעה 19:05, עשרות מתושבי השכונה רצו לעבר המקלט. אחת מהתושבות אמרה כי הם לא היו מוכנים לתרחיש שכזה: "למרות שאנחנו גרים בבניין ליד המקלט, לקח לנו שתי דקות להגיע אליו. כנראה שנצטרך להיות יותר מתורגלים במצב הזה. זה מאוד מאוד מלחיץ".

תושב נוסף שהגיע בריצה עם הישמע האזעקה סיפר: "עברנו לפני חצי שעה ליד המקלט ולא הבנו למה הוא פתוח, אז נכנסו לראות. עלינו הביתה ואז שמענו את האזעקה. רצנו למטה, אנחנו לא רגילים למצב שכזה". התושב הוסיף: "בטח שאנחנו מפחדים. אם רוצים להדאיג את כלל הציבור בישראל כנראה שצריך להגיע לתל אביב וזה המצב".

"הייתי בסופר כשזה קרה", סיפרה מיקי, תושבת העיר, "אנשים היו רגועים כי לא שמעו את האזעקה, ורק אחרי שמישהי אמרה שזו אכן אזעקה, הבנו שצריך להישאר בתוך המבנה. דפנה, תושבת נוספת, הוסיפה: "התעוררתי מהאזעקה. זה היה מאוד מלחיץ ומבלבל, אך רצנו מהר לחדר המדרגות, עד שהבנו שהיה ירוט".

יירוט מעל אשקלון. יולי 2014. אופק חלפון, מערכת וואלה! NEWS
"אם רוצים להדאיג את כלל הציבור בישראל כנראה שצריך להגיע לתל אביב". ירוט מעל אשקלון, היום/מערכת וואלה! NEWS, אופק חלפון

בעקבות הישמע האזעקה ועל פי הנחיות פיקוד העורף, עברה עיריית תל אביב-יפו לעבודה במתכונת חירום. מהעירייה נמסר כי כל המקלטים והחניונים התת-קרקעיים פתוחים וערוכים לשימוש הציבור. הרשימה המלאה זמינה לציבור באתר העירייה ובאפליקציית "דיגיתל". כל האירועים והקייטנות מתקיימים כסדרם לפי שעה.

לבירור בכל הנוגע לשירותי העירייה או לפניות בנושאים הנוגעים למצב החירום, ניתן לפנות או להתעדכן באמצעות אתר האינטרנט העירוני www.tel-aviv.gov.il, דף הפייסבוק של עיריית תל אביב-יפו, באפליקציית "דיגיתל" ובמוקד העירוני 106.

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully