וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע "צוק איתן", היום השני: עדכונים שוטפים

כתבי וואלה!

9.7.2014 / 13:08

נמשך הירי מהרצועה למרכז הארץ ורקטות יורטו בשמי גוש דן. גורם בטחוני אמר כי מערכת כיפת ברזל רשמה יותר מ-90% הצלחה. מאז החל המבצע טופלו 7 פצועים קל ו-51 הוגדרו נפגעי חרדה

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שלומי גבאי, שי מכלוף, יותם רונן, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, דובר צה"ל, לע"מ, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

13:20: שתי רקטות התפוצצו לפני זמן קצר: האחת בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב, אין נפגעים אך יש שריפה במקום. השניה במועצה האזורית חוף אשקלון, אין נפגעים אך נגרם נזק ללול.

13:12: יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט אמר כי כוחות חיל האוויר "מתקיפים מכה כואבת על חמאס". בסיור בדרום הוסיף בנט: "אני מודיע למחבלי החמאס ולמפקדים - אנחנו נגיע גם אליהם. המטרה שהצבנו לעצמינו היא אפס טילים על מדינת ישראל. צריך לומר שבהגנה לא מנצחים מלחמות".

12:54: רקטה שנורתה מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:44: אזעקת "צבע אדום" נשמעה במועצות האזוריות חוף אשקלון, אשכול ושער הנגב. טרם דווח על נפילות או על יירוטים.

12:19: שבע רקטות שנורו מרצועת עזה לעבר שטח ישראל התפוצצו בשטחים פתוחים במועצות האזוריות שדות נגב, מרחבים, אשכול וחוף אשקלון. כמו כן אותרה נפילה בסמוך לעיר אופקים. בכל המקרים לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

12:18: גורם צבאי בכיר אמר כי מערכת "כיפת ברזל" רשמה יותר מ-90% הצלחה מתחילת מבצע "צוק איתן". לדבריו, מתוך כ-180 רקטות שנורו לעבר ישראל, 27% היו מכוונים לעבר שטח בנוי. ומתוכן, 6 רקטות פגעו בקרקע.

12:15: אלמונים ריססו כתובות גרפיטי ברחוב הרברט סמואל ובשדרות המאירי בירושלים, שבהן נכתב: "מוות לערבים" ו"תג מחיר". המשטרה פתחה בחקירה.

חיילי צה"ל בגבול רצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 9 ביולי 2014. אסור להשתמש
חיילי צה"ל בגבול הרצועה/אסור להשתמש

11:58: אזעקה נשמעה לפני זמן קצר באזור אשדוד, במועצה האזורית באר טוביה, במועצה האזורית חוף אשקלון ובמועצה האזורית אשכול. טרם דווח על נפילות.

11:43: הפלסטינים מדווחים כי צה"ל הרג שני בני אדם במהלך תקיפה של במחנה הפליטים נוסיראת במרכז רצועת עזה.

11:37: דובר ארגון אונר"א ותושב עזה, עדנאן אבו חסנא אמר כי אתמול הייתה יותר תנועה ברחובות "אבל היום אף אחד בעזה לא יוצא מהבית, הרחובות ריקים". לדבריו, "האבדות הבוקר ואתמול היו קשות מאוד - שבעה ילדים נהרגו ושלוש נשים. המצב מתדרדר כל שעה וכל שנייה".

11:36: ראש העיר באר-שבע רוביק דנילוביץ קרא לממשלה לפעול בדחיפות לגיבוש מנגנון פיצוי ושיפוי מידי למגזר העסקי בדרום הארץ. "חשוב שהממשלה תמצא פתרון הולם לעסקים הקטנים והבינוניים הנפגעים כלכלית נוכח האירועים הביטחוניים".

11:19: כביש 4313, שנחסם לתנועה לפני כשעה מצומת שער ירושלים לכיוון דרום בשל המצב הביטחוני, נפתח לתנועה.

11:13: 58 בני אדם נפגעו מאז ראשיתו של מבצע "צוק איתן" – כך נמסר ממד"א. בין הנפגעים שבעה באורח קל, שנפצעו במהלך ריצה למרחבים מוגנים ו-51 נפגעי חרדה.

11:05: ממשלת ירדן פרסמה הודעת גינוי לישראל שבה היא דורשת ממנה להפסיק לאלתר את פעולותיה הצבאיות ברצועת עזה. דובר משרד החוץ הירדני, ד"ר מוחמד אל-מומני, אמר כי אין הצדקה לפעולה, וקרא לישראל "להימנע מכל הסלמה והסתה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

10:52: שלוש רקטות יורטו בשמי אשדוד ואשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:50: ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, אמר כי חיי השגרה בעיר צריכים להימשך תור ערנות ודריכות". בראיון למשדר וואלה! חדשות הוסיף חולדאי: "גם אם תהיה פגיעה בתל אביב, ויכול להיות שזה יקרה, אז אנחנו ערוכים ומוכנים כדי לטפל בבעיה בהתאם. אנחנו חיים את כל חיינו כשגרה, ויחד עם זה פתחנו את פתחנו את חמ"ל החירום ואת כל המקלטים. לא ביטלנו שום אירוע, ואנחנו מקבלים אינפורמציה ותדרוכים מפיקוד העורף, ומוסרים לציבור את מה שצריך".

10:44: חבר הכנסת אלי ישי, יו"ר הועדה למוכנות העורף, אמר הבוקר כי ישראל חייבת לעשות "כל שניתן להבטחת ביטחון אזרחיה". לדבריו, "יכולותיהם הטכנולוגיות של המחבלים באמצעי הלחימה, הדיוק ומרחקי השיגור השתכללו בכל סבב לחימה ולכן מחובתנו לקדם פעולה שתחזיר את עזה 40 שנה אחורנית בכל הקשור לתשתיות, טכנולוגיה ועוד. למדינה יש היכולת לעשות כן והמציאות מחייבת זאת".

10:40: השר ישראל כץ התייחס במשדר וואלה! חדשות לירי הרקטות מרצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן", ואמר: "אחרי אתמול בלילה והבוקר הדברים ברורים - צריך לתת צה"ל הוראה לרוצץ את ראש הנחש. צה"ל יודע טוב מאוד איך עושים את הדברים". לדבריו, "גם מנהיגות החמאס נושאת באחריות ולא מקבלת פטור, היא צריכה לדעת שאנחנו נפעל נגדה בכל דרך. צריך לחסל את ראשי החמאס. אין הנהגה מדינית שם, יש הנהגת טרור". בהמשך דבריו גם אמר כי יש לשקול את האפשרות לנתק את תושבי הרצועה מחשמל.

10:32: גורם במשרד הבריאות הפלסטיני אמר היום כי צה"ל הפציץ יעדים בסמוך לבית החולים האירופי בעיר עזה, ובשל כך מאושפזים רבים לקו בחרדה.

10:20: רקטה שנורתה לעבר ישראל יורטה מעל העיר אשדוד. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח במועצה האזורית חוף אשקלון. לא דווח על נפגעים או על נזק.

10:16: כלי תקשורת פלסטיניים מדווחים כי צה"ל מפציץ בתים בעיר חאן יונס שבדרום רצועת עזה.

10:14: יותר מ-40 רקטות נורו משעות הבוקר מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. חלק מהרקטות יורטו וחלקן נפלו בשטחים פתוחים. לא היו נפגעים. מערכת "כיפת ברזל" יירטה רקטה מעל העיר אשדוד.

10:06: כביש 4313, מצומת שער ירושלים לכיוון דרום, חסום כעת (רביעי) לתנועה בשל המצב הביטחוני. מומלץ לנסוע דרך העיר רמלה.

09:58: שר האוצר, יאיר לפיד התייחס הבוקר לפיצויים שיינתנו לנפגעי מבצע "צוק איתן". בוועדת הכספים אמר לפיד: "אנחנו מטפלים בסיוע לכל הניזוקים בהיבט של פיצויים. כבר עתה, יש מאה תביעות על נזקי רכוש בשווי עשרה מיליון שקלים בינתיים. צוותי מס רכוש מגיעים מהר לשטח ומסייעים למי שרכושם נפגע כיצד לפעול. הפיצוי נוכח מצב ביטחוני נבחן בתום המערכה. נטפל בהכל, גם על אובדן ימי עבודה וגם על נזקים ישירים".

09:54: סגן שר הביטחון דני דנון אמר כי חמאס "ירגישו את נחת זרוענו בימים הקרובים". במשדר וואלה! חדשות הוסיף דנון כי ברגע שהתקבלה ההחלטה, "גם אם באיחור, אנחנו מברכים ומגבים את הצבא. גם אנשים בקבינט שדיברו נגד תגובה מבינים היום שההבלגה לא הייתה כוח. אני חושב שצריך לפעול יותר, אנחנו לא פועלים מספיק".

09:48: כלי תקשורת בעזה מדווחים כי צה"ל חיסל רוכב אופנוע בצפון הרצועה. ההרוג זוהה כרפיק אלכפארנה, בן 30. עוד אדם נפצע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully