וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זוהתה פגיעה, חיסול ודאי": תיעוד התקרית בזיקים

9.7.2014 / 14:01

דובר צה"ל פרסם סרטון המתעד מכיוון הים את ניסיון החדירה אתמול לקיבוץ זיקים ואת חיסול חמשת המחבלים. ההערכה היא שמטרת החדרה הייתה לחטוף ישראלים. חמאס קיבל אחריות

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

כוחות צה"ל חיסלו אמש חמישה מחבלים שניסו לחדור לקיבוץ זיקים הסמוך לרצועת עזה. היום (רביעי) פרסם דובר צה"ל סרטון המתעד את האירוע מכיוון הים. בסרטון נשמעת התקשורת במכשיר הקשר בעת הירי לעבר המחבלים. "הוא יצא מהשיח, הוא נע דרומה", נשמע אחד הקולות במכשיר הקשר. אחרי הפגזת המחבלים על החוף, הוא הוסיף: "זוהתה פגיעה, חיסול ודאי".

האירוע החל כשבקריות שליטה זיהו את המחבלים עולים מן הים לכיוון מוצב השליטה. כוח צה"ל פתח לעברם באש והחל קרב יריות בשיתוף כוחות מהאוויר, מהים ומהיבשה. בתומו נהרגו כל חמשת המחבלים. לפי הערכת כחות הביטחון, המחבלים חדרו לישראל במטרה לחטוף ישראלים. חייל צה"ל נפצע באורח קל בתקרית. זמן קצר לאחר התקרית קיבל חמאס אחריות על החדירה.

סיכול חדירת חוליית מחבלים מהים באזור זיקים. יולי 2014. דובר צה"ל
המחבלים חודרים מהים/דובר צה"ל

תושבי הקיבוץ, השוכן כקילומטר וחצי מצפון לרצועת עזה הונחו אמש להישאר בבתיהם. רוני, תושב אשקלון ששהה בחוף זיקים, סיפר כי במהלך הבילוי נשמעה אזעקה של הבסיס בזיקים, לא של "צבע אדום". "קמתי ורציתי ללכת לכיוון האוטו בחזרה, ופתאום התחלתי לשמוע יריות וראיתי סירה באה מרחוק ויורה מטחים כבדים, והתחלתי לרוץ. זה היה ירי של נשק קל. ראיית חיילים רצים ויורים לכיוון עזה", סיפר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
תיעוד חדש: הירי על המחבלים שחדרו לזיקים. דובר צה"ל
תיעוד החיסול מכיוון הים/דובר צה"ל

בתוך כך, נמשך מבצע "צוק איתן" של צה"ל ברצועת עזה. כלי התקשורת הפלסטיניים דיווחו כי ארבעה בני אדם נהרגו מהבוקר בתקיפות צה"ל ברצועת עזה. הבוקר דווח כי צה"ל תקף רוכב אופנוע שנסע בבית לאהיא בצפון הרצועה. לפי הדיווחים המקומיים, ההרוג, כבן 30, זוהה כרפיק אל-כפארנה. אדם נוסף נפגע מהירי. בהמשך חוסל עבדאללה דיפאללה, פעיל טרור מחמאס שהיה אחראי לירי לעבר ישראל, בעת שרכב על אופנוע בבית חאנון. מאוחר יותר הרג צה"ל שני בני אדם בתקיפה במחנה הפליטים נוסיראת שבמרכז הרצועה.

שר הביטחון משה יעלון אמר היום כי צה"ל גובה מחיר כבד מאוד מחמאס. "המערכה נגד חמאס תלך ותתרחב בימים הקרובים, והמחירים שהארגון ישלם יהיו כבדים מאוד. נמשיך להכות בחמאס ובארגוני הטרור האחרים ברצועה מכות קשות מהאוויר, מהים ומהיבשה כדי להבטיח ביטחון לאזרחי ישראל", אמר יעלון. "אנו משמידים אמצעי לחימה, תשתיות טרור, מערכות פיקוד ושליטה, מוסדות חמאס, מבני ממשל, בתי מחבלים, והורגים מחבלים בדרגי פיקוד שונים. הפעילות הזו תימשך ותגבר. מבחינתנו מדובר במערכה לא קצרה, ועלינו להמשיך לשמור על אורך רוח וסבלנות", הוסיף.

סיכול חדירת חוליית מחבלים מהים באזור זיקים. יולי 2014. דובר צה"ל
סיכול חדירת חוליית מחבלים מהים באזור זיקים. יולי 2014/דובר צה"ל
  • עוד באותו נושא:
  • זיקים
  • צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully