וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש לניסיון חדירה: זוהתה תנועה חשודה מהים ליד זיקים

9.7.2014 / 21:46

כוחות צה"ל זיהו תנועה חשודה ליד קו החוף בצפון הרצועה ופתחו באש. לא ברור אם מדובר במחבלים ואם זוהתה פגיעה. תושבי האזור התבקשו להישאר בבתים. אתמול חוסלו 5 מחבלים באזור

צילום: יותם רונן, שי מכלוף, שלומי גבאי דובר צה"ל, רויטרס, עריכה: מתן חדד, קריינות: לירון בארי

שוב חשש לניסיון חדירה: כוחות צה"ל זיהו הערב (רביעי) תנועה חשודה ליד קו החוף בצפון הרצועה, באזור קיבוץ זיקים. כוחות צה"ל באוויר, בים וביבשה פתחו באש, אך לא ברור אם מדובר במחבלים ואם זוהתה פגיעה. תושבי הקיבוץ התבקשו להסתגר בבתיהם.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
הערב: יותר מ-100 תקיפות ברצועה, אוגדת עזה תוגברה
חמאס סימס איומים כוזבים: "25 ישראלים נהרגו"
"הירי על תל אביב? בגלל החטאים בעיר"

סריקות באזור זיקים לאחר ניסיון חדירה של מחבלים, יולי 2014. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
כוחות משטרה באזור זיקים, הערב/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
סיכול חדירת חוליית מחבלים מהים באזור זיקים. יולי 2014. דובר צה"ל
המחבלים שניסו לחדור אמש לזיקים מהים/דובר צה"ל

אמש ניסו חמישה מחבלים פלסטינים לחדור לקיבוץ זיקים. תצפיתניות זיהו את המחבלים שעלו מהים לכיוון מוצב השליטה בארז. המחבלים החלו לירות לעבר המוצב ובתום חילופי אש עם כוחות צה"ל, הם חוסלו. ההערכה היא שהם התכוונו לחטוף ישראלים. תושבי הקיבוץ ,השוכן כקילומטר וחצי מצפון לרצועת עזה, הונחו לשהות בבתיהם. חייל צה"ל נפצע באורח קל בתקרית. זמן קצר לאחר התקרית קיבל חמאס אחריות על ביצוע החדירה. מדובר צה"ל נמסר כי המחבלים חוסלו על ידי כוחות אוויר, ים ויבשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

דובר צה"ל פרסם סרטון המתעד את ניסיון החדירה אמש. בסרטון נשמעת התקשורת במכשיר הקשר בעת הירי לעבר המחבלים. "הוא יצא מהשיח, הוא נע דרומה", נשמע אחד הקולות במכשיר הקשר. אחרי הפגזת המחבלים על החוף, הוא הוסיף: "זוהתה פגיעה, חיסול ודאי".

חיילים בכרם שלום שם היה ניסיון חדירה. יולי 2014. יותם רונן
חיילי צה"ל בכרם שלום, אמש/יותם רונן

אתמול הפציץ חיל האוויר כלי רכב שנע בצומת שעביה, במרכז רצועת עזה. הפלסטינים דיווחו כי מהתקיפה נהרגו ארבעה בני אדם. מצה"ל נמסר כי אחד ההרוגים הוא מוחמד שעבאן, בן 24, מאמן ומפקד חוליה בכוח הקומנדו הימי של חמאס. לפי דיווחים אחרים, ההרוגים נמנו על הג'יהאד האיסאלמי. ייתכן שניסיונות החדירה לשטח ישראל מכיוון הים מטרתם לנקום את חיסולו של שעבאן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

הערב נמשך ירי רקטות ארוכות טווח לעבר שטח ישראל. לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי, נורה הערב מטח של שבע רקטות לאזור דימונה וירוחם. מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות וארבע נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. רקטה נוספת יורטה באזור רחובות ובמקום פרצה שריפה, ככל הנראה כתוצאה מרסיסים. גם בשמי אשקלון יורטה הערב רקטה. לא דווח על נפגעים או נזק בכל המקרים.

הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם" קיבלה אחריות על ירי שלוש רקטות מסוג M-75 לעבר דימונה. בהודעה מטעם הזרוע הצבאית, נמסר כי מטרת הירי הייתה הכור בדימונה.

נפילת רקטה בגלריה לאמנות במועצה האזורית שער הנגב, יולי 2014. נועם מושקוביץ
נזק למבנה במועצה האזורית שער הנגב/נועם מושקוביץ

גם התקיפות ברצועת עזה נמשכו במלוא העוצמה. מטוסי קרב של חיל האוויר הפציצו בשעות האחרונות יותר ממאה מטרות בצפון הרצועה ובמרכזה. זאת, לצד המשך תגבור הכוחות באוגדת עזה באמצעות טנקים ונגמ"שים. בשעות האחרונות נראים המשוריינים מועברים על גבי מובילים בדרך דרומה.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully