וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

3 יירוטים בשמי דימונה; חמאס: "ניסינו לפגוע בכור"

ארבע רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ליד ירוחם. זו הפעם הראשונה שמבוצע ירי לאזור זה בסבב ההסלמה הנוכחי. חמאס קיבל אחריות. צה"ל חידש את ההתקפות בצפון רצועת עזה

צילום: ניב אהרונסון, טל אנגלנדר, שי מכלוף, יותם רונן, שלומי גבאי, גיל ביטר, עיריית נס ציונה, אבי כהן, דובר צה"ל, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק, יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לראשונה בסבב ההסלמה הנוכחי, נורה הערב (רביעי) מטח של שבע רקטות לאזור דימונה וירוחם. מערכת כיפת ברזל יירטה שלוש רקטות וארבע נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים. רקטה נוספת יורטה באזור רחובות ובמקום פרצה שריפה, ככל הנראה כתוצאה מרסיסים. גם בשמי אשקלון יורטה הערב רקטה. לא דווח על נפגעים או נזק בכל המקרים.

מבצע "צוק איתן" - סיקור מיוחד:
היום השני למבצע - עדכונים שוטפים מהשטח
משעל: "נפציץ את חיפה"; אבו מאזן: "רצח עם בעזה"
פרשנות: מצרים אוחזת במפתח לסיום המשבר

הזרוע הצבאית של חמאס, "גדודי עז א-דין אל-קסאם" קיבלה אחריות על ירי שלוש רקטות מסוג M-75 לעבר דימונה. בהודעה מטעם הזרוע הצבאית, נמסר כי מטרת הירי הייתה הכור בדימונה.

פגיעת רקטה על מבנה בשער הנגב, יולי 2014. עומר צידקויץ, מערכת וואלה! NEWS
מבנה שניזוק בשער הנגב/מערכת וואלה! NEWS, עומר צידקויץ

במקביל, מטוסי קרב של חיל האוויר חזרו להפציץ הערב בצפון רצועת עזה ובמרכזה. זאת, לצד המשך תגבור הכוחות באוגדת עזה באמצעות טנקים ונגמ"שים. בשעות האחרונות נראים המשוריינים על גבי מובילים בדרך דרומה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
נפילת רקטה בגלריה לאמנות במועצה האזורית שער הנגב, יולי 2014. נועם מושקוביץ
בית שניזוק במועצה האזורית שער הנגב, היום/נועם מושקוביץ

היום הגדילו ארגוני הטרור את טווח הירי – והגיעו לשיאים חדשים. בצהריים התפוצצה רקטה בשטח פתוח בחוף הכרמל. זוהי הנקודה הצפונית ביותר שאליה ירו מרצועת עזה אי פעם. רקטה נוספת התפוצצה בצפון השרון. בשני המקרים לא דווח על נפגעים או על נזק. ככל הנראה מדובר ברקטות מסוג M-302, מתוצרת סוריה. רקטה מסוג זה התפוצצה אמש במפעל בחדרה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך היום נמשך גם הירי לעבר המרכז ואזור ירושלים. שלוש רקטות שוגרו אחר הצהריים לעבר גוש דן. סוללת כיפת ברזל יירטה שתיים מהרקטות והשלישית התפוצצה בשטח פתוח. עוד רקטה יורטה בשמי בית שמש. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. בנוסף, שלוש רקטות התפוצצו בשטח המועצה האזורית אשכול וגרמו נזק למבנים ולכביש. שתי רקטות שהתפוצצו במועצה האזורית שער הנגב פגעו בבניין המשמש כגלריה לאמנות ובבית, וגרמו להם נזק.

אדם ליד שריפה שנגרמה מנפילת רקטה באזור שדרות, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
חרדי מביט על שריפה שנגרמה מנפילת רקטה באזור שדרות/רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בצהריים כי "נגביר את התקיפות, הפעולה תתרחב ותימשך עד שהשקט יחזור". בתום התייעצות ביטחונית, אמר ראש הממשלה כי "צה"ל ערוך לכל האפשרויות, חמאס ישלם מחיר כבד על הירי לעבר אזרחי ישראל, שביטחונם קודם לכל". לדבריו, "כולנו מאוחדים במשימה לפגוע בארגוני הטרור ולהשיב את השקט. אני מודה בשם אזרחי ישראל לכל חיילי צה"ל ולאנשי השב"כ שמשתתפים במבצע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

נתניהו שוחח עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל ושר החוץ האמריקני ג'ון קרי. הוא אמר למנהיגים כי "אף מדינה לא הייתה מסכימה לעמוד בפני התקפות טילים בלתי פוסקות וניסיונות חדירה מהים ובמנהרות". עוד אמר: "חמאס מבצע פשע מלחמה כפול כשהוא מנסה לפגוע בצורה מכוונת באזרחי ישראל ומשתמש באוכלוסייה האזרחית של עזה כמגן אנושי. לכן, חמאס אחראי כשיש פגיעה בשוגג באזרחים בעזה".

550 יעדי טרור הותקפו מתחילת המבצע

במהלך היום תקפו מטוסי קרב של חיל האוויר כ-130 יעדי טרור ברחבי הרצועה. בין היעדים שהותקפו, 31 מנהרות טרור, 60 משגרים מוטמנים, מוקדי פעילות טרור ואתר לאחסון אמצעי-לחימה. כמו כן, תקף צה"ל12 תשתיות מבצעיות של פעילי חמאס בכירים, אשר שימשו כתשתיות פיקוד ושליטה של הארגון. בסך הכול, מתחילת המבצע תקף צה"ל מעל 550 יעדי טרור.

אזעקה בחוף האקוואדוקט בקיסריה, יולי 2014. שלומי גבאי
תופסים מחסה בזמן אזעקה בחוף האקוואדוקט בקיסריה, היום/שלומי גבאי

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה כי שישה בני משפחה נהרגו בתקיפת חיל האוויר במחנה אל-מע'אזי שבמרכז עזה. על פי הדיווח, בין ההרוגים אישה ושני ילדים. בסך הכול, מתחילת מבצע "צוק איתן" נהרגו, על פי הדיווח, 41 בני אדם. כ-350 בני אדם נוספים נפצעו.

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, האשים את ישראל בביצוע "רצח עם" ברצועה. במהלך פגישת חירום של ההנהגה הפלסטינית ברמאללה, אמר אבו מאזן: "מותן של משפחות שלמות הוא רצח עם שמבוצע על ידי ישראל נגד עמנו הפלסטיני".

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל איים כי "עד שייעצר הכיבוש, חיפה תופצץ". משעל טען כי "האנשים במסגד אל-אקצא שמחים כאשר נופלים טילי בירושלים". הוא אמר כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "מביע את תוקפנותו כלפי חוץ וכלפי פנים, וכעת הוא מפנה את תוקפנותו כלפי עזה". בנאום שהפנה לפעילי הארגון הוא אמר שכדי לעצור את ההסלמה "על נתניהו להפסיק את האלימות ברצועת עזה, בגדה המערבית ובישראל". לדבריו, הפלסטינים לא יכולים לחיות תחת תוקפנות. הכיבוש הישראלי הוא הכיבוש האחרון בעולם. אנו לא רוצים הסלמה. אנו רוצים שקט".

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט - amirbohbot@walla.com
יניר יגנה - Yanirya1234@walla.co.il

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אש בשמי עזה לאחר אחת מתקיפות חיל האוויר, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך
ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך פיקוד דרום, יולי 2014. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ושר הביטחון בתדרוך בפיקוד דרום, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח
נפילת רקטה באזור מרחבים, יולי 2014. חטיבת דובר המשטרה
כוחות הביטחון באזור מרחבים/חטיבת דובר המשטרה
חיילים מחוץ לרצועת עזה, מבצע "צוק איתן", יולי 2014. GettyImages
כוחות צה"ל מחוץ לרצועת עזה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully