וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד הבנייה במזרח ירושלים: "לא לצעדים חד-צדדיים"

דוברת משרד החוץ התייחסה להחלטה לאשר בנייה של 558 יחידות דיור – עליה פורסם לראשונה בוואלה! חדשות: "עמדתנו ברורה". על הביקורת נגד קרי: "סימן שמתקרבים לסוגיות קשות"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

הבנייה – והגינוי: ארצות הברית הגיבה אמש (רביעי) על החלטת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בירושלים לאשר את בנייתן של 558 יחידות דיור במזרח העיר. "עמדתנו לגבי ירושלים ברורה: אנו מתנגדים לכל צעד חד-צדדי שמנסה להקדים תוצאות של משא ומתן", אמרה דוברת משרד החוץ ג'ן סאקי בתדרוך לעיתונאים בוושינגטון. ההחלטה, שפורסמה לראשונה בוואלה! חדשות, התקבלה בעיצומו של המשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים, כשברקע האזהרות ששוגרו לעבר ישראל כי היא עלולה לספוג חרמות אם לא יושג הסדר שלום.

עוד על תהליך השלום והאיומים בחרם על ישראל:
תומאס פרידמן: אירופה מובילה את האינתיפאדה החדשה
הפלסטינים ביקשו לדון במניעת הסתה – ישראל סירבה
אירופה מציעה מקל – אבל גם גזר / פרשנות

בנייה בשכונת הר חומה בירושלים, 2011. AP
"מתנגדים לכל צעד שמנסה להקדים תוצאות של מו"מ". בנייה בשכונת הר חומה בירושלים/AP

במסגרת החלטת הוועדה אושרו בנייתן של 386 יחידות דיור בהר חומה, 136 בשכונת נווה יעקב ו-36 יחידות דיור נוספות בפסגת זאב. מדובר על אישור חריג מבחינת היקפם של היתרי בנייה, המהווים שלב נוסף בהרחבתן של השכונות היהודיות בבירה אל מעבר לקו הירוק.

אין מדובר בצעד "חד-צדדי" ראשון שהתקבל לאחרונה בישראל. לפני כחודש, ימים ספורים אחרי שסיים שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ביקור נוסף באזור, פורסמו מכרזים חדשים לבנייה בהתנחלויות. על פי המכרזים, ישווקו ביהודה ושומרון 800 יחידות דיור חדשות – בתוך גושי ההתנחלויות הגדולים ומחוץ להם. 102 יחידות הוצעו לבנייה בהתנחלות עמנואל, הנמצאת מחוץ לגושי ההתיישבות הגדולים, ו-86 יחידות דיור הוצעו לבנייה בקרני שומרון. 169 יחידות הוצעו לבנייה באלקנה, 78 יחידות באלפי מנשה, 227 יחידות באפרת, 40 יחידות באריאל, 75 יחידות באדם ו-24 יחידות נוספות הוצעו לבנייה בעיר ביתר עילית. במסגרת המכרזים נודע כי ישווקו גם 600 יחידות דיור בשכונת רמת שלמה בירושלים, הנמצאת מעבר לקו הירוק, וכך גם 532 יחידות דיור בשכונות פסגת זאב, רמות ונווה יעקב, שכבר הוצעו בעבר אך לא היה לכך ביקוש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. ועידת מינכן לביטחון, 1 בפברואר 2014. רויטרס
שר החוץ קרי בוועידה במינכן, שבה הזהיר מפני חרם על ישראל/רויטרס

דוברת משרד החוץ התייחסה במסיבת העיתונאים אמש גם לביקורת החריפה בישראל נגד דבריו של קרי בסוף השבוע בדבר חרמות עתידיים על ישראל. "החום העולה הוא סימן לכך שאנו מתקרבים לסוגיות קשות", אמרה סאקי. לדבריה, "ההתבטאויות המדאיגות נמשכות. תוצאה מוצלחת עבור הצדדים תהיה להתרכז בסוגיות שעל הפרק". היא ציינה כי התהליך שבעיצומו נתונים הישראלים והפלסטינים עוסק בעיקר בהם ובעתידם, ולא בקרי.

סאקי אף התייחסה לסרטון שפרסמו המתנחלים כחלק מקמפיין נגד פעילותו של קרי, ואמרה: "אנו מודעים לווידאו הזה, אני לא חושבת שמזכיר המדינה ראה אותו". היא חזרה על דברים שאמרה בתחילת השבוע, וציינה כי "מדובר בניסיון לסלף את עמדתו, הרקורד שלו וההתבטאויות שלו. סוג זה של רטוריקה לא מקובל עלינו".

בתוך כך, קרן הפנסיה ההולנדית ABP שבחנה בשבועות האחרונים נקיטת צעדי חרם נגד בנקים בישראל, הודיעה אתמול כי החליטה להימנע מכך. בהודעה שפרסמה הקרן, שהיא אחת מקרנות הפנסיה הגדולות במערב אירופה, נכתב כי החברה בדקה את התנהלותם של שלושה בנקים ישראליים גדולים – הפועלים, מזרחי-טפחות ולאומי – לצורך בחינת השקעות. בעקבות הבדיקה החליטה הקרן לא לנקוט צעדים כלשהם בעניין.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully