וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: קרי מתנגד לחרם על ישראל, מסלפים את דבריו

דוברת משרד החוץ האמריקני התייחסה להתבטאויות החריפות נגד נאום קרי במינכן: "הגן על האינטרסים של ישראל והציג הסיכונים בהיעדר הסכם". בנט: מטילים אימה כדי שנמסור ארצנו

צילום: אלי מנדלבאום, ערוץ 9, רויטרס, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

(השרים תקפו את קרי: מצמיד אקדח לרקה)

ארצות הברית שבה ומבהירה כי שר החוץ ג'ון קרי מתנגד להטלת חרם על ישראל: דוברת משרד החוץ האמריקני ג'ן סאקי התייחסה הערב (שני) להתבטאויות החריפות שנשמעו בישראל נגד דבריו של קרי, שהזהיר בסוף השבוע כי כישלון תהליך השלום עלול להוביל לחרם על ישראל. "אני לא מופתעת, אנחנו נמצאים עכשיו בנקודה במשא ומתן שבה דנים בהסכם מסגרת", אמרה סאקי בתדרוך לכתבים בוושינגטון הבירה. "יש רגישות לגבי הנושאים, והלחץ גובר על שני הצדדים. עם זאת, חשוב שאזרחי ישראל יזכרו שקרי הוא המתנגד הגדול ביותר לחרם על ישראל".

עוד על חילופי הדברים בין וושינגטון לירושלים:
קרי מאיים: "כישלון המו"מ יוביל להשלכות חמורות"
נתניהו: האיום בחרם יגרום לפלסטינים להתבצר בסרבנותם
ארה"ב משיבה לביקורת: "קרי מתנגד לחרמות על ישראל"

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי. ועידת מינכן לביטחון, 1 בפברואר 2014. רויטרס
"מתסכל אותו ואת כולנו שמסלפים את דבריו". קרי בוועידה הביטחונית במינכן, אתמול/רויטרס

גם סוזן רייס, יועצת הנשיא האמריקני לביטחון לאומי, מתחה ביקורת על ההתבטאויות החריפות שנשמעו בישראל נגד דבריו של קרי. "המתקפות האישיות בישראל המופנות כלפי השר קרי חסרות בסיס ואינן מתקבלות", כתבה רייס בחשבון הטוויטר שלה. "נשיא ארצות הברית והשר קרי מחויבים למשא ומתן אשר יכול לשמור על עתיד ישראל והפלסטינים", הוסיפה רייס. היא הדגישה כי הממשל האמריקני מתנגד לכל ניסיון חרם על ישראל.

לדברי סאקי, שר החוץ של ארצות הברית "הביע התנגדות (לחרם) בפומבי ובסנאט לאורך השנים, וקרא לאיחוד האירופי להימנע מחרמות נגד ישראל". היא הוסיפה כי בנאום שנשא קרי בוועידת מינכן בסוף השבוע – אותו נאום שעורר עליו את חמתם של רבים בישראל – הוא "הגן על אינטרסים של ישראל, וגם הציג עובדות ידועות היטב לגבי מה הסיכונים עבור שני הצדדים בהיעדר הסכם". לדבריה, "אין ספק שזה מתסכל אותו ואת כולנו שמסלפים את דבריו".

דבריה של סאקי באים בהמשך לתגובה של משרד החוץ האמריקני כבר אתמול, לפיה הוא "הגן על האינטרסים של ישראל, כפי שעשה לכל אורך חייו הציבוריים. ההתייחסות היחידה שלו לחרם הייתה תיאור של פעולות שנקטו גורמים אחרים, ושהוא עצמו מתנגד להן". הדוברת שיגרה גם עקיצה קלה לגורמי הימין בישראל שתקפו את קרי, כשאמרה כי "השר קרי תמיד ידע שברגעים קשים בתהליך השלום הוא ייתקל בהתנגדות, אבל הוא מצפה מכל הצדדים להתייחס בצורה מדויקת לאמירותיו ולפועלו" – כלומר לא לסלף את דבריו.

נפתלי בנט בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. ינואר 2014. חן גלילי, מערכת וואלה! NEWS
"מתקפת תעמולה מסיבית". בנט/מערכת וואלה! NEWS, חן גלילי

מאז נאומו של קרי, בוועידה הביטחונית בגרמניה שבה השתתף גם שר הביטחון משה יעלון, הטיחו בכירים בישראל בקרי האשמות קשות. השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין, יובל שטייניץ, אמר בפתח ישיבת הממשלה אתמול בבוקר כי אזהרתו של קרי מפני התרחבות החרם האירופי על ישראל אם ייכשלו מאמצי השלום משולה ל"ניהול משא ומתן תוך הצמדת אקדח לרקה". שטייניץ הוסיף כי דבריו של שר החוץ האמריקני "פוגעניים ובלתי נסבלים".

גם שר הכלכלה נפתלי בנט לא איחר להגיב על דברי קרי, ואמר כי ישראל לא תוותר על שטחים בגלל לחץ כלכלי. "בימים האחרונים אזרחי ישראל נמצאים תחת מתקפת תעמולה מסיבית שמטרתה פשוטה: להטיל עלינו אימה כדי שנמסור את ארצנו", אמר היום יו"ר הבית היהודי בפתח ישיבת סיעתו בכנסת. "אומרים שלכל דבר יש מחיר. לערכים שלנו אין מחיר. אי אפשר לקנות ערכים בדולרים", הוסיף.

עדכון ראשון: 23:29

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully