וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב עונה לביקורת: "קרי מתנגד לחרמות על ישראל"

2.2.2014 / 16:18

לאחר שהשרים שטייניץ ובנט תקפו את קרי שאמר כי כשלון תהליך השלום יביא להתרחבות החרם על ישראל, השיבה דוברת משרדו של קרי: "יש להתייחס בצורה מדויקת לאמירותיו ופועלו"

צילום: אלי מנדלבאום, ערוץ 9, רויטרס, עומר מירון, מור שאולי; עריכה: יותם בן-דוד; קריינות: לירון בארי

האמריקנים מגיבים לביקורת נגד קרי: דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, התייחסה היום (ראשון) בתדרוך עם כתבים לדבריהם של פוליטיקאים בישראל, שהאשימו את השר קרי בעידוד חרם כלכלי על ההתנחלויות. "שר החוץ קרי גאה ברקורד שלו בשלושת העשורים האחרונים, שבמהלכם הביע תמיכה בלתי מתפשרת בביטחון ישראל", אמרה סאקי.

עוד בנושא:
חרם? לשגרירות דנמרק חשבון בבנק הפועלים
נתניהו: האיום בחרם יגרום לפלסטינים להתבצר בסרבנותם
קרי מאיים: "כישלון המו"מ יוביל להשלכות חמורות"

סאקי הוסיפה כי במהלך הקריירה ארוכת השנים שלו בסנאט, קרי התנגד בתקיפות לחרמות על ישראל. היא הוסיפה כי בשנה שעברה, שעה שכבר כיהן כשר החוץ, חזר קרי על התנגדותו לחרמות על ישראל בפגישה עם שרי החוץ של האיחוד האירופי. "הוא הפציר בשרים להימנע מהוצאה לפועל של צעדים כאלה", הזכירה סאקי.

ארצות הברית מפצירה באזרחיה לצאת מתימן. רויטרס
שיגרה עקיצה קלה לגורמי הימין בישראל. סאקי/רויטרס

דבריה של סאקי מתייחסים כאמור להאשמות הקשות שהטיחו בקרי ביממה האחרונה גורמים בכירים בישראל. השר לעניינים אסטרטגיים ולמודיעין, יובל שטייניץ, אמר הבוקר בפתח ישיבת הממשלה כי אזהרתו של קרי מפני התרחבות החרם האירופי על ישראל אם ייכשלו מאמצי השלום, משולה ל"ניהול משא ומתן תוך הצמדת אקדח לרקה". שטייניץ הוסיף כי דבריו של קרי "פוגעניים ובלתי נסבלים". קרי הותקף גם על ידי שר הכלכלה נפתלי בנט שאמר כי ישראל לא תוותר על שטחים בגלל לחץ כלכלי.

סאקי אמרה בתגובה לביקורת הזו כי בנאומו במינכן, שמשך את חיצי הביקורת, קרי "הגן על האינטרסים של ישראל, כפי שהוא עשה לכל אורך חייו הציבוריים. ההתייחסות היחידה שלו לחרם הייתה תיאור של פעולות שנקטו גורמים אחרים, ושהוא עצמו מתנגד להן". סאקי שיגרה גם עקיצה קלה לגורמי הימין בישראל שתוקפים את קרי, כאשר אמרה כי "השר קרי תמיד ידע שברגעים קשים בתהליך השלום הוא ייתקל בהתנגדות, אבל הוא מצפה מכל הצדדים להתייחס בצורה מדויקת לאמירותיו ולפועלו".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully